Origenae X10 behuizing; twee harddisk mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Double T
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:41
Voor een nieuw MCE / HTPC systeem is mijn oog gevallen op de Origenae (voormalig Uneed) X10 of X11 behuizing.
Het liefst zou ik gaan voor de X10, aangezien deze twee cm lager is en qua proporties mooier oogt (persoonlijk natuurlijk).

Probleem is echter dat ik er twee harddisks in wil plaatsen en hier is in de X10 standaard geen ruimte voor (zonder de cardreader op te willen geven dan).
In de enige beschikbare review van de X10 (http://www.overclock3d.ne...sc=origenae_x10_htpc_case) zijn geen duidelijke foto's van de binnenkant van deze kast te vinden.

Mijn vraag is de volgende:
- Heeft iemand ervaring met deze kast en kan mij een foto van de binnenkant van deze kast toesturen?
- Bestaat er in deze kast een mogelijkheid om een tweede (derde) harddisk te plaatsen, bv in de PSU air duct?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24

Just_I

What did you just say?

Om maar even de site te quoten waar je heen linkte:
- Drive bays:
-- 1 X 3.5" internal drive bays
-- 1 X 3.5" external drive bay
-- 1 X 5.25" external drive bay
Oftewel, er is plaats voor één hdd.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Double T
Just_I schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:25:
Om maar even de site te quoten waar je heen linkte:

[...]

Oftewel, er is plaats voor één hdd.
Dat had ik ook gelezen.

Het gaat mij er echter om of er ruimte is om zelf een extra harddisk in deze behuizing te plaatsen.
Ik kan echter geen foto's van de binnenkant vinden waaruit dit blijkt.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik denk dat er wel wat ruimte is voor die kleine fannetjes in de achterkant. Dan zweeft ie zeg maar boven het mobo. Slechte review moet ik zeggen :/ Is het geen optie om een grotere HD te kopen?

• Double T
TEAMIKKE schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:31:
Ik denk dat er wel wat ruimte is voor die kleine fannetjes in de achterkant. Dan zweeft ie zeg maar boven het mobo. Slechte review moet ik zeggen :/ Is het geen optie om een grotere HD te kopen?
Ik ben bang dat dat in conflict is met de koeler van de CPU... Deze fans zijn (denk ik) bedoelt om de warmte van de koeler af te voeren.

Mijn ideetje was het volgende:
Als ik de X10 en X11 behuizingen met elkaar vergelijk dan zou de Airduct van de PSU bij de X10 (PSU zit voor met Airduct naar achteren) even breed moeten zijn als een standaard ATX voeding hoog is. (bij X11 staat de PSU naast het moederbord en breedte X10 = X11). Mijn idee was om de lucht stroomrichting van de airduct om te draaien en dan twee harddisks in de airduct te plaatsen (hangen).

Helaas kan ik echter niet controleren of dit idee mogelijk is omdat nergens een foto / tekening van de indeling van de X10 te vinden is.... Dus als iemand me hiermee kan helpen.... GRAAG!

Bedoeling is om twee schijven (Samsung spinpoint) in Raid config in het systeem te hangen.

Alternatief zou de X11 behuizing zijn, echter deze is 2 cm hoger en die komt niet door de welstandscommissie heen :X