D3D games crashen

Pagina: 1
Acties:

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
Setup:
athlon 64 winchester 3000+
asus A8V-MX
2x 512mb PC3200
300 watt voeding

eerst zat er een riva tnt2 kaart in, waarmee er (buiten dat de kaart 5 fps haalt:P) geen problemen waren. Deze vervangen voor een radeon 9600 (non-pro). Sinds dat is gebeurt crashen spellen met direct3d, meestal binnen ~2 minuten. Wolfenstein enemy territory heeft hier helemaal geen last van, deze gebruikt ook OpenGL.

Als het spel crasht dan krijg ik hele mooie gradients over me schermen te zien en soms gaan de schermen zelfs helemaal uit.

Ik heb 2 verschillende drivers geprobeert en alle tests bij dxdiag gedraait, maar daar ging alles gewoon goed. Wie weet wat ik kan proberen?

End of Transmission

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
driver cleaner de drivers verwijderen en dan opnieuw je driver installeren.
waarschijnlijk zijn er namelijk nog resten van de nvidia driver blijven hangen.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Misschien ook even checken of je met 300 Watt genoeg "juice" hebt? (Zou wel zo moeten zijn).

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Met welke spellen crashed je systeem dan wel ? Wat voor een merk voeding heb je ? Een 9600 non pro vind ik nu niet echt meer van deze tijd en Wolfenstein is al een oud spel. En idd, al eens met driver cleaner je divers helemaal verwijderd ? Goeie airflow in je kast ? Wat levert je benchmark op in 2006, als het al uberhaupt draait ?

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:33:
Met welke spellen crashed je systeem dan wel ? Wat voor een merk voeding heb je ? Een 9600 non pro vind ik nu niet echt meer van deze tijd en Wolfenstein is al een oud spel. En idd, al eens met driver cleaner je divers helemaal verwijderd ? Goeie airflow in je kast ? Wat levert je benchmark op in 2006, als het al uberhaupt draait ?
Dit is me 'ouwe' werk pc'tje, ik zit nu op deze pc omdat ik al weken op me conroe zit te wachten 8)7. Vandaar speel ik ook wat oudere spellen, wolfenstein is nog de nieuwste. Het gaat fout bij Populous en bij hidden & dangerous 1, bij de laatste crasht hij al in 1 seconde.
Jouke74 schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:30:
Misschien ook even checken of je met 300 Watt genoeg "juice" hebt? (Zou wel zo moeten zijn).
Het is wel een oude voeding, maar er zit een 65 watt cpu in en die videokaart zal niet veel gebruiken. Ik ga eerst maar even drivercleaner doen en als dat niet werkt kan ik altijd nog even andere voeding proberen

End of Transmission

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Chesta schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:22:
[...]

Dit is me 'ouwe' werk pc'tje, ik zit nu op deze pc omdat ik al weken op me conroe zit te wachten 8)7. Vandaar speel ik ook wat oudere spellen, wolfenstein is nog de nieuwste. Het gaat fout bij Populous en bij hidden & dangerous 1, bij de laatste crasht hij al in 1 seconde.

[...]

Het is wel een oude voeding, maar er zit een 65 watt cpu in en die videokaart zal niet veel gebruiken. Ik ga eerst maar even drivercleaner doen en als dat niet werkt kan ik altijd nog even andere voeding proberen
Om H&D te laten crashen is niet veel voor nodig :P :+

Lijkt mij een driver probleem, misschien IRQ ?

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Pagina: 1