Toon posts:

Nieuwe PC / Budget: Max. 1200,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen hier!

Mijn huidige pc is al wat verouderd( 4 jaar oud ofzo) en ik ben nu op zoek naar een nieuwe.
Hij zou vooral moeten dienen voor volgende zaken:

- Mp3's afspelen
- Internet
- Kleinere toepassingen
- Photoshop
- Muziek maken (Fruity Loops)
- Maar vooral om mee te gamen

Ik ben nu al een week aan het rondkijken op tal van sites en winkels voor een deftig systeem.
En morgen ga ik naar een winkel om een prijslijst.

Deze spellen zullen worden gespeeld: Oblivion, Trackmania Nations en (als ie uitkomt) Need For Speed: Carbon

Ik heb daarnet iets samengesteld op de site van Dell:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
PROCESSOR Intel® Core® 2 Duo® E6400 Processor (2.13GHz, 1066MHz, 2MB)  
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005  
TAAL VAN BESTURINGSSYSTEEM Nederlandse taal  
ONDERSTEUNINGSSERVICES 1 Jaar Collect & Return service 
GEHEUGEN 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024) Geheugen  
HARDE SCHIJF 250GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache  
SECUREDATA-SOFTWARE No Secure Data Software 
OPTISCH(E) STATION(S) 16X DVD+/-RW Drive  
GRAFISCHE KAART 256MB nVidia™ GeForce 7900GS graphics card  
Accessoires 
MONITOR Dell 19" (48cm) Value Flat Panel Monitor, midnight grey - 196FP 
GELUIDSKAARTEN Integrated Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audio Software  
LUIDSPREKERS Geen Luidsprekers  
TOETSENBORD Logitech LX700 draadloos toetsenbord & muis - Belgian (AZERTY)  
MUIS Muis reeds inbegrepen in draadloos toetsenbord  
DISKETTE-/MEDIASTATIONS Internal 13-in-1 Media Card Reader 
Totaalprijs € 974,64 21,00% € 1.179,31

Sprak me vooral aan door de grafische kaart en omdat ie alles heeft wat ik nodig heb.
De responstijd van het scherm is 8 ms dus wss zit dit ook snor?

Nu ga ik dus morgen eens naar een pcshop, wat zijn zo dingen waar ik moet opletten bij het kiezen?

En vinden jullie met de toepassingen die ik zal draaien, dit een goede configuratie?
Want ik hoor soms dat niet iedereen te spreken is over Dell.

Mvg,
Guillaume

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
geef mij maar een echte videokaart! Nee, de 7900GS is niet per definitie slecht, maar je kan beter GTX (OF ZELFS GT) modellen hebben, of natuurlijk een goede ATI. CPU/Geheugen zo laten, da's wel perfect. En misschien toch geen Dell, tja, ik ben er totaal geen fan van (ik wil geen discussie starten over Dell, het sucks gewoon tbh).

Verwijderd

Topicstarter
Net eens gekeken op de pricewatch en de goedkoopste GTX komt uit op 400 euro + die hebben ze dus niet bij Dell
Maar misschien wel morgen in de winkel waar ik ga.

En ivm Dell, wat is er eigenlijk zo slecht aan?
slechte service, slechte producten of iets anders?

Als ik ongeveer hetzelfde systeem samenstel zonder rekening te houden met Dell, kan ik dan ook nog voor minder dan 1200,- een pc samenstellen?

Bedankt alvast!
Guillaume

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 14:59
ik zou ook niet voor een dell gaan.
de nieuwe op mijn werk had zand vanbinnen.
kan ik me al gaan voorstellen hoe ze die dingen assembleren.

plus die 7900GS is zeker zo slecht nog niet is gewoon een 7900GT met 4 pixelshading units minder en 1 vertex shader minder clock snelheden zijn zelfs hetzelfde.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
SwornEnemy schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:15:
ik zou ook niet voor een dell gaan.
de nieuwe op mijn werk had zand vanbinnen.
kan ik me al gaan voorstellen hoe ze die dingen assembleren.

plus die 7900GS is zeker zo slecht nog niet is gewoon een 7900GT met 4 pixelshading units minder en 1 vertex shader minder clock snelheden zijn zelfs hetzelfde.
Er was laatsten nog een een testlog van de 7900GS op T.net. Volgens mij een prima kaartje.

Maar dit is toch gewoon een goed systeem? e6400, 2gb, 19 inch scherm, 7900GS, cardreader, muis etc. (licentie) Dan vind ik 1200 niet eens zo duur. Maar er komt toch ook nog 89 euri verzendkosten bovenop?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
De GT is beter, maar de GTX is een beetje duur.

Miss kan je es kijken naar een 7950GS.

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:20:
[...]

Er was laatsten nog een een testlog van de 7900GS op T.net. Volgens mij een prima kaartje.

