Allround Budget PC 1700,-

Pagina: 1
Acties:

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53
Beste tweakers,

Ik wil graag een nieuwe PC kopen, met als doel gaming, videobewerking, photoshop, films kijken, tv kijken, schoolwerk, Zo'n beetje alles dus. OCen of iets dergelijks is niet de bedoeling. Wel heb ik hem graag lekker stil.

Mijn budget is 1700 euro, en dan wil ik hiermee ook alles kopen. Monitor enz.

Case: Spire Behuizing BlackFin Zwart, Zilver [25,21] - leuk kastje
Voeding: OCZ Voeding Modstream 450 Watt , Zilver, Blue Leds, 24-pins [58,14] - lijkt mij goed
Casefan: Cooler Master Neon LED Case Fan 120 Mm [6,55] - stil waaiertje?
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed [261,34]
Proc koeling: Thermaltake Sonic Tower CL-P0071 AlCu [33,66] past deze in kast?
mobo: Asrock Moederbord ConRoeXFire-eSATA2 [64,02]
Mem: Kingston ValueRam 2048 MB, PC4300, 533 MHz, 4 [137,82]
harddisc: Seagate Barracuda 7200.10 250 GB [73,99]
DVD-writer: NEC ND-4550A Bulk, Zwart [29,41]
DVD-speler: NEC DV-5800 Zwart 16 X, 48 X, IDE, OEM [14,29]
GraKa: Asus VGA Radeon EAX1900XT 512 MB [221,01]
GraKa koeling: Zalman VGA Koeling Fatal1ty FC-ZV9 Koper [31,39] - stil en goed?
TVKaart: Hauppauge PVR-150 MCE Kit [74,95]
Diskette: NEC 3,5 Inch Diskette Station Zwart [9,24] - nodig voor school ;(
Desktop: TechSolo Desktop TT-12S PS/2, Zilver / Zwart [15,29] - niets speciaals goed genoeg
TFT-scherm: LG TFT L204WT 20 Inch, 5 Ms, Geen Speakers, Zilver [256,30] - mooie prijs
OS: Microsoft Windows XP Media Center 2005, NL, OEM [77,71] iemand ervaringen met XP MC?

Totaalbedrag producten ex BTW 19% € 1421,11
Vaste verzendkosten € 7,52
Totaalbedrag ex BTW € 1428,63
BTW 19% € 271,44
Te Betalen € 1700,07 OMG 7 cent te veel :'(

Trouwens Deze computer heb ik samengesteld op SallandAutomatisering.nl, goede winkel toch? als er iets mis is kan je gewoon met RMA gratis iets terugsturen als het kapot is en krijg je nieuwe?

Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

LOL Allround Budget en ik zie bijna alleen maar vette high-end onderdelen.

Maar goed, die online winkel is prima.
Mijn favoriet is toch wel cool-prices.nl.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor een gewone PC is XP MC niet echt geschikt, ga gewoon voor XP HOME of PRO.

• Dekar
Zow snelle reacties zeg!

@SittingDuck: Ach ja met allround bedoelde ik dat hij overal voor gebruikt wordt ;)

@PilatuS: XP Home it is!

bedankt.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:02
Dekar1 schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:53:
Trouwens Deze computer heb ik samengesteld op SallandAutomatisering.nl, goede winkel toch? als er iets mis is kan je gewoon met RMA gratis iets terugsturen als het kapot is en krijg je nieuwe?
Gratis terugsturen is eigenlijk nooit het geval. Terug sturen is altijd voor eigen kosten, wel krijg je kostenloos daarna een nieuwe opgestuurd (als het een terechte RMA is). Ik neem niet aan dat dat voor Salland anders is.

Verder is Salland een prima winkel hoor! Ik heb toch net een wat beter gevoel bij Azerty. Cool-prices vind ik ook prima, maar toch zou ik daar niet zo snel een compleet systeem kopen.

