"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Eerst even DOS 6.xx installeren, kwestie van booten vanaf de eerste diskette. Na DOS kan je W3.11 installeren.
Suc6
Suc6
Ja alleen heb ik dos 6.xx niet op diskette, akn ik die wel downloaden of zo??
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Je kunt de sourcecode van DOS 6.0 wel downen, maar het OS zelf, geen idee.
Volgens mij heb je helemaal niks aan dit antwoord
Maar wat ook kan is van een andere pc waar nog DOS 6 op draait (of DOS 5) ff een floppy bootable maken met FORMAT A: /S of SYS A: en daarmee booten op de flaptop
Volgens mij heb je helemaal niks aan dit antwoord
Maar wat ook kan is van een andere pc waar nog DOS 6 op draait (of DOS 5) ff een floppy bootable maken met FORMAT A: /S of SYS A: en daarmee booten op de flaptop
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
http://www.bootdisk.com
<A HREF="ftp://ftp.micronpc.com/support/BootDisks/dosbot29.exe" TARGET=_blank>deze om precies te zijn</A>
<A HREF="ftp://ftp.micronpc.com/support/BootDisks/dosbot29.exe" TARGET=_blank>deze om precies te zijn</A>
Is het niet mogelijk om de harddisk op je gewone PC aan te sluiten (als slave)?
Als dit lukt, en het wordt drive D: kun je het volgende doen:
* dos-box openen:
* eventueel partinioneren en partitie actief maken
* sys d:
* mkdir d:\win98
* de setup-dir vanaf CD naar d:\win98 kopieren
* harddisk terug als master in je laptop
* opstarten en installeren maar (vanuit c:\win98)
suc6
Als dit lukt, en het wordt drive D: kun je het volgende doen:
* dos-box openen:
* eventueel partinioneren en partitie actief maken
* sys d:
* mkdir d:\win98
* de setup-dir vanaf CD naar d:\win98 kopieren
* harddisk terug als master in je laptop
* opstarten en installeren maar (vanuit c:\win98)
suc6
Houdoe
ehhh, dan moet je geloof ik een speciale kabel hebben, want die notebook hardeschijven hebben een andere aansluiting...
je kan ook via een paralelle kabel met norton commander of zo die win98 overpompen en dan installeren.
je kan ook via een paralelle kabel met norton commander of zo die win98 overpompen en dan installeren.
Verwijderd
en HIER kun je dus ouwe dos halen
EN ZEUR NIET DAT HET ZWAAAAAAAAAR ILLEGAAL IS ADMINS, WANT DOS WORDT NIET EENS MEER VERKOCHT NET ZOALS ALLE ANDERE SOFTWARE OP ONDERSTAANDE LINK!!!!!!!
www.trojansoft.com
Ow ja, er staan alleen maar links naar pagina's waar je bepaalde antieke software kunt halen
Nou, dag he!
EN ZEUR NIET DAT HET ZWAAAAAAAAAR ILLEGAAL IS ADMINS, WANT DOS WORDT NIET EENS MEER VERKOCHT NET ZOALS ALLE ANDERE SOFTWARE OP ONDERSTAANDE LINK!!!!!!!
www.trojansoft.com
Ow ja, er staan alleen maar links naar pagina's waar je bepaalde antieke software kunt halen
Nou, dag he!
Verwijderd
Ik ben even bij trojansoft gaan neuzen, ook nog windows 1.01 en 2.03 gevonden
Setup windows 2.03 Where do you want to install it?
-Floppy
-Harddisk
Kon dat ook maar met windows2000, compleet OS op een floppy
Heb even windows 2.03 geinstalleerd op floppy, start wel op, maar crashed gelijk. Laat piepjes horen, en je krijgt rare tekens op het scherm, en je gaat terug naar dos.
Computer zeker te snel
Setup windows 2.03 Where do you want to install it?
-Floppy
-Harddisk
Kon dat ook maar met windows2000, compleet OS op een floppy
Heb even windows 2.03 geinstalleerd op floppy, start wel op, maar crashed gelijk. Laat piepjes horen, en je krijgt rare tekens op het scherm, en je gaat terug naar dos.
