Toon posts:

Reciever geheel vrij houden of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Even een korte vraag. In de handleiding van mijn Harman Kardon AVR 235 receiver staat hetvolgende:
"Zorg ervoor dat de ventilatiesleuven in de bovenzijde van het apparaat vrij blijven en plaats er geen voorwerpen op"". Nu was ik van plan mijn dvd speler bovenop de receiver te zetten (oa wegens ruimtegebrek). Aangezien de dvd speler een centimeter of 10 minder diep is is er nog wel ruimte voor ventilatie aan de bovenzijde (zo'n 10 cm). Tevens staat de dvd speler op kleine pootjes, wat voor ventilatie kan zorgen. Aangezien ze in de handleiding echter zo stellig zijn, en zeggen dat je geen voorwerp erop mag plaatsen is mijn vraag of de opstelling zoals ik deze net beschrijf waarschijnlijk voor genoeg ventilatie zorgt, of dat de versterker vaak echt volledige vrijheid behoeft.

Indien dit het geval is, kan ik dan mijn versterker op de dvd speler plaatsen? (er staat hierover niks in de handleiding van de dvd)

thanks (again!)

Rudolf

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Zie geen reden waarom niet. Tenzij-ie echt extreem warm word als-ie op een redelijk volume staat (ff proberen dus) gewoon erop :)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kan prima idd. Mijn marantz moet officeel ook aan alle kanten zoveel cm vrij staan en vooral bovenop. Maar mijn dvd speler staat er ook gewoon op, gaat al 2 jaar prima, af en toe ff stofvrij maken uiteraard :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Als de rubberen voetjes waarop de DVD speler rust groot/ruim genoeg zijn kan je best die bovenop je versterker plaatsen :).

Hou het wel in de gaten met flinke hoeveelheden aan volume, want warmte stijgt natuurlijk, en daarop krijgt je DVD speler ook een extra temperatuur erbovenop :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet genoeg, ga het gewoon ff proberen. Goed om te weten dat het waarschijnlijk wel gaat lukken.

THANKS!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
http://www.ezhotdeal.com/store/product.aspx?prodid=3405

Idle 118 W, maximaal 890 W ,
hou de boel maar goed vrij, helemaal als er geen ventilator inzit. Laat staan de mogelijke effecten voor je dvd-speler als die op een kleine straalkachel zit.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

FF een open deur.. als je dvd speler óp je receiver komt, kan je hem er toch ook ónder zetten?

Wise enough to play the fool

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
teacher schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:16:
FF een open deur.. als je dvd speler óp je receiver komt, kan je hem er toch ook ónder zetten?
Lekker zo`n gewicht op een DVD speler. :+

Verwijderd

Topicstarter
Teacher, ff een open deur... als je óp een olifant kan zitten, kan hij toch niet per definitie op jou zitten!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Afgezien van de stevigheid van de behuizing, heb je wel eens gekeken hoe diep de gemiddelde DVD-speler en receiver zijn? Hoe wou jij dat doen? :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-02 14:27
-Skyhawk- schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:20:
[...]

Lekker zo`n gewicht op een DVD speler. :+
Dat kan die wel hebben, als het gewicht maar niet plots meer word en je een beetje verdeelt, maar er zullen wel pootjes onder de versterker zitten.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:24
Wat iedereen zeg: op zich zou de receiver nog genoeg warmte kwijt moeten kunnen omdat je DVD speler op pootjes staat, net als elke A/V aparaat. Daarbij is de DVD speler waarschijnlijk de helft korter, dus er is nog genoeg ruimte over.

Het lijkt me eerder problemen met je DVD speler opleveren dan wat anders. Dat beestje wordt natuurlijk erg heet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:23:
[...]

Afgezien van de stevigheid van de behuizing, heb je wel eens gekeken hoe diep de gemiddelde DVD-speler en receiver zijn? Hoe wou jij dat doen? :{
je hebt gelijk, de dvd speler is minstens 10 cm minder diep. Receiver bovenop de dvd speler is dus geen optie.

