Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:46

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Afgelopen week ben ik voor mijn werk 5 dagen naar Frankrijk gegaan. Vlak voordat ik wegging, had ik mijn weekendtas met inhoud bij de bus die op iedereen aan het wachten was gelegd. Ik liep er even bij weg (max 5 minuten) en toen ik terugkwam stond mijn tas er niet meer. Mijn tas was dus gestolen.

Mijn werkgever zegt bereid te zijn een deel van de kosten te vergoeden. Ze zeggen tegen mij dat de reisverzekering die zijn hebben dit soort zaken niet vergoed omdat ik mijn tas 'onbeheerd' heb achtergelaten.

Maar volgens mij vergoedt een reisverzekering dat juist wel. Als mijn telefoon op vakantie gestolen wordt, wordt deze ook vergoed. En dus ook als ik 'm op tafel heb gelegd op een terras bijvoorbeeld (onbeheerd).

Na enig aandringen wilden ze toch met de verzekering bellen om het uit te zoeken, dat gaan ze nou dus doen.

Vergoedt een reisverzekering dit nou wel of niet? Voor zover ik het begrijp uit de voorwaarden vergoed mijn reisverzekering dit wel (doorlopende reisverzekering Postbank), alleen dit soort reisjes niet, omdat het onder zakenreis valt. Ik heb 'schade' van ongeveer 1400 euro (nieuwwaarde) waar mijn werkgever wellicht maximaal de helft van zal betalen. Ik denk dat de reisverzekering meer zal uitkeren.

offtopic:
Ik kan uiteraard wachten totdat mijn werkgever antwoord geeft, maar ik ben ongeduldig en wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft. Ook kan ik dan makkelijker reageren op de uitslag van mijn werkgever.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Ik ken geen een reisverzekering die dergelijke schade dekt.

Je hebt je tas zelf onbeheerd achtergelaten.

Conform de voorwaarden van alke reisverzekering moet je er alles aan doen om de schade (diefstal) te voorkomen. Door je spullen onbeheerd achter te laten heb je hier niet aan voldaan.

Audi: Vorsprung durch Technik

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Rejgun schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:03:
Ik ken geen een reisverzekering die dergelijke schade dekt.

Je hebt je tas zelf onbeheerd achtergelaten.

Conform de voorwaarden van alke reisverzekering moet je er alles aan doen om de schade (diefstal) te voorkomen. Door je spullen onbeheerd achter te laten heb je hier niet aan voldaan.
Klopt, klinkt heel logisch. Maar als een reisverzekering ook een fotocamera vergoedt die (redelijk) onbeheerd op tafel ligt. Of ook als je de fotocamera zelf kwijtraakt?

Ik heb er geen ervaring mee. Maar wel eens wat van mensen gehoord. Telefoon op de grond gevallen, reisverzekering vergoed... bv.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Buiten de reisverzekering van je werkgever zou je kunnen kijken in hoeverre de werkgever iets kan doen. Simpelweg naar een verzekering wijzen lijkt me niet het meest vriendelijke. Aan de andere kant heb je je tas onbeheerd achter gelaten. Ik zou als werkgever er ook niet op zitten wachten om dat te vergoeden. Wat zeggen de interne policies hierover?

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Geheel onbeheerd, of op tafel op een terras een halve meter van je vandaan, terwijl je er zicht op hebt, is nogal een verschil

Dit soort zaken kunnen vaak ook pas beoordeeld worden na het lezen van het proces verbaal en een zeer uitgebreide/duidelijk toedrachtsomschrijving van verzekerde.

Deze zaak is echter zo duidelijk, dat de kans van slagen mbt de claim op een reisverzekering 0 is.

Audi: Vorsprung durch Technik

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
De reisverzekering van de werkgever doet er hier m.i. in het geheel niet toe. Het gaat namelijk om de aansprakelijkheid van de werkgever. Wat jij beschrijft lijkt me niet roekeloos of grove nalatigheid en de schade volgde direct uit je werk. Wel zullen redelijkerwijs alleen de kosten vergoed worden die samenhangen met het werkkarakter: dus wel kleding en telefoon, maar niet een dure DSLR die je zelf meeneemt voor de fun (waar je echter weer kunt beargumenteren dat dat een prive karakter kent en dus kunt proberen te claimen bij je eigen reisverzekering).

offtopic:
move SG->WI

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:36

paQ

een dure DSLR vergoedt krijgen is trouwens vaak al lastiger dan het lijkt, als je je bedenkt dat het gros van reisverzekeringen plafond bedragen per categorie bagage rekenen.
pak 'm beet max 300 euro voor sieraden, 300 voor camera's en draagbare computers (welja gewoon op een hoop allemaal)

als je geluk hebt, krijg je 150 euro retour...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

JaQ

Rukapul schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:24:
De reisverzekering van de werkgever doet er hier m.i. in het geheel niet toe. Het gaat namelijk om de aansprakelijkheid van de werkgever.
Volgens mij is dit volledig correct. Als je op reis gaat voor je werkgever, heb je nog altijd een prive reisverzekering nodig. (helaas kan ik ff zo snel geen bron vinden, maar ik weet voor 99,9% zeker dat dit in 2004 nog geldig was)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, die hebben we natuurlijk ook. Alleen het probleem is wat de verzekering zegt. Wellicht dat de verzekering vindt dat het mijn domme fout is om mijn tas redelijk onbeheerd achter te laten...

