Ik heb een vraag voor de samenstelling van een ideaal montagesysteem, want ondanks de vele tests die overal aanwezig zijn, wordt er eigenlijk weinig aandacht aan dit soort systemen geschonken.
Voor een montagePC (we maken meestal gebruik van Avid, soms ook Adobe Premiere) is volgens mij belangrijk :
- Véél GB HD's
- Snelle processor (voor videobewerkingen die, zeker in Avid, waanzinnig lang duren)
- Minstens 2 schermen vlot kunnen aansluiten.
- Betrouwbaar (systeem mag niet voortdurend crashen)
- Betaalbaar ook natuurlijk, toch niet boven de 1.500
Ik dacht aan een volgend systeem :
- Dual Core 2 - E6600 - 2.4 Ghz (de E6700 lijkt me wat te duur voor wat ie extra kan bieden)
- 2 GB RAM (DDR2 800 Mhz)
- 2x 320 GB SATA HDkes in RAID 0 opstelling
Vragen :
- Is een Core 2 Duo beter, dan pak weg een Pentium D met een hogere frequentie?
- Wat voor een grafische kaart zou het best zijn. De kaart moet dus vooral snel zijn mbt 2D weergave, terwijl de meeste zo fel gericht zijn op 3D berekeningen, dat is voor een montagepakket totaal onbelangrijk.
- Welk moederbord raden jullie hiervoor aan. Belangrijk is in de eerste plaats: veeeel HD-aansluitingen, liefst ook met RAID mogelijkheid. En, als het kan niet alleen met SATA aansluitingen maar ook de goude ouwe ATA, ik zou immers niet al mijn oude HDs willen wegdoen.
Alvast bedankt voor jullie insights
Voor een montagePC (we maken meestal gebruik van Avid, soms ook Adobe Premiere) is volgens mij belangrijk :
- Véél GB HD's
- Snelle processor (voor videobewerkingen die, zeker in Avid, waanzinnig lang duren)
- Minstens 2 schermen vlot kunnen aansluiten.
- Betrouwbaar (systeem mag niet voortdurend crashen)
- Betaalbaar ook natuurlijk, toch niet boven de 1.500
Ik dacht aan een volgend systeem :
- Dual Core 2 - E6600 - 2.4 Ghz (de E6700 lijkt me wat te duur voor wat ie extra kan bieden)
- 2 GB RAM (DDR2 800 Mhz)
- 2x 320 GB SATA HDkes in RAID 0 opstelling
Vragen :
- Is een Core 2 Duo beter, dan pak weg een Pentium D met een hogere frequentie?
- Wat voor een grafische kaart zou het best zijn. De kaart moet dus vooral snel zijn mbt 2D weergave, terwijl de meeste zo fel gericht zijn op 3D berekeningen, dat is voor een montagepakket totaal onbelangrijk.
- Welk moederbord raden jullie hiervoor aan. Belangrijk is in de eerste plaats: veeeel HD-aansluitingen, liefst ook met RAID mogelijkheid. En, als het kan niet alleen met SATA aansluitingen maar ook de goude ouwe ATA, ik zou immers niet al mijn oude HDs willen wegdoen.
Alvast bedankt voor jullie insights