(het kopen van al die hi-fi spullen was al moeilijk genoeg, nu het plaatsen nog >:) iemand nog een tv-meubel te koop?)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:28:
(het kopen van al die hi-fi spullen was al moeilijk genoeg, nu het plaatsen nog ;-) iemand nog een tv-meubel te koop?)
Betaalbare meubels genoeg te vinden, maar wat wil je er allemaal in/op kwijt?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• PHiXioN
  • Laatst online: 18-02 07:46
Kijk bij de Leen bakker, daar heb je wel een paar leuke voor een mooie prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Betaalbare meubels genoeg te vinden, maar wat wil je er allemaal in/op kwijt?[/quote]

Receiver (Harmon Kardon AVR 235) + DVD speler (HK DVD 27)
Center speaker (Kef Q9c)
X-Box
Digitale TV - Twin tuner

Kortom, een hele berg.. oh ja, een 42 inch plasma (ophangen is geen optie)

Bij ikea verkopen ze wel een strak meubel (LACK), maar het vak is niet hoog genoeg :'(

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:34:
Receiver (Harmon Kardon AVR 235) + DVD speler (HK DVD 27)
Center speaker (Kef Q9c)
X-Box
Digitale TV - Twin tuner

Bij ikea verkopen ze wel een strak meubel (LACK), maar het vak is niet hoog genoeg :'(
Wat is je budget?

Ik heb het onderstaande meubel waar diepe, zware en hoge apparaten in passen:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3931_2.jpg

Kost rond de 300 euro.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Hou je wel rekening met het (potentieel) vermogen;

Iblies in "Reciever geheel vrij houden of niet?"

Bijna 900W is een goedkope straalkachel.

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:37:
[...]

Wat is je budget?

Ik heb het onderstaande meubel waar diepe, zware en hoge apparaten in passen:

[afbeelding]

Kost rond de 300 euro.
De link doet het (bij mij) niet

Verwijderd

Topicstarter
Iblies schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:42:
Hou je wel rekening met het (potentieel) vermogen;

Iblies in "Reciever geheel vrij houden of niet?"

Bijna 900W is een goedkope straalkachel.
Ik zal, voordat ik de dvd speler erop zetten, eerst even gaan testen hoe warm de receiver wordt!

900W is natuurlijk niet niks (maar ik neem aan dat dat bij vol vermogen is)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Met zulke dure apparatuur zou ik dat risico gewoon niet nemen. En als je zo'n plasma scherm etc. kan betalen, kan je ook een fatsoenlijke kast betalen :). Toch?

Lijkt een beetje op een ferrari kopen, maar een alarmsysteem van een paar duizend euro te duur vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door stefan001 op 11-09-2006 17:50 ]

• PHiXioN
  • Laatst online: 18-02 07:46
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:46:
[...]

Ik zal, voordat ik de dvd speler erop zetten, eerst even gaan testen hoe warm de receiver wordt!

900W is natuurlijk niet niks (maar ik neem aan dat dat bij vol vermogen is)
Ik mag hopen dat je reciever efficient genoeg is om niet de volle 900W in warmte op te zetten terwijl er nauwelijks geluid uit komt. ;)

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
stefan001 schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:49:
Met zulke dure apparatuur zou ik dat risico gewoon niet nemen. En als je zo'n plasma scherm etc. kan betalen, kan je ook een fatsoenlijke kast betalen :). Toch?
Ruimtegebrek was het probleem. Over geldgebrek of -overschot wordt niet gerept :)

Verwijderd

Topicstarter
paulvc schreef op maandag 11 september 2006 @ 18:01:
[...]

Ruimtegebrek was het probleem. Over geldgebrek of -overschot wordt niet gerept :)
hehe, is beide geen sprake van. Ik moet zowieso een nieuwe kast kopen, dus dat is het probleem niet, als ik echter de receiver en de dvd speler niet op elkaar kan zetten moet de kast weer een stukje uitgebreidder worden (er moet immers een receiver, een dvd speler, een center speaker, een xbox en een digitale tv-tuner inpassen), en het moet er ook nog eens goed uit zien (lees: zit onder de plak bij mijn vriendin ;) ).

kortom, lastig lastig lastig!!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:44
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:34:

Wij hebben bij de Ikea de Benno van 89 euro gekocht. Daar staat ook een 42inch-plasma bovenop. Linksonder de Pioneer vsx1015-versterker en wat ruimte erboven en dan op de plank daarop de satellietontvanger.
Rechtsonder staat de center-speaker en op de plank daarboven de DVD-HDD-rec/VCR en DVD-speler. Deze 3 staan ook 'gewoon' op elkaar. En als de center echt nodig is bij film kijken, dan gaat het kastje open. Gekozen was voor een dichte kast vanwege de kleine die rondhobbelt, maar die opent het kastje dus nu ook al en stopt zelf de DVD erin die ie wil zien. ;-)

De achterkant hebben we overigens niet gemonteerd, zodat er voldoende ventilatieruimte overblijft. De kabelspaghetti ligt grotendeels achter de centerspeaker.

Volgens mij is dit kastje ook prima geschikt voor je wensen.

[ Voor 8% gewijzigd door DikkieDick op 12-09-2006 10:45 ]

aka pluim003

Pagina: 1