Toon posts:

Dubbele router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een vraagje.

Ik heb hier momenteel thuis een netwerkje liggen allemaal vaste computers: ziet er zo uit.

Modem
Router - PC1,PC2,PC3,PC4

Nu heb ik onlangs een laptop gekocht en had ik die graag in een draadloos netwerk gestoken, is het volgende mogelijk?

Modem
Switch/Hub
Router - PC1,PC2,PC3,PC4
Draadloze Router - Laptop

Of kan ik het ook zo doen...
Modem
Router - PC1,PC2,PC3,
(op de 4de poort van de vaste router)Draadloze Router - (op de poorten van de draadloze router)PC4,Laptop

wat raden jullie mij aan. en wat is het minste werk om dit hele gebeuren klaar te stomen...
Dank bij voorbaat

Verwijderd

Gebruik de Router met draadloze optie als router, en de andere router gewoon aansluiten als HUB, op een van de poorten, dan moet het werken,heb ik hier ook.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat ik zou doen

Modem
- draadloze router
-- hub/switch

je hebt dan maar 1 router nodig (wat een berg werk bespaart om alles in 1 netwerk te krijgen). Want je draadloze router heeft vast ook gewoon lanpoortjes.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan je router vervangen door een router met wifi mogelijkheden.
Je kan op 1 poort van je huidige router een kabel trekken naar een andere router met wifi mogelijkheden (wel router optie uitzetten)
Of je koopt een AP.

het hangt ook een beetje af hoe goed je verbinding is. Ik heb beneden een router met wifi staan. Maar boven is de verbinding slecht. Dus boven heb ik een AP staan. Zo heb ik wifi door het hele huis.

[ Voor 31% gewijzigd door DarkSide op 11-09-2006 13:35 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Ligt ook een beetje aan de inrichting van je huis, ik heb beneden mijn speedtouch (716) hangen met een kabeltje naar boven de computer kamer in waar een switch, server enz 24/7 draait... beneden gebruik ik 2 van de 4 poorten voor apparaten (dreambox & xbox) beneden (misschien trek ik ooit een extra lijn naar beneden) en gebruik de draadloos voor mijn laptop en draait dik een half jaar naar plezier.