Aangezien mijn pc al sterk verouderd is, was ik van plan het werkgeheugen een stukje uit te breiden. Nu draaiend op 256 mb (nja eigenlijk 224 mb ivm onboard videokaart instellingen) wou ik even hoger zetten naar 512.
Toevallig beschik ik over de kaartjes, dus kostte het me niks.
Het geheugen wat ik er reeds in heb zitten is een ddr333 van 256.
Het gekke is dat als ik een identiek zelfde kaartje erin druk in me 2e slot, dat me pc in 1x problemen geeft.
Probleme zijn bijvoorbeeld, tijden het opstarten lekker piepen. Het lijkt erop dat ie geen geheugen decteerd. dus maar opnieuw uitzetten en erop nieuw inzetten.
als me pc het wel doet, heb je kans dat ie in 1x uitspringt en opnieuw opstart. (vooral bij laden van applicaties) zoals msn of media player.
Ik heb al geprobeerd in de bios het 1 en al aan te passen zoals de timing van het geheugen.
Helaas blijft het probleem bestaan. Volgens het boekje beschik ik over het geheugen wat het best bij het moederbord past.
wie o wie weet wat er nog meer zou kunne ziijn?
zelf vermoed ik de slot, of een instelling.
alvast bedankt.
gr michel
Toevallig beschik ik over de kaartjes, dus kostte het me niks.
Het geheugen wat ik er reeds in heb zitten is een ddr333 van 256.
Het gekke is dat als ik een identiek zelfde kaartje erin druk in me 2e slot, dat me pc in 1x problemen geeft.
Probleme zijn bijvoorbeeld, tijden het opstarten lekker piepen. Het lijkt erop dat ie geen geheugen decteerd. dus maar opnieuw uitzetten en erop nieuw inzetten.
als me pc het wel doet, heb je kans dat ie in 1x uitspringt en opnieuw opstart. (vooral bij laden van applicaties) zoals msn of media player.
Ik heb al geprobeerd in de bios het 1 en al aan te passen zoals de timing van het geheugen.
Helaas blijft het probleem bestaan. Volgens het boekje beschik ik over het geheugen wat het best bij het moederbord past.
wie o wie weet wat er nog meer zou kunne ziijn?
zelf vermoed ik de slot, of een instelling.
alvast bedankt.
gr michel
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 11:39 ]