Mocht de verzekering niet vergoeden, dan vergoed mijn werkgever uit eigen zak een deel.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik ben dus van mening dat je werkgever alle kosten moet vergoeden die redelijkerwijs met de dienstreis verband houden. (Grove nalatigheid kan dit veranderen, maar daar is hier m.i. geen sprake van.)

Mocht de werkgever moeilijk doen dan zou ik hem toch vriendelijk verzoeken voor een volgende dienstreis mij van al het benodigde materiaal te voorzien :)

• descon
  • Laatst online: 12-11 22:20
Rukapul schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:44:
Ik ben dus van mening dat je werkgever alle kosten moet vergoeden die redelijkerwijs met de dienstreis verband houden. (Grove nalatigheid kan dit veranderen, maar daar is hier m.i. geen sprake van.)

Mocht de werkgever moeilijk doen dan zou ik hem toch vriendelijk verzoeken voor een volgende dienstreis mij van al het benodigde materiaal te voorzien :)
Vind het toch behoorlijk nalatig als je tas 5 min onbeheerd bij de bus laat staan ;)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34

Qwerty-273

Meukposter

Wie laat zijn tas dan ook onbeheerd achter op straat? Volgens mij kan je proberen te claimen wat je wilt, maar dat je je tas gewoon onbeheerd achterlaat is volgens mij al voor elke reisverzekering genoeg reden om in lachen uit te barsten.
Maar is ie niet bij een of andere gevonden voorwerpenafdroppunt gedropt door iemand die die tas zag staan maar zonder eigenaar erbij?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
RIKZ schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:30:
Wie laat zijn tas dan ook onbeheerd achter op straat? Volgens mij kan je proberen te claimen wat je wilt, maar dat je je tas gewoon onbeheerd achterlaat is volgens mij al voor elke reisverzekering genoeg reden om in lachen uit te barsten.
Maar is ie niet bij een of andere gevonden voorwerpenafdroppunt gedropt door iemand die die tas zag staan maar zonder eigenaar erbij?
Meukposter, de tas stond bij de bus. Het is inderdaad 'dom' van mij dat ik 'm 5 minuten alleen laat op 50 meter van de rest van de mensen bij de fietsenkelder op het bordes, maar ja... De aanvraag richting verzekering is onderweg. Dus ik wacht geduldig af...

[ Voor 5% gewijzigd door Galois op 12-09-2006 16:42 ]

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
descon schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 08:42:
[...]
Vind het toch behoorlijk nalatig als je tas 5 min onbeheerd bij de bus laat staan ;)
Mijn insteek ook,
het is nou niet dat het zijn (tijdelijke) werkplek was oid of uit een auto werd gestolen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Galois schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:44:
[...]
Maar volgens mij vergoedt een reisverzekering dat juist wel. Als mijn telefoon op vakantie gestolen wordt, wordt deze ook vergoed. En dus ook als ik 'm op tafel heb gelegd op een terras bijvoorbeeld (onbeheerd).
"Een" reisverzekering? Zie polisvoorwaarden
Na enig aandringen wilden ze toch met de verzekering bellen om het uit te zoeken, dat gaan ze nou dus doen.
Waarom doen ze dat niet gelijk, maar zie ook polisvoorwaarden.
Vergoedt een reisverzekering dit nou wel of niet? Voor zover ik het begrijp uit de voorwaarden vergoed mijn reisverzekering dit wel (doorlopende reisverzekering Postbank), alleen dit soort reisjes niet, omdat het onder zakenreis valt. Ik heb 'schade' van ongeveer 1400 euro (nieuwwaarde) waar mijn werkgever wellicht maximaal de helft van zal betalen. Ik denk dat de reisverzekering meer zal uitkeren.
[...]
Ik blijf in herhaling vallen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Galois schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:39:
[...]

Meukposter, de tas stond bij de bus. Het is inderdaad 'dom' van mij dat ik 'm 5 minuten alleen laat op 50 meter van de rest van de mensen bij de fietsenkelder op het bordes, maar ja... De aanvraag richting verzekering is onderweg. Dus ik wacht geduldig af...
5 Minuten, 50 meter, ik zeg niet dat je liegt (waarom zou je) maar dan kan je net zo goed je tas een dag in een andere stad laten staan. Feit blijft dat je hem niet ziet en in de uitverkoop zet. Vind niet dat het vergoed moet worden.
Pagina: 1