Computer zeker te snel
HM, toevallig heb ik een geleden nog win95 op een p100 notebook geinstalld zonder cdrom.
Eerst 2 partities gemaakt, 1 boot en 1 partitie voor de win95 cabfiles (anders heb je nogal een probleem als je de win95 cd moet inserten om eea te installen
). Toen een dos netwerkje opgezet met msclient via een netwerkkaartje dat op de parallele poort werkt. cab files overpompen en installen
gaat perfect... je hebt alleen wel een netwerkgevalletje nodig dat op bv de parallele poort ofzo werkt.
pcmcia kaartjes kan ook nog wel, maar das een stuk lastiger aan de praat te krijgen onder dos ivm verschillende initializatie proggies ed.
Eerst 2 partities gemaakt, 1 boot en 1 partitie voor de win95 cabfiles (anders heb je nogal een probleem als je de win95 cd moet inserten om eea te installen
pcmcia kaartjes kan ook nog wel, maar das een stuk lastiger aan de praat te krijgen onder dos ivm verschillende initializatie proggies ed.
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.
Heerlijk hoe onnozel sommige mensen kunnen zijn. Als iets niet verkocht wordt is het meteen freeware. Heerlijk, heerlijk. Als je een cd bij de freerecord shop niet kan vinden, mag je hem zeker ook meteen copieren. Hoe heerlijk niet nozel.
Nog eens voor de mensen die het niet snappen: tenzij de maker zelf expliciet aangeeft, dat iets freeware is, is het dta niet. Dus pas als je met een bericht van microsoft kan aantonen, dat dos/windows/office/weet_ik_veel_wat freeware is, zou hier een link er naar toe mogen. En helaas is microsoft nog niet zo ver.
Ik zou zeggen Admin: closen en een waarschuwing wegens het plaatsen van links naar illegale software.
Oh en Bloody titan: je SCHREEUWTOON maakt je verhaal er niet sterker op.
Nog eens voor de mensen die het niet snappen: tenzij de maker zelf expliciet aangeeft, dat iets freeware is, is het dta niet. Dus pas als je met een bericht van microsoft kan aantonen, dat dos/windows/office/weet_ik_veel_wat freeware is, zou hier een link er naar toe mogen. En helaas is microsoft nog niet zo ver.
Ik zou zeggen Admin: closen en een waarschuwing wegens het plaatsen van links naar illegale software.
Oh en Bloody titan: je SCHREEUWTOON maakt je verhaal er niet sterker op.
Ik geloof dat het wel legaal is, als de maker van het programma er niks meer mee doet, abandonware heet het. ik weet alleen niet hoe oud het precies moet zijn voordat het legaal is.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Maar dan zal de maker dat toch eerst zelf moeten aangeven. En als de maker (in dit geval microsoft dat niet doet), ben je illegale dingen hier aan het neerzetten en dus verkeerd bezig. (let wel: ik heb het dus niet over het gebruik van warez, da's een andere discussie).
Verwijderd
Naar aanleiding van deze topic, heb ik maar weer eens de oude 80286 onder de troep vandaan getrokken.
DOS 6.2 geinstalleerd, weer een leuke pc erbij voor m'n zusje, kan ze op d'r kamer nog wat spelletjes spelen (abandon-, fee- en share-ware)
Windows 1.01 erbij, en je hebt weer een top-pc erbij
windows 1.01, je ziet alleen een soort bestandsbeheer waar je de bestanden kan selecteren en dan met enter kan openen. Simpel, maar effectief
Zo ken ik windows weer, gelijk al een vastloper!
DOS 6.2 geinstalleerd, weer een leuke pc erbij voor m'n zusje, kan ze op d'r kamer nog wat spelletjes spelen (abandon-, fee- en share-ware)
Windows 1.01 erbij, en je hebt weer een top-pc erbij
windows 1.01, je ziet alleen een soort bestandsbeheer waar je de bestanden kan selecteren en dan met enter kan openen. Simpel, maar effectief
Zo ken ik windows weer, gelijk al een vastloper!
Pagina: 1