Toon posts:

Mpeg2: Wel geluid, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem met mpeg2. Ik heb hier 2 computers staan.
Beiden hebben windows als OS en ik gebruik bij beide WMP om de mpeg af te spelen.
Het probleem is echter dat op computer1 de mpeg wel geluid en beeld heeft en op computer 2 alleen geluid.

Ze gebruiken allebei dezelfde codecs. Te weten:
MPEG Audio Decoder
Ligos MPEG Video Decoder

Ik heb geprobeerd de volgende codecpacks te installeren maar ook dit had geen resultaat:
K-Lite Codec 277
Ace Mega Codec 6.03

Hierna heb ik het geprobeerd met ffdshow maar ook dit hielp niet.

Ik heb toen g-spot geinstalleerd om te kijken welke codec ik eventueel zou missen, maar deze gaf weer dat mpeg2 niet ondersteund werd.

Ik ben nu al een paar uur bezig, maar kom er echt niet achter. Iemand enig idee?

Bij Voorbaat Dank

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:42:
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem met mpeg2. Ik heb hier 2 computers staan.
Beiden hebben windows als OS en ik gebruik bij beide WMP om de mpeg af te spelen.
Het probleem is echter dat op computer1 de mpeg wel geluid en beeld heeft en op computer 2 alleen geluid.

Ze gebruiken allebei dezelfde codecs. Te weten:
MPEG Audio Decoder
Ligos MPEG Video Decoder

Ik heb geprobeerd de volgende codecpacks te installeren maar ook dit had geen resultaat:
K-Lite Codec 277
Ace Mega Codec 6.03

Hierna heb ik het geprobeerd met ffdshow maar ook dit helpte niet.

Ik heb toen g-spot geinstalleerd om te kijken welke codec ik eventueel zou missen, maar deze gaf weer dat mpeg2 niet ondersteund werd.

Ik ben nu al een paar uur bezig, maar kom er echt niet achter. Iemand enig idee?

Bij Voorbaat Dank
Probeer eens te werken met DivX player, kijken of het dan wel werkt!

Deze heeft namelijk een hele lading aan codecs aan boord.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Met ffdshow moet je wel aangeven welke codecs je allemaal afgespeeld wilt hebben door het programma he :)
Geen idee wat standaard is, maar MPEG2 video en MPEG Audio moeten dus wel aan staan.

Probeer ook eens Mediaplayer Classic, die heeft z'n eigen MPEG video & audio filters.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Mediaplayer classic heb ik ook geprobeerd, maar ook hier weer geen beeld, wel geluid.
Ook heb ik aangegeven dat die MPEG2 video en audio moet gebruiken.

Ik ga nu even div-x proberen, zal zo meteen even mijn bevinden laten weten.

EDIT: Ook bij div-x player, jammer genoeg hetzelfde probleem. Toch bedankt voor de suggestie.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog een idee?

edit: oke probleem opgelost, bleek een instelling van de drivers van mijn moederbord te zijn.
Deze moesten op lcd staan in plaats van crt.

Hier kan dus een slotje op, alle mensen die me hebben geprobeerd te helpen bedankt

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 10:35 ]