Maar dit is toch gewoon een goed systeem? e6400, 2gb, 19 inch scherm, 7900GS, cardreader, muis etc. (licentie) Dan vind ik 1200 niet eens zo duur. Maar er komt toch ook nog 89 euri verzendkosten bovenop?
Dit dacht ik ook, ik denk dat ik dit er niet zal uitkrijgen bij de plaatselijke winkel (die specs voor dit geld)

En het is door een speciale actie: gratis dubbel geheugen en gratis transport (dus die 89 is niet van toepassing)

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-01 15:34

CdD

Het geheel is prima.

Processor, geheugen, videokaart, etc., allemaal dik in orde!

Die 7900GS is hartstikke goed, dus alle negatieve reacties op deze kaart snap ik niet.. De 7900GS is gewoon een goed kaartje voor een mooie prijs :)

€ 1.200,- is een leuke prijs voor die PC.

Maaar
Als je een beetje handig bent met hardware, dan zou ik er absoluut voor kiezen om zelf een systeem in elkaar te zetten, of je laat 'm assembleren.

Als je geen zin hebt in losse onderdelen en PC's bouwen etc., en je wilt gewoon een complete PC, dan zou ik lekker voor die Dell gaan. *O*

99pixels.nl

Verwijderd

Ziet er leuk uit.. maar behalve dat het een dell is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn besluit staat vast, morgen wordt het die Dell
Nog een klein vraagje:
Met die Windows XP Media Center, werkt dit als een gewone windows xp home? (maar dan met 1 extra menu of programma omp media te bekijken?)

Bedankt voor de hulp iedereen!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

XP Media Center is bijna hetzelfde als XP Home, alleen wat jij al zegt, zit het programma media center erbij, wat overigens erg leuk werkt als je er een afstandbediening bij hebt.

Nog wat aanmerkingen: wat is dat voor harde schijf en wat is dat voor dvd brander? Moet je er geen speakers bij?
En als je hier toch op tweakers zit, waarom laat je het dan door dell inelkaar zetten, het is heel leuk om zelf een systeem in elkaar te zetten, en je kunt dan misschien ook nog wat goedkoper uitzijn.

Graag gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de info ivm Media Center
De merken van de harde schijf en dvd brander, daar heb ik geen idee van.
En de speakers heb ik al van vorige pc (Creative 2.1 setje)

Maar eerst morgen nog eens langs bij de plaatselijke winkel hier en een prijslijst vragen, en zelf iets samenstellen. Daarna vergelijken met die Dell en dan de conclusies trekken :).

Mvg

Verwijderd

1 groot nadeel! dell's zijn niet overclock baar!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:42:
1 groot nadeel! dell's zijn niet overclock baar!
Mensen die een Dell kopen zijn per definitie geen overclockers...

Verwijderd

Topicstarter
Hij is net besteld.
Vandaag eens langsgeweest bij een winkel in de buurt en voor dezelfde configuratie ging het toch aardig wat meer kosten :D en dit pastte perfect in het budget van 1200 euro.
Overclocken ging ik toch zoiezo niet doen, nu met de huidige pc heb ik het wel gedaan omdat ie anders wel erg traag was.
Maar met zo'n specificaties kan ik gerust nog meer dan een jaar verder lol.

Nu met spanning wachten en het order volgen op het internet.

Ik laat wel nog iets weten, bedankt voor de hulp!

Greets

Verwijderd

Janssen schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:49:
[...]
Mensen die een Dell kopen zijn per definitie geen overclockers...
toen ik m kocht ook niet :/ maar nu zou ik wel eens wat willen proberen |:(

Verwijderd

Guillaume, welke Dell variant heb jij besteld? zit er goed uit!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Dell Dimension 9200 gekozen, wel de duurste van de 4 mogelijkheden (toen ik hem kocht waren er wel maar 2 mogelijkheden)
De actie :gratis dubbel geheugen, 100 euro korting, 20 % korting bij Logitech LX700, gratis transport houdt vanavond op.
Ik heb die gekozen van 1140,- en ipv standaard Dell toetsenbord en muis, die LX700

Levertijd is 7-10 dagen, ik ben hem nu aan het volgen en hij zou moeten geleverd zijn 21 september.

Verwijderd

Topicstarter
Hier ik terug, heeft iemand ervaring met Dell en hoe ze de dingen afleveren bij je thuis?
Alles zal al in de kast zitten, maar krijg je er ook bvb de dozen enzo van de gebruikte onderdelen bij met de handleidingen enzo (mss wel erg domme vraag)

En moet je windows enzo en de drivers zelf nog installeren ( dat is geen probleem hoor, gewoon een vraag :D)

Heb er blijkbaar goed aan gedaan van hem gisteren te bestellen, want de actie "dubbel geheugen (1024->2048)" is sinds vandaag vervangen door meer opslag (250->320GB). Nog steeds gratis transport en 100 euro korting bij online aankoop.

Groeten :)

Verwijderd

in een woord: compleet.
grote hoeveelheden boekjes, uitlegkaarten, je kan het niet fout doen bijna. Je hoeft niks zelf te installeren, en ik kreeg zelfs een welkomstwoordje van Michael Dell in hoogsteigen persoon toen ik hem aanzette...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2006 18:17 ]

Pagina: 1