Proporties behouden bij crop in photoshop

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik de proporties (2-3) kan behouden bij croppen in photoshop?

Ik heb geprobeerd te zoeken in de manual, en op i-net, maar kan zo snel niet vinden wat
voor handeling je moet verrichten.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rectangular Marquee tool (M) --> Fixed Aspect Ratio: Width=2, Height=3.
Selektie maken, dan in het menu --> Image --> Crop. Klaar.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Selecteer eerst alles met de crop tool. Ga vervolgens op een hoekje staan met de cursor en houdt shift ingedrukt tijdens het slepen, dan blijven de verhoudingen hetzelfde.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Dat is scalen, niet croppen, toch?

Maar je kunt toch ook percentueel croppen?
Een van je dimensies croppen, selectbox op procenten zetten, en dat getal overnemen in de andere dimensie?

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
Dat is inderdaad een methode (@breinonline). Maar wellicht is het makkelijker om het zo te doen, ook handig als je bijvoorbeeld eens een andere verhouding wilt gebruiken, of van landschap portret wilt maken:

Met de croptool geselecteerd:
Width: 2 in
Height: 3 in

Getallen kun je natuurlijk veranderen.

Ik gebruikte eerst altijd djengizz methode, maar het is ook handig om het niet geselecteerde gebied donker te hebben, wat bij de croptool dus zo is

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

Zie hierboven verschillende methoden :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 16:26
Als je gaat croppen zie je bovenin de main taakbalk van PS Width en Heigth verschijnen. Vul daar een 2 en een 3 in (of omgekeerd, maar dat kan ook door op het knopje met de pijltjes tussen beide invoerveldjes te drukken) en je aspect ratio blijft tijdens het croppen hetzelfde :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.