Wireless N ism SRX

Pagina: 1
Acties:

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:05
We hebben hier thuis een superstabiel netwerk, dat oa bestaat uit een Linksys WAP54GX Acces Point en een Linksys WMP54GX PCI Netwerkkaartje. Deze draadloze veebinding werkt over 3 verdiepingen gewoon perfect. Standaard status is zeer goed met 108mbit.
Nu wil ik een mp3computer in het netwerk erbij gaan hangen, dus heb bij een webshop nog zo'n WMP54GX kaartje bijbesteld (die overigens ontzettend in prijs zijn gedaald! :o ) Helaas heeft de shop het kaartje niet keer en het kan blijkbaar ook niet meer geleverd worden. Ipv daarvan willen ze me een Linksys WMP300N PCI Kaart aanbieden. Nu is deze kaart sneller dan het huidige netwerk (maar niet echt van belang, aangezien de hoogste snelheid toch 108mbit zal blijven...). Volgens Linksys is de rijkwijdte van deze nieuwe technologie het beste wat er te krijgen is. Maar waar het mij om gaat: levert dit kaartje het zelfde resultaat op (snelheid en stabiliteit over grote afstand) als het huidige netwerk (is van SRX naar SRX apparatuur)? Nu zou het dus het dus SRX naar niet-SRX worden...

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:45
heel het super verzend/ontvang afstand/snelheid valt bij jou weg want dit zit allemaal in het .N protocol. aangezien jij nog steeds met .G werkt zou ik gewoon een andere webshop zoeken.
.N werkt met MIMO jou kaartje met SRX..

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:20

Sa1

densoN schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:25:
heel het super verzend/ontvang afstand/snelheid valt bij jou weg want dit zit allemaal in het .N protocol. aangezien jij nog steeds met .G werkt zou ik gewoon een andere webshop zoeken.
.N werkt met MIMO jou kaartje met SRX..
het kaartje kan ook gewoon met g communiseren, een garantie op stabile verbinding is natuurlijk lastig ... echter als die webshop jou dat geeft en je mag hem terugsturen als het een kut verbinding geeft, dan zou ik het gewoon lekker doen...

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:45
Sa1 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:40:
[...]

het kaartje kan ook gewoon met g communiseren, een garantie op stabile verbinding is natuurlijk lastig ... echter als die webshop jou dat geeft en je mag hem terugsturen als het een kut verbinding geeft, dan zou ik het gewoon lekker doen...
waarom zou je dan een N kopen als je alleen de G opties gebruikt..
afstand + snelheid voordeel van N zijn nvt
waste of money imo

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:05
Omdat ze me de G niet kunnen leveren, ze me korting geven op de N (omdat ze niet kunnen leveren wat ze in hun webshop hadden staan) en ik nog meer spul bij hun wilde kopen en mijn geld al binnen was.

Maar volgens mij weet ik genoeg na de reactie van densoN. Het ging me erom of de N samen zou werken met de SRX-apparatuur zoals alle SRX dat met elkaar deed. Maar volgens hem doet NIMO dat niet met SRX. Dan heb ik dus niks aan dat kaartje, want dan zou ik die stabiliteit niet hebben van de SRX...