[XP Pro] Internet wil niet werken. Pci modem?

Pagina: 1
Acties:

• bits
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
Beste medetweakers
Ik heb net een pc van een kennis van ons geformatteerd, nadat er een nieuwe HD (Samsung 200 GB) in is gezet (door mij).
De installatie ging gewoon goed, maar internet doet het niet. Hij beweert dat het IP ongeldig is (en nog een paar van die dingen die hij niet kan repareren) en een kijkje bij apparaatbeheer leert me dat de PCI Modem niet wordt ondersteund. (ongeldige driver)

Er zitten inderdaad 2 kaarten in: Een voor het netwerk en een voor de modem, en natuurlijk heb ik de stekker in het netwerk-kaartje zitten (zo zit hij goed...).
Als ik via de commandpromt ipconfig op roep, krijg ik alleen maar dingen als 0.0.0.0, terwijl die het voor de formatatie het gewoon goed deed!

O ja, het gaat hier om een Packard Bell Imedia 3795, met de P4 1,8 GHz.

Wat moet ik doen? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door bits op 11-09-2006 17:08 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe maakt hij verbinding met het internet, dat mis ik in je verhaal. Is dat via ADSL? Zo ja dan heeft die driver van het PCI modem er niets mee te maken.

Als je zeker weet dat je de netwerkkabel in de goede poort hebt gestopt op de NIC, branden er wel LEDS op de NIC om aan te tonen dat je een fysieke connectie heb?

[ Voor 35% gewijzigd door Gunner op 11-09-2006 17:10 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is logisch dat na de format alle instellingen voor internet gewoon weg zijn. Dus als je gewoon alles opnieuw invult moet het weer werken.

Verwijderd

hoezo invullen als het goed is niks invullen,normaal gaat dat met adsl zo.

• bits
Dat is inderdaad gewoon via ADSL. Ik dacht dat die PCI modem misschien gewoon een beetje zat te etteren.
Op de NIC brandt idd 1 LED (er zit maar 1 LED op dat ding...)

Als ik een nieuwe verbinding wil instellen, krijg ik de prachtige mededeling: Error. This connection cannot be installed. (en dan nog een lulverhaal, wat te veel typen is en waar niks zinnigs in staat)

Er bestaat al 1 verbinding, maar die kan dus geen verbinding krijgen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:14:
hoezo invullen als het goed is niks invullen,normaal gaat dat met adsl zo.
Aangezien we verder niets weten over hoe het bij de TS zit zou het kunnen dat ie wel wat moet invullen. Bij mij moet ik na een format wel alles invullen. (IP en DNS enz.)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PilatuS schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:11:
Het is logisch dat na de format alle instellingen voor internet gewoon weg zijn. Dus als je gewoon alles opnieuw invult moet het weer werken.
Onzin. Een adsl modem geeft gewoon een DHCP adres en standaard staat TCP/IP ingesteld dat ie naar een DHCP adres gaat zoeken op het netwerk en aangezien TS via ADSL werkt lijkt het me niet nodig om TCP/IP instellingen te gaan aanpassen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 11-09-2006 17:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• bits
PilatuS schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:20:
[...]

Aangezien we verder niets weten over hoe het bij de TS zit zou het kunnen dat ie wel wat moet invullen. Bij mij moet ik na een format wel alles invullen. (IP en DNS enz.)
Naar mijn weten hoef ik idd niks in te vullen, was bij de vorige format ook niet...

Hij is trouwens aangesloten op een 4-poorts Speedtouch router.
Pagina: 1