Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele firewall voor laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:00
Ik heb een werk laptop waar geen firewall op geinstalleerd is. Mijn bedrijf weigert om een firewall te installeren zodat we buiten ons bedrijfsnetwerk niet veilig kunnen werken.

De firewall van WinXP staat gedisabled en kan ik handmatig niet aanzetten.

Nu zoek ik een simpele firewall om veilig te kunnen internetten buiten het bedrijfsnetwerk.
Eentje die ik zelf om inschakelen (dus niet automatisch opstart).
Iemand die mij eentje kan aan bevelen?

Op mijn thuis PC gebruik ik ZoneAlarm. Maar die vind ik te zo simpel (om op mijn laptop te installeren).

P.S.: ik heb via de search functie al gezocht.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:52
Je wilt een simpele firewall maar je vindt Zonealarm té simpel. 8)7
Waaraan moet die simpele firewall dan voldoen?

Verwijderd

Beetje vreemd :P

Maar Kerio vind ik een simpele firewall. En Sygate eigenlijk ook wel. Je kunt ze gewoon sluiten als je dat wil en starten als je dat wil. Allemaal geen probleem.

Sygate is misschien de simpelste maar die is al wat ouder.

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 19:27
Als je de XP firewall niet eens kunt enablen ben je waarschijnlijk geen lokale admin.
Een andere firewall installeren wordt dan ook lastig.

Volgens mij wil het bedrijf helemaal niet dat je LT met publieke netwerken in contact komt en vinden ze daarom een firewall niet nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door TAMW op 11-09-2006 12:08 ]

• ChiMan
Met simpel bedoel ik gewoon zelf aanzetten en wanneer ik mijn laptop uitzet dat de firewall ook afsluit.

Ik heb local admin rechten. Vraag me niet waarom maar onze IT is nogal lomp. Ze hebben het idee dat het nog de jaren 80 is.

• TAMW
Als je local admin bent moet je de XP firewall ook kunnen aanzetten. Waarom lukt dat niet dan?

Idd lomp dat ze gebruikers local admin maken :D

[ Voor 37% gewijzigd door TAMW op 11-09-2006 12:30 ]

• ChiMan
Windows Firewall is gedisabled.

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/2152/firewallya1.jpg

• TAMW
Dan enable je hem toch. Als local admin kun je de group policy gewoon omzeilen.

[ Voor 35% gewijzigd door TAMW op 11-09-2006 12:40 ]

• BFS
  • Laatst online: 24-11 11:27

BFS

Rude awakening

Misschien omdat GPO's het aanpassen blokkeren?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Zone Alarm is simpel in toepassing, maar ook in gebruik. Je zet hem heel makkelijk uit en aan.
Je kunt dus gewoon kiezen voor Zone Alarm tenzij je niet weet hoe deze werkt.

• TAMW
BFS schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:42:
Misschien omdat GPO's het aanpassen blokkeren?
Het zijn gewoon regkey's en als local admin kun je deze wijzigen.
Tegen local admin rights is geen policy bestand.

[ Voor 41% gewijzigd door TAMW op 11-09-2006 12:48 ]

• ChiMan
Het nadeel van Windows Firewall is dat het niet automatisch afsluit wanneer je laptop asluit.

• TAMW
kun je scripten, in de local policy van de machine verwerken enz.

• BFS
  • Laatst online: 24-11 11:27

BFS

Rude awakening

TAMW schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:47:
[...]

Het was meer dat er vanuit bedrijfsbeleid zoiets is ingesteld (of wij dat nou goedkeuren of niet is een andere zaak). Ik kan me voorstellen dat het Systeembeheer niet direct zit te wachten op aanpassingen van gebruikers.

Nogmaals, een firewall is zeker handig maar misschien dat in deze situatie beter naar een constructieve oplossing (voor iedereen) gewerkt kan worden in plaats van registeraanpassingen door een gebruiker die local admin is.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Heb je geen firewall in je router ?

• TAMW
BFS schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:52:
[...]

Ik kan me voorstellen dat het Systeembeheer niet direct zit te wachten op aanpassingen van gebruikers.
Als een bedrijf daar niet op zit te wachten maak je je gebruiker zeker geen local admin.

