Toon posts:

[EXCEL]Lege cel, ALS formules..

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In excel probeer ik het volgende al een tijdje te realiseren voor een rapportage programmatje.

Er wordt in D6 ingevuld hoeveel diensten je gewerkt hebt. In C6 hoeveel bestanden je verwerkt hebt.. Over een bestand mag je maximaal 3 diensten doen. Nu geef ik in een ander celletje weer of je achterloopt of niet.

In deze cel staat dan ook het volgende :

=ALS(D6/3<=C6;"OK";"NEE")

Werkt perfect! Echter nu wil ik niet dat er standaard OK wordt weergegeven.

Als er namelijk niks is ingevuld in D6 of C6 geeft hij toch een OK of een NEE. Ik kom er echter niet uit.

Ik wil dus als d6 of c6 = 0 dat hij dan "" meegeeft..

Geprobeerd heb ik het met als formules of formules etc.. Ik kom er echter niet uit.

=(ALS(C6+D6=0;"");ALS(D6/3<=C6;"OK"";"NEE"))

Werkt bijvoorbeeld niet.. ik krijg dan #WAARDE! te staan :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 12:59 ]

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

probeer eens " " met een spatie dus.
edit: o wacht dan geeft ie natuurlijk anders geen ok.

[ Voor 43% gewijzigd door mikenl op 11-09-2006 12:58 ]

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
mikenl schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:57:
probeer eens " " met een spatie dus.
edit: o wacht dan geeft ie natuurlijk anders geen ok.
Correct, met spatie zonder spatie moet niet het probleem zijn..

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Om te kijken of er iets in een cell staat, moet je hem vergelijken met "" Dat betekent dus nog een ALS eromheen, met ALS(EN(D6<>"",C6<>"");ALS(D6/3<=C6;"OK";"NEE");"")
Hier heb ik EN gebruikt, denk dat dat gebruikt wordt voor AND <-> & Ik kreeg geen testje niet zo gauw correct met &, maar wel met AND, dus dat zou moeten werken.
Je kan nog eventueel spelen met de conditie, nu krijg je alleen een output als je D6 en C6 invult.
Je zou ook nog de test ISBLANK (heb Engelse office) kunnen gebruiken, is wat leesbaarder maar dit is korter.

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

Verwijderd

Topicstarter
QuaQu schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:05:
Om te kijken of er iets in een cell staat, moet je hem vergelijken met "" Dat betekent dus nog een ALS eromheen, met ALS(EN(D6<>"",C6<>"");ALS(D6/3<=C6;"OK";"NEE");"")
Hier heb ik EN gebruikt, denk dat dat gebruikt wordt voor AND <-> & Ik kreeg geen testje niet zo gauw correct met &, maar wel met AND, dus dat zou moeten werken.
Je kan nog eventueel spelen met de conditie, nu krijg je alleen een output als je D6 en C6 invult.
Je zou ook nog de test ISBLANK (heb Engelse office) kunnen gebruiken, is wat leesbaarder maar dit is korter.
Potverdikkie het werkt!!!!! 1000 maal dank!

Geweldig.. Ik zat hier al 2 uur mee te stoeien.. Nu kunnen we echt leuke formules bouwen :)

Een kleine correctie..

ALS(EN(D6<>"",C6<>"");ALS(D6/3<=C6;"OK";"NEE");"")
=ALS(EN(D6<>"";C6<>"");ALS(D6/3<=C6;"OK";"NEE");"")

Excel pakt die , niet maar de ; als de verenigingsoperator

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 13:10 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:55:
[...]Als er namelijk niks is ingevuld in D6 of C6 geeft hij toch een OK of een NEE.[...]
Wat een mooi programma is Excel toch. En nog heel logisch: Als je de EN in je formule vervangt door OF dan werkt het zoals je wilt.
Of je bij je formules komma's of puntkomma's gebruikt heeft meen ik te maken met je regionale instellingen (of een setting in Excel zelf), maar is iig. voor iedere formule hetzelfde. Dat heeft dus niets met de EN functie van doen.

• riZZy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 21:03
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:55:
Er wordt in D6 ingevuld hoeveel diensten je gewerkt hebt. In C6 hoeveel bestanden je verwerkt hebt.. Over een bestand mag je maximaal 3 diensten doen. Nu geef ik in een ander celletje weer of je achterloopt of niet.

In deze cel staat dan ook het volgende :

=ALS(D6/3<=C6;"OK";"NEE")
B) Gemiddeld gezien dan. Iemand kan nu heel lang over 1 bestand doen, als hij andere bestanden heel snel doet, zal de formule toch "OK" geven.
Pagina: 1