adsl modem + wlan: single of multi

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 14:35

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Denk erover om via speedlinq adsl te bestellen. Nu zijn de multi-pc modems daar duurder dan de single. Ik wil het gaan koppelen met een wlan, maakt het dan nog uit of je een single of multi neemt?

Het leek me niet, aangezien je toch rechtstreeks 1 utp kabel in de router steekt, of niet?

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Dat hangt er van af. Sommige single-pc-modems zijn usb krengen die je op een usb poort moet aansluiten, en sommige zijn echt alleen maar modems.
multipc dingen zijn altijd routers met vaak een switch ingebouwd.
Als ik jou was zou ik speedlinq er even over navragen: is de single-pc modem een usb modem of een echte router?

Copy.com

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-03 23:21
Yep!
Sterker nog, wellicht zelfs beter, om evt. problemen met 2 routers achter elkaar (nat-over-nat, etc.) te voorkomen. Met wel een combi tussen multipc modem/router en je wlan/router moet je kiezen welk kassie router gaat spelen.....

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je kunt bij Speedlinq ook wel een wireless modem krijgen.

Voordeel is dat de helpdesk daar ondersteuning op kan bieden, je draadloze netwerk is meteen beveiligd en het is niet eens zo heel duur (je betaalt ook nog genoeg voor een wireless access point)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.