Hoe dan ook, waar je het ook bij die 3 winkels koopt, een slechte deal haal je er nooit uit :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-12 20:26
ik zou nog ff kijken naar die kast en voeding. Misschien de Antec Sonata II? of de antec p150?

Voor de koeling gewoon de arctic freezer 7 pro.
Dat is wel de 16 mb buffer versie he? die is namelijk maar 2 euro duurder of zo dan de 8 mb versie.

En misschien wat meer uitgeven aan het toetsenbord en muis.

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:56:
Voor een gewone PC is XP MC niet echt geschikt, ga gewoon voor XP HOME of PRO.
Aangezien hij ook de MCE TV kaart erbij aanschaft lijkt me JUIST MCE de betere keuze.

• Dekar
jha dat bedoelde ik eigenlijk, ik verwacht gewoon dat alles goed functioneert ^^

nog iets van commentaar verder over het systeem of ziet het er goed uit?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:23
[quote]Dekar1 schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:53:

Case: Spire Behuizing BlackFin Zwart, Zilver [25,21] - leuk kastje
Als je niet voor eyecandy wil, ok. Maar kijk ook eens naar de kasten met voeding. Dat zit er dan al bij, en zijn goed
Voeding: OCZ Voeding Modstream 450 Watt , Zilver, Blue Leds, 24-pins [58,14] - lijkt mij goed
Zie vorige comment
Casefan: Cooler Master Neon LED Case Fan 120 Mm [6,55] - stil waaiertje?
Neem een lekker papst fannetje, die zijn NOG stiller
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed [261,34]
8)
Proc koeling: Thermaltake Sonic Tower CL-P0071 AlCu [33,66] past deze in kast?
Ik heb er geen weet van.
mobo: Asrock Moederbord ConRoeXFire-eSATA2 [64,02]
Ok!
Mem: Kingston ValueRam 2048 MB, PC4300, 533 MHz, 4 [137,82]
Is dit DDR2?
Je kan blijven mokken, komt allemaal op hetzelfde neer vind ik. Zelf goede ervaringen met Western digital.
DVD-writer: NEC ND-4550A Bulk, Zwart [29,41]
OK!
DVD-speler: NEC DV-5800 Zwart 16 X, 48 X, IDE, OEM [14,29]
OK!
GraKa: Asus VGA Radeon EAX1900XT 512 MB [221,01]
Top!
GraKa koeling: Zalman VGA Koeling Fatal1ty FC-ZV9 Koper [31,39] - stil en goed?
Tsja, moet er fatality op? ZIjn betere varianten,
TVKaart: Hauppauge PVR-150 MCE Kit [74,95]
Geen ervaring mee,
Diskette: NEC 3,5 Inch Diskette Station Zwart [9,24] - nodig voor school ;(
School, anders echt net nodig
Desktop: TechSolo Desktop TT-12S PS/2, Zilver / Zwart [15,29] - niets speciaals goed genoeg
Ok, de standaard windows dingen zijn ok ok,
TFT-scherm: LG TFT L204WT 20 Inch, 5 Ms, Geen Speakers, Zilver [256,30] - mooie prijs
Zie hiervoor een ander topic op tweakers. DE ultieme 19'TFT
OS: Microsoft Windows XP Media Center 2005, NL, OEM [77,71] iemand ervaringen met XP MC?
In de praktijk kijk je toch niet alle opties van MC. Xp home lijkt me goed genoeg tenzij je alle opties wilt

Salland is ok, overigens wel levertijdprobs met DDR2 geheugen

• Dekar
Sonata II met 450W voeding
papst fannetje 120mm
arctic freezer 7 pro
ja is 16MB harddisc versie ;)
noem een stille GraKa fan?

levertijd zit ik niet zo mee, ik ben geduldig ;)

bedankt voor de snelle reacties.