De vraag was "ik wil een firewall op mijn LT" ik vertel hem alleen hoe dit met de standaard XP firewall eventueel kan. Dat hij tegen de bedrijfpolicy ingaat is imho onverstandig maar zijn verantwoordelijkheid en niet die van ons.

[ Voor 27% gewijzigd door TAMW op 11-09-2006 15:17 ]

• ChiMan
Ik wil juist niet tegen de policy van mijn bedrijf ingaan. Dat ze de functie van Windows Firewall hebben uitgezet hebben ze destijds zo bepaald.

Daarom zoek ik een simpele firewall voor thuis en buiten de kantoor gebruik.

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 15:58
misschien is de windows firewall SERVICE uitgeschakelt?

als je local aangemeld bent en je klikt op start>uitvoeren en typt: services.msc
dan worden alle services weergegeven, zoek daar eens windows firewall op zet die op automatisch...

misschien dat dat werkt.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TAMW schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:47:
[...]

Leuk, maar op je werk log je in als domein gebruiker, en wordt gewoon je group policy gepusht. Dat je lokaal in kan loggen als administrator is tof maar heb je weinig aan.

• ChiMan
Ik log me niet aan op het domein van mijn werk :)

Lekker local dus geen gedoe met netwerk storage, etc.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:04

ralpje

Deugpopje

ChiMan schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:17:
Ik wil juist niet tegen de policy van mijn bedrijf ingaan.
.... Maar het bedrijf wil geen firewall installeren voor je. Door dat zelf te doen, ga je dus toch tegen die policy in.
Ik zeg: overleg eerst eens met systeembeheer waarom ze dat niet willen. Zij hebben vast hele goede argumenten. Hebben ze dat niet, dan heb jij ze wel en komt dat ding er gewoon op :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Ik heb het idee dat er geen firewall aktief is binnen het bedrijf zodat alle poorten gewoon open staan en dus hun werknemers kunnen controleren ;) Verder, als je niet aan het net hangt met je laptop op het werk dan heb je ook geen firewall nodig. Dat jij het net op wilt thuis, vanwaar anders een firewall, lijkt me niet te mogen, dus waarom zou je het willen :? Schijnbaar is de bedrijfspolicy voldoende om de data te beschermen.

Overigens, stel dat je een virus meeneemt van huis dan zullen ze op het werk minder blij met je zijn als dat zich verspreid, weet niet hoe je kontrakt er verder uit ziet maar claims kunnen dan volgen, maarjah, je geeft verder weinig weer dus het blijft een beetje giswerk. Advies, gewoon niet doen :)

• ChiMan
Om een verhaal kort te maken. Ik werk voor een multinational (+80.000 werknemers). Om op het bedrijfs netwerk to komen kan ik ook lokaal inloggen om zo mijn e-mails en database (lotes notes) en internet. Maar wanneer ik shared folders wil benaderen moet ik me wel inlogggen op het domein.

De netwerk / servers zijn goed beveiligt.

Daarom nogmaals, ik zoek een oplossing voor mijn laptop voor thuis gebruik die simpel is en afsluit wanneer ik mijn laptop uitzet.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
ChiMan schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:08:
Om een verhaal kort te maken. Ik werk voor een multinational (+80.000 werknemers). Om op het bedrijfs netwerk to komen kan ik ook lokaal inloggen om zo mijn e-mails en database (lotes notes) en internet. Maar wanneer ik shared folders wil benaderen moet ik me wel inlogggen op het domein.

De netwerk / servers zijn goed beveiligt.

Daarom nogmaals, ik zoek een oplossing voor mijn laptop voor thuis gebruik die simpel is en afsluit wanneer ik mijn laptop uitzet.
Elke firewall sluit af als je de laptop uitzet 8)7

Systeem Specs

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:52
Maar zit je thuis niet achter een router?
Dan kun je veel beter/makkelijker de firewall van die router gebruiken.

• TAMW
Viper_74 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:26:
[...]

Leuk, maar op je werk log je in als domein gebruiker, en wordt gewoon je group policy gepusht. Dat je lokaal in kan loggen als administrator is tof maar heb je weinig aan.
De TS heeft het niet over lokaal inloggen en ik ook niet. Hij als domain user heeft localadmin rights dat is heel wat anders. En als je dat niet hebt kunt je als localadmin bent ingelogd je eigen domain user localadmin maken.

