We hebben hier thuis een superstabiel netwerk, dat oa bestaat uit een Linksys WAP54GX Acces Point en een Linksys WMP54GX PCI Netwerkkaartje. Deze draadloze veebinding werkt over 3 verdiepingen gewoon perfect. Standaard status is zeer goed met 108mbit.
Nu wil ik een mp3computer in het netwerk erbij gaan hangen, dus heb bij een webshop nog zo'n WMP54GX kaartje bijbesteld (die overigens ontzettend in prijs zijn gedaald!
) Helaas heeft de shop het kaartje niet keer en het kan blijkbaar ook niet meer geleverd worden. Ipv daarvan willen ze me een Linksys WMP300N PCI Kaart aanbieden. Nu is deze kaart sneller dan het huidige netwerk (maar niet echt van belang, aangezien de hoogste snelheid toch 108mbit zal blijven...). Volgens Linksys is de rijkwijdte van deze nieuwe technologie het beste wat er te krijgen is. Maar waar het mij om gaat: levert dit kaartje het zelfde resultaat op (snelheid en stabiliteit over grote afstand) als het huidige netwerk (is van SRX naar SRX apparatuur)? Nu zou het dus het dus SRX naar niet-SRX worden...
Nu wil ik een mp3computer in het netwerk erbij gaan hangen, dus heb bij een webshop nog zo'n WMP54GX kaartje bijbesteld (die overigens ontzettend in prijs zijn gedaald!