edit: is de standaard fan in de sonata II eigenlijk stil?
en een betere/stillere graka fan dan die fatal1ty?
zoiets?:

Zalman VGA VF900-Cu LED Koper
Zalman VF700-Cu LED Blauw
Thermalright VGA Koeler V1 Ultra Aluminium
Sytrin KuFormula VF1 Plus Aktief Aluminium En Koper
Arctic VGA Koeler Accelero X2 Aluminium En Koper
Arctic NV Silencer 4

welke past, koelt stiller en beter/net zo goed als de standaard koeling?
ik heb ergens gelezen dat die Accelero X2 goed schijnt te koelen op de x1900xt...

ik heb hier geen ervaringen mee, tot nu toe stock koeling gebruikt op GraKa's...

alvast bedankt.

[ Voor 127% gewijzigd door Dekar op 11-09-2006 22:33 ]

• Dekar
is de stock koeling op de x1900xt eigenlijk niet gewoon goed genoeg?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:48

DropjesLover

Dit dus ->

Dekar1 schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:04:
Sonata II met 450W voeding -> voeding is bij mij kapot gegaan check door oververhitting (fabrieksfout)
papst fannetje 120mm
arctic freezer 7 pro
ja is 16MB harddisc versie ;)
noem een stille GraKa fan? stil zijn de accellereo X (1/2) vind ik ->revieuw

dit: is de standaard fan in de sonata II eigenlijk stil? jah, dies erg stil op lage toeren, fancontroller zit er bij
en een betere/stillere graka fan dan die fatal1ty?
zoiets?:

Zalman VGA VF900-Cu LED Koper
Zalman VF700-Cu LED Blauw
Thermalright VGA Koeler V1 Ultra Aluminium
Sytrin KuFormula VF1 Plus Aktief Aluminium En Koper

ik heb hier geen ervaringen mee, tot nu toe stock koeling gebruikt op GraKa's...
waarom gebruik je eigg een budget (Asrock is budget) moederbord? ergens heb k het idee dat aan iets teveel uitgeeft, zijn dit echt de prijzen zonder btw? ik heb een redelijk systeempje voor minder staan (was destijds even goed) voor 1200 (zonder beedscherm, os, toetsenbord, floppydrive)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Dekar
asrock conroexfire is goede mobo, veel slots, goede reviews, hoeft niet geOCed te worden niks mis mee, als je mijn tobo, monitor enz hier af haalt zit je aan bijna dezelfde prijs ;)

ja dit zijn prijzen zonder BTW, alleen onderaan mijn eerste post staat de prijs incl BTW, verzendkosten enz.

edit: maar weet iemand iets over de GraKa koelingen?

[ Voor 8% gewijzigd door Dekar op 11-09-2006 22:40 ]

• Mxxx
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-11 21:33
volgens mij wordt die ati veeel te warm om met V700 of V900 heb gehoord en als ik de reviews lees is de stockcooler goed genoeg..

• Mizitras
  • Niet online
Worden deze topics onderhand niet onder één grote topic ondergebracht ofzo? Ik vind ze zo vaak/veel opspringen, en echt nieuwe informatieve zaken komen er niet aan het licht, dat is eerder voor in de diepere topics die specifiek de CPU (bv. Core 2 duo) of grafische kaart (bv. 6600GT DDR3) behandelen.

[ Voor 60% gewijzigd door Mizitras op 11-09-2006 23:29 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Dekar
Als dat zo is heb ik die over het hoofd gezien, sorry daarvoor.

Ik heb reviews gelezen over de Accelero X2 op een x1800xt met zeer goede resultaten, dus ik neem deze.

bedankt voor alle hulp!

Verwijderd

zielig voor die e6600 om hem niet over te clocken (draai hier met vrij simpele luchtkoeling 3,6Ghz)

en asrock noemt mij toch wel een beetje zoiets op als b-merk, vooral met high end onderdelen heb ik toch graag een goed moederbord zoals asus, msi of gigabyte (maar meningen verschillen).

