Duitse politie neemt Tor-servers in beslag

Pagina: 1
Acties:

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26
nieuws: Duitse politie neemt Tor-servers in beslag

Aan het eind van het artikel:
Een bewaarplicht voor verkeersdata, die het Tor-systeem in feite overbodig zou maken, zou dan de volgende stap moeten zijn.
Volgens mij is 'overbodig' hier niet de juiste term.

'Nutteloos' of 'zinloos' lijken me betere termen. Als namelijk alle verkeersdata bewaard wordt, heb je niets aan het Tor-systeem, waarmee het nutteloos is geworden voor de gebruiker. Het al of niet overbodig zijn van het gebruik van anonymizers is een compleet ander punt lijkt me ;)

Hopelijk is het verschil duidelijk, zo niet, laat het weten ;)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het lijkt mij overbodig om een zin- of nutteloos systeem te handhaven :P Over het overbodig zijn van anonymizers in het algemeen doet het artikel geen uitspraak, en ik ben met je eens dat dat niet gepast zou zijn :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26
Rataplan schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:27:
Over het overbodig zijn van anonymizers in het algemeen doet het artikel geen uitspraak, en ik ben met je eens dat dat niet gepast zou zijn :)
Jawel, dat doet het (zoals het er staat) dus wel, zie de quote hierboven....vandaar mijn punt.

[ Voor 12% gewijzigd door Wilke op 11-09-2006 18:47 ]

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 07:25

Inge Janse

post-l33t

De Van Dale zegt bij het lemma 'overbodig' het volgende:
overbodig maken
teweegbrengen dat het genoemde gemist kan worden of achterwege kan blijven
Volgens mij klopt de constructie van René daarom wel, want de bewaarplicht (de teweegbrenger) zorgt ervoor dat het genoemde (het Tor-systeem) gemist kan worden of achterwege kan blijven.

ingejanse.nl: dingen die ik doe