Toon posts:

Koeling voor de Asus Ventoo 7700 behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een computer gaan samenstellen. ik ben nu bezig het inventariseren van wat ik wil.
Ik weet in ieder geval zeker dat ik de behuizing vento 7700 wilt. Deze ziet er erg mooi uit.
De behuizing komt zonder voeding. Aan julllie de vraag welke voeding kan hierin. Ik heb weinig verstand van tweaken of samenstellen van computers. Ik weet wel waar ik het voor ga gebruiken. de volgende software pakketten worden zwaar gebruikt op mijn computer.

Maya 7.5
Photoshop CS
Corel Draw X3
Diverse videobewerkigsprogramma's

en uh. Games..zware games :)

Ik dacht zelf aan: Alphacool Net Silentmaxx 500 Watt, Blauw, Fanless, Watergekoeld, 20- En 24-pins. Waarom? puur vanwege deze regel: This is a watercooled PSU with 500W power (without fan). Dit idee van watercooled en Fanless staat mij wel aan maar ik kan het ook verkeerd hebben vandaar mijn vraag

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Als je weinig verstand hebt van tweaken of samenstellen zou ik je persoonlijk geeneens watercooling laten overwegen.

Op zich kan elke normale ATX voeding er wel in. Voeding waterkoelen is leuk, maar nodig? Ik denk het niet. Er bestaan een tig echt stille luchtgekoelde voedingen (ik gebruik Tagan).

Voor de rest zet je er niet eens bij welke componenten je wilt gaan gebruiken :s

Instagram / YouTube

Verwijderd

Wil zelf ook een watergekoeld systeem hebben, puur om het geluid zoveel mogelijk te minimaliseren.

Als het binnen je budget past kan je kijken voor pc bedrijven die een watercooling set voor je inbouwen. Ook Mycom doet dit tegenwoordig. En het maakt niet uit wat voor applicatie's je erop draait, watercooling is meer voor rust in je kast en langere levensduur van je hardware.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ben het erg eens met aramdin :) Als je geen verstand hebt van tweaken of samenstellen van een computer, dan zou ik mijn heil overlaten aan iemand die er wel verstand van heeft. Stel dan een systeem bij een shop zoals SallandAutomatisering of Azerty, dat zijn imo goede winkels of doe het gewoon bij je lokale pcboer ;)

En heb jij een waterkoeling echt nodig?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Watercooling op got wordt opgevat als je geen genoegen neemt met luchtkoeling en je systeem zo hard mogelijk wil pushen voordat je aan de Phase Change begint ;)

[ Voor 5% gewijzigd door aramdin op 11-09-2006 13:42 ]

Instagram / YouTube

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
koop wat knappe zalman coolers voor cpu gpu een silentmax hd silencer voor je hd en wat papst casefans. dan heb je goede stille gecoolde pc

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil heb echt zelf samenstelen en niet overlaten aan iemand anders of een winkel. Ik kan altijd bij wat computer boeren in de familie aankloppen als het echt nodig is. Mijn handen zijn aan het kriebelen en ik wil echt aan de slag.

Oké begrepen, waterkoelen is leuk maar niet echt nodig. Ik gooi hier maar een lijstje dat ik net ben wezen samenstellen. dus niet definiteif. Ik hoor graag wat jullie er van vinden. en zou de Tagan i-Xeye 420W, Dual Fan, Blue Light, 2xSATA, ATX/EPS, PCI-E, 20/24pin wel goed zijn?

- Een behuizing
Naam: Asus Behuizing Vento 7700
Prijs: € 153
Te vinden op: nvt

- Een moederbord
Naam: Gigabyte GA-965P-DQ6, P965, Socket-775, Firewire, ATX, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16
Prijs: €215

- Een processor
Naam: Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/koeler
Prijs: €499,95

- Een voeding (vaak al onderdeel van de behuizing)
Naam: Alphacool Net Silentmaxx
Prijs: € 219

- Geheugenmodule(s)
Naam: Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB
Prijs: 237,00

- Een videokaart
Naam: Asus VGA GeForce 7900 GTX 512 MB
Prijs: € 463,01

- Een harde schijf
Naam: Samsung SpinPoint T133 400 GB, 7200 Rpm, 8 MB
Prijs: €121
Vinden op: nvt

- Een DVD speler
Naam: Asus DVD-E616 16 X, 48 X, IDE, Retail, Zwart
Prijs: €18

- Eventueel een DVD brander
Naam: Asus DVDRW DRW-1608P3S 16x DL Retail Black
Prijs: €39

- Een diskettestation
Naam: Mitsumi FDD 7-in-1 Media Drive Cardreader, Zwart
Prijs: €21.19

Ik ga er wanneer ik in het weekend vrij ben ook op uit om me te laten adviseren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 14:55 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor een voeding kan je eens in het grote ''Welke voeding heb ik nodig'' kijken in overige hardware. Met een watergekoelde voeding moet je ook een pomp en een radiator hebben hé ;)

Die E6700 is wat minder qua prijs/prestatie. Daarop is de E6600 onverslaanbaar en een stukje goedkoper. 2 G aan gehuegen is wel fijn en je videokaart is ook wel in orde. Mss overwegen om daar een andere koeler voor te kopen omdat de stockoelers meestal niet zo stil zijn (beter dan die stofzuigers van ATI dat wel :X )

Voor de rest weinig bijzonders IMO :)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
tsjah, volgens mij heb je gewoon het snelste samengesteld of zo. 350 Euro voor een kast en voeding :? Koop dan een stacker 830! >:) Maar koop gewoon een e6600, veel goedkoper. En je kan beter de 7950GX2 kopen ipv de 7900GTX. En voor het moederbord lijkt mij de asus p5w dh deluxe wel een kandidaat. En als een aan gedacht om 2 250GB schijven in raid te zetten?

Zie ik ergens een budget staan?

Verwijderd

aramdin schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:41:
Watercooling op got wordt opgevat als je geen genoegen neemt met luchtkoeling en je systeem zo hard mogelijk wil pushen voordat je aan de Phase Change begint ;)
Of als je het mooi vind, of je gewoon wat koeler wil, of als je van de stilte houd.

Verwijderd

Topicstarter
Oké dus aparte koelers overwegen. ik zal er na kijken. Ik vindt de vento 7700 een leuke kast (het oog wilt ook wat) hij moet op mijn bureau staan (naast mijn andere glanzende speelgoed) en ik moer er dus elke dag naar kijken. Ik vindt de stacker 830 niet mooi en is voor mij daarom het geld niet waard (goedkoper of duurder) Uiteraard is "mooi" een abstract begrip dat voor iedereen anders te interpreteren valt. Ik denk dat de nVidia GeForce 7950GX2 ook wel een leuke kandidaat is.

budget..mwah rond de 2000 (je koopt niet elke maand zo een ding)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de asus p5w dh deluxe voor een prikkie gekregen. Das fijn, ATI crossfire ready! Ik ben nu aan een X1900 XT videokaart aan het denken. Heeft iemand hier ervaringen mee? tevens heb ik voeding van cooler master weten te krijgen (extreme power 430 wat) (rs-430-pcar/rs430-pcap) weet iemand of dit ook een beetje een degelijke voeding is? hmm.. als dit zo door gaat kom ik een stukje goedkoper uit :)
Pagina: 1