Nogmaals tegen localadmin rights is echt geen policy bestand (het kost natuurlijk wel wat moeite en kennis het is niet zo dat jan en alleman dat even doet)

[ Voor 16% gewijzigd door TAMW op 13-09-2006 11:50 ]

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-11 19:59

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

ChiMan schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:17:
Ik wil juist niet tegen de policy van mijn bedrijf ingaan. Dat ze de functie van Windows Firewall hebben uitgezet hebben ze destijds zo bepaald.

Daarom zoek ik een simpele firewall voor thuis en buiten de kantoor gebruik.
Hier krijgt elke IT afdeling pijn in het hoofd van.
Gebruikers die denken dat ze het zelf maar moeten doen.
Als je zo graag buiten kantoor tijd veilig wilt browsen, dan doe je dat toch op een eigen laptop?
Je laptop is gereedschap van het bedrijf en wordt door het bedrijf beheert.
Je bedrijf zal er echt wel een goede redenen voor hebben en misschien staat er wel een firewall op waar jij geen weet van hebt. bijv VPN software wat vaak een ingebouwde firewall heeft.
Tevens kan het zijn dat jij met een firewall hun desktop management systemen tegen houdt.
En dan naderhand klagen als het niet werkt.

..... ja ik ben een IT'er die altijd moe wordt van dit soort acties.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Ashampoo :)

Gebruik hem nu. Wel even v1.10 installeren. Zoek maar ff op in de meuktracker

• ChiMan
OkselFris schreef op woensdag 13 september 2006 @ 20:45:
[...]

Hier krijgt elke IT afdeling pijn in het hoofd van.
Gebruikers die denken dat ze het zelf maar moeten doen.
Als je zo graag buiten kantoor tijd veilig wilt browsen, dan doe je dat toch op een eigen laptop?
Je laptop is gereedschap van het bedrijf en wordt door het bedrijf beheert.
Je bedrijf zal er echt wel een goede redenen voor hebben en misschien staat er wel een firewall op waar jij geen weet van hebt. bijv VPN software wat vaak een ingebouwde firewall heeft.
Tevens kan het zijn dat jij met een firewall hun desktop management systemen tegen houdt.
En dan naderhand klagen als het niet werkt.

..... ja ik ben een IT'er die altijd moe wordt van dit soort acties.
Ik wil thuis mijn laptop gebruiken voor werk en niet prive. Maar omdat onze IT nogal terughoudend is (lees: de jaren tachtig) moet ik wel een eigen oplossing zoeken.

Wat als mijn eigen netwerk wordt aangevallen en zelfs na die van mijn werk?

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-11 12:35
probeer eens ghostwall ?
simpel, en hij sluit af als de laptop uitgaat ( :+ )

en bovenal, wat wss bij jou ook nog van toepassing is, gratis
http://www.ghostsecurity.com/ghostwall/

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
ChiMan schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:32:
[...]
Ik wil thuis mijn laptop gebruiken voor werk en niet prive. Maar omdat onze IT nogal terughoudend is (lees: de jaren tachtig) moet ik wel een eigen oplossing zoeken.
Dan is de enige correcte manier om dat via je baas te spelen.
Als die je verhaal en dus wens steunt, dan komt er vanuit de organisatie een request naar de IT afdeling, en zullen ze het wel moeten onderzoeken/optuigen.

Ga niet, ik herhaal niet, zelf lopen vogelen maar speel het op de juiste manier.
Zeker bij zo een groot bedrijf. Jij bent niet ter zake kundig en hebt te weinig inzicht in het waarom.
Daarom ben jij ook gebruiker, en niet een ICT medewerker.

Om je toch op een andere manier te kunnen helpen zou je bij je baas een investeringsverzoek kunnen indienen voor een Zywall P1Afbeeldingslocatie: http://zylamp.zyxel.nl/uploads/product/img/img_zywall--p1_p1111717281.jpg
Dan heb je een hardwareoplossing die je kunt gebruiken zodra je niet op het kantoor netwerk zit.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1