• Mizitras
  • Niet online
Dekar1 schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:30:
Als dat zo is heb ik die over het hoofd gezien, sorry daarvoor.

bedankt voor alle hulp!
Sorry ik wou niet zeuren hoor, alleen dacht ik dat zoiets wel gebeurt met vaakvoorkomende topics als deze. Topics als "Wat vinden jullie van mijn home theatre system" enzo komen ook vaak onder één groter topic.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Dekar
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:36:
zielig voor die e6600 om hem niet over te clocken (draai hier met vrij simpele luchtkoeling 3,6Ghz)

en asrock noemt mij toch wel een beetje zoiets op als b-merk, vooral met high end onderdelen heb ik toch graag een goed moederbord zoals asus, msi of gigabyte (maar meningen verschillen).
hij is 2.4G standaard en jij maakt het 3.6 O_o? netjes.
Ik weet ongeveer niets over OCen en om een duurder Mobo en geheugen te nemen vind ik het niet waard, ik neem sowieso aan dat de E6600 standaard al flink snel is, in ieder geval snel genoeg voor mij.

@Mizitras: ik begrijp wat je zegt, ik zou zeggen start zo'n topic en kijk of deze ook stickie mag :p

• Dekar
Bump!

Ok je hebt me overgehaalt en ik denk dat dat iets goeds op gaat leveren ;)

Ik heb IPV conroexfire de Asus P5B (niet deluxe) en IPV van mijn kingston geheugen de OCZ Memory Special Ops Edition Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5.

Gaat ik hiermee goed klokken?
Ik heb een papst casefan en op de processor zit de Arctic freezer 7 pro...

Bij voorbaat dank!

Edit: Ik kan trouwens niks vinden over de P5B, het is altijd maar de P5B Deluxe die voor mij echt te duur is. Ik heb 1 eprsoon gezien die met een gewone P5B wel zijn E6400 naar de 3.6 Ghz kreeg, haal ik ook zoiets met deze MoBo+geheugen? (of zoek ik niet goed genoeg?)

Edit: Gaat de OCZ wel lukken op de P5B? Kan ik beter een Kingston HyperX 2048 MB, PC6000, 750 MHz, 4 Nemen? (deze heeft 4 Cas PC6000 750MHz en de OCZ 5 cas PC6400 800MHz, maakt dat een groot verschil?)

[ Voor 37% gewijzigd door Dekar op 14-09-2006 15:47 ]

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-12 07:21
persoonlijk snap ik niet goed waarom je u laat overhalen om de boel te overklocken ze,
met een kans dat je een gloednieuw systeem eventjes lekker om zeep helpt ( ja die kans is er :-) )

is het niet waard imho, je systeem is een bom. laat je niet vange door de oc freaks hier :D :D :D
onder het motto less is more :-)

ik heb een mce draaiende, werkt perfect, netjes, handig, zeker een aanradertje hoor

maar waarom writer en speler?
geen Fatal1ty spul kopen
mss een wireless logitech setje kopen met een remote, zeer handig met mce :p
pleur diskette deruit, en gebruik usb stick op school ( kan da nie ? )

maar met je 250 gigies giechel ik :p
men htpc heeft 1230 gigies :-)
mss een beetje teveel maar ik zou toch voor een 500 min gaan, film opnemen is 7 gig, serie is 1-2 gig. is beetje krap anders , mce delete het dan voor je het kan zien :(

voor stil, grote koelers zijn lekker stil. ( ik heb bv een voeding met 120 mm fan dat je op 3 standen kan zetten ( low , mid, high ) en zals koelers.

voor de rest toppie :-)

ik denk trouwens dat de P5B heel goed werkt met 1 bepaald geheugen ( kijk op site dervoor )

[ Voor 4% gewijzigd door BitchCrew op 15-09-2006 13:39 ]

Pagina: 1