Toon posts:

een raar geheugen probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn pc al sterk verouderd is, was ik van plan het werkgeheugen een stukje uit te breiden. Nu draaiend op 256 mb (nja eigenlijk 224 mb ivm onboard videokaart instellingen) wou ik even hoger zetten naar 512.

Toevallig beschik ik over de kaartjes, dus kostte het me niks.

Het geheugen wat ik er reeds in heb zitten is een ddr333 van 256.
Het gekke is dat als ik een identiek zelfde kaartje erin druk in me 2e slot, dat me pc in 1x problemen geeft.

Probleme zijn bijvoorbeeld, tijden het opstarten lekker piepen. Het lijkt erop dat ie geen geheugen decteerd. dus maar opnieuw uitzetten en erop nieuw inzetten.
als me pc het wel doet, heb je kans dat ie in 1x uitspringt en opnieuw opstart. (vooral bij laden van applicaties) zoals msn of media player.

Ik heb al geprobeerd in de bios het 1 en al aan te passen zoals de timing van het geheugen.
Helaas blijft het probleem bestaan. Volgens het boekje beschik ik over het geheugen wat het best bij het moederbord past.

wie o wie weet wat er nog meer zou kunne ziijn?

zelf vermoed ik de slot, of een instelling.

alvast bedankt.

gr michel

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 11:39 ]

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

help jezelf eerst aan een les nederlandse taal,
Modbreak