[XP] Resolutie out of range

Pagina: 1
Acties:

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-07 19:27
Hallo mannen (en vrouwen),

Ik zit hier met een klein probleempje.

Namelijk het volgende, ik heb hier een machine staan met windows XP erop geïnstalleerd. Dit werkt allemaal goed, echter is er een andere monitor op aangesloten. En je raad het al, deze monitor kan de resolutie/refresh rate niet aan.

Ik heb al geprobeert om via veilige modus het vinkje aan te vinken met "alle modi verbergen die de monitor niet aankan". Echter is deze niet "actief", ik kan deze dus niet aanvinken.

Nu zat ik te denken, misschien dat de resolutie ergens opgeslagen is in een bestand. En dat ik deze kan resetten naar 800*600 o.i.d. zodat er in ieder geval ingelogd kan worden. Dan kan de resolutie verandert worden en werkt het allemaal weer.

Misschien dat jullie andere suggesties hebben, zoja laat het maar weten.

Verwijderd

even een andere videokaart erin hangen? En dan weer switchen..?

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Wat in elk geval werkt is in veilige modus opstarten en dan bij apparaatbeheer je video kaart verwijderen. vervolgens gewoon opstarten naar normale modus. en opnieuw de video kaart driver installeren en meteen de nieuwe goede resolutie instellen.

Sommige mensen....

• ErikCornelissen
Koelkasten schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:04:
Wat in elk geval werkt is in veilige modus opstarten en dan bij apparaatbeheer je video kaart verwijderen. vervolgens gewoon opstarten naar normale modus. en opnieuw de video kaart driver installeren en meteen de nieuwe goede resolutie instellen.
Dankje! het heeft geholpen. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:02:
even een andere videokaart erin hangen? En dan weer switchen..?
Bedank voor je reactie alleen is het nogal een omslachtige manier om het te verhelpen. Omdat ik hier in een bedrijfsomgeving zit, is het niet mogelijk om zulke handelingen uit te voeren.

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 20:15
In veilige modus 800x600 en 60 Hz instellen. Dit wordt in normale modus dan ook doorgevoerd en kun je het weer goed zetten.

edit: sneller typen/verversen helpt ook :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ethefox op 11-09-2006 16:11 ]

Verwijderd

idd, verwijderen was sneller.

• ErikCornelissen
Ethefox schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:10:
In veilige modus 800x600 en 60 Hz instellen. Dit wordt in normale modus dan ook doorgevoerd en kun je het weer goed zetten.

edit: sneller typen/verversen helpt ook :)
Dat had ik geprobeerd alleen werkte dat niet. Evengoed bedankt, ook al was je wat later
Pagina: 1