Nieuwsitems van vandaag weg

Pagina: 1
Acties:

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:45
Ik zit een nieuwsbericht te lezen, over openoffice en microsoft, klik daarna op home in mijn browser (tweakers is startpagina) en voila, U ziet de oude nieuwsitems van gisteren, tot aan het "digitale radio" nieuwsbericht, maar geen berichten van vandaag meer :?
Ook de fokheadlines zijn van gisteren, naderhand refresht de pagina vanzalf en ineens staan ze er wel weer bij.
Is er iets mis met jullie database ofzo, want ik heb dit afgelopen weken wel meer gehad en irriteer me eraan.
Soms ben ik een paar keer aan het kijken op tweakers en zijn er helemaal geen nieuwe berichten, en dan ineens blijkt dat er in de tussentijd stiekem 3 zijn geweest die ik s'avonds pas te zien krijg.
en dan kijk ik naar de tijden, en dan hadden ze er al een paar uur ! moeten staan...
Wie kan mij vertellen waar het aan ligt of wat ik eraan moet doen?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
absoluut geen last van, maar waarschijnlijk wordt er ergens gecached, of in je browser, of door je ISP/werkgever.
Komt alles weer goed te staan na een harde refresh (ctrl+f5)?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Gebruik je toevallig een of andere proxy? En welke browser betreft dit en heb je dit probleem ook in andere browsers?
Onze frontpage stuurt redelijk aggresieve no-caching headers dus het moet haast wel een clientside issue zijn.

Intentionally left blank

• paazei
crisp schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:25:
Gebruik je toevallig een of andere proxy? En welke browser betreft dit en heb je dit probleem ook in andere browsers?
Onze frontpage stuurt redelijk aggresieve no-caching headers dus het moet haast wel een clientside issue zijn.
Ik heb nog nooit iets van een proxy gebruikt, alleen al door het feit dat het te moeilijk klinkt.
Ik gebruik internet explorer 6 (jaja, firefox installeer ik wel weer een keer, na 5 reinstalls van windows in een week zoek ik het ff niet meer) en heb dus net 1 maand een verse install die het verder perfect doet nu.
Het lijkt er toch echt op dat op het moment dat ik op home klik dat hij dan de data van een server van tweakers trekt. Ik zal ff temp internet files en history cleanen, maar dat doe ik om de week.
het is ook onlogisch wanneer hij het doet, eerst kan ik lekker tweakers gebruiken zoals het hoort en zo vaak op home drukken en dan staan er soms weer nieuwe berichten, en dan druk ik net als ander ook gewoon op home en dan leven we weer in gisteren :?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:33
Ik heb heel vaak een vergelijkbaar probleem, maar dan met de back knop. Ik ga naar de frontpage (met alle nieuwe artikelen), lees een artikel en klik daarna op back. Dan krijg ik met IE7Beta3 heel vaak een frontpage van een dag eerder ofzo. Ik had dat vroeger ook met IE6, met opera heb ik dit niet.

Ik heb verder geen rare dingen als proxies ofzo, gewoon windows xp professional met alle updates achter de davolink-router van versatel. Verder gewoon de default settings in de browser (qua security/privacy/content).

[ Voor 8% gewijzigd door sewer op 11-09-2006 22:15 ]

• paazei
sewer schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:14:
Ik heb heel vaak een vergelijkbaar probleem, maar dan met de back knop. Ik ga naar de frontpage (met alle nieuwe artikelen), lees een artikel en klik daarna op back. Dan krijg ik met IE7Beta3 heel vaak een frontpage van een dag eerder ofzo. Ik had dat vroeger ook met IE6, met opera heb ik dit niet.

Ik heb verder geen rare dingen als proxies ofzo, gewoon windows xp professional met alle updates achter de davolink-router van versatel. Verder gewoon de default settings in de browser (qua security/privacy/content).
Net voordat ik jou reply las kwam ik er ook achter.
Ik lees het verhaal van de 360laptop mod, klik back met extra muisknopje, en ik zie weer de digitale radio als nieuwste headline.
Ook als ik dan refresh doe, dan krijg ik weer de goed, klik ik forward, naar de laptop mod, dan weer back, en dan is ie weer van gister. Net ff geschiedenis en temp geleegd, ff checken nu.

naja, hij doet het nu weer goed, maar dat zegt niks, want dat deed hij eerst ook soms (meestal) het is echt een beetje sporadisch, en dat is het rare.

[ Voor 7% gewijzigd door paazei op 12-09-2006 00:05 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

lijkt me dan toch typisch een IE-issue

Intentionally left blank

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op de frontpage is niet heel recent iets veranderd met betrekking tot de headers?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Harm schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 08:45:
Op de frontpage is niet heel recent iets veranderd met betrekking tot de headers?
Nope

Intentionally left blank

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21
Dat cache-probleem heb ik ook vaak maar het lijkt erop dat het windows vs linux bericht gewoon verwijderd is.

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 07:25

Inge Janse

post-l33t

CopyCatz schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:33:
Dat cache-probleem heb ik ook vaak maar het lijkt erop dat het windows vs linux bericht gewoon verwijderd is.
Dat is iets anders, en wel dit.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

• paazei
crisp schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 00:55:
lijkt me dan toch typisch een IE-issue
Maar het zit dus in IE 6 en in 7... dus ik moet of weer firefoxen ( ben gewoon dat gedoe zat met 2 browsers en msn e.d. linken toch gewoon naar IE en sommige dingen werken anders niet) of mezelf irriteren aan het probleem?

(2 browsers vind ik gewoon irritant, ook al gebruikte ik voorheen altijd firefox en vind de download manager en de search wel fijner. Ik heb er gewoon geen zin in om mijn pc weer wat slomer te maken dan nodig is.)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

paazei schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:21:
[...]

Maar het zit dus in IE 6 en in 7...
Dat is niet echt gezegd, het kan natuurlijk ook nog te maken hebben met 3rd party software. Zo fungeert Norton Internet Security bijvoorbeeld ook als een soort proxy tussen je inet-verbinding en IE.
Ik denk dat het zelfs waarschijnlijker is dat het een externe oorzaak (client-side) heeft omdat we anders wel vaker en meer van dit probleem gehoord zouden hebben.

Intentionally left blank

Pagina: 1