Toon posts:

XP en ASUS dsl modem, vreemde dingen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier thuis de nieuwe computer van mijn ouders te installeren : een HP, met zo een harde partitie voor system recovery ( de uiteindelijke configuratie van HP is dus een partitie van +100 GB met XP, de harde partitie voor system recovery en THAT's IT, dus niks scheiden van data en OS.

Ik wou er dus een clean install van windows op doen en drivers gewoon van t net halen. Blijkt echter makkelijker gezegd dan gedaan.

T grootste probleem is mijn modem voor ADSL ( Asus AAM 6000UG ). Modem geïnstalleerd en werkte perfect ( kon surfen ), maar van t moment dat ik reboot, geraak ik niet meer op internet. Bij t opstarten VERDWIJNT de snelkoppeling om in te bellen gewoon. Als de modem aan t synchroniseren is neemt ie t ikoontje om in te bellen van bureaublad.

Drivers die ik gebruikt heb komen van internet de 6.1b versie van de adsl usb modem van asus, zou normaal moeten werken ( modem werkt ook ).

Hij geeft ook regelmatig een fout op RShort2k.exe , heeft er wel iets mee te maken vermoed ik.

Enig idee hoe ik kan vermijden dat ik iedere keer modem moet verwijderen en opnieuw te installeren om online te geraken?