Toon posts:

Tips voor nieuwsbrief?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik moet een een nieuwsbrief gaan maken. Nu heb ik al het een en ander op gezocht maar helaas zonder resultaat.

Kunnen jullie mij wat do's en don'ts tips geven van een nieuwsbrief.
Wat is bijvoorbeeld een goede breedte om aan te nemen voor een nieuwsbrief.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

De beste breedte, is een breedte die zich aanpast aan de breedte van het scherm van een gebruiker, maar niet breder gaat dan een bepaald aantal pixels. Kijk eens naar de breedte van het bericht gedeelte op dit forum; ik gok dan een pixel of 500 tot 600 breed.

Daarnaast kan je je opmaak voor de meest moderne mailclients regelen met css, maar er staat me iets bij dat je het wel beperkt moet houden.

Denk er ook over na dat een heleboel mailclients standaard plaatjes blokkeren, dus je moet de overweging maken of je die wil gebruiken voor een layout.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Wat heb je al opgezocht, wat kon je wel vinden, waar denk je dat je aan moet voldoen? Als ik alleen al in Webdesign, Markup & Clientside Scripting zoek op het woord 'nieuwsbrief' kom ik genoeg topics tegen?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

En mocht je CSS gaan gebruiken in je e-mails, dan is hier een artikel (in het engels) over wat wel en niet (goed) werkt. :)

A Guide to CSS Support in Email

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt OkkE, deze link is wel handig!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik ken de doelgroep voor de nieuwsbrief niet, maar wil wel even opmerken dat niet iedereen op html mail zit te wachten. Ik denk dat het altijd verstandig is om ontvangers de mogelijkheid te geven de nieuwsbrief gewoon als plain text te ontvangen.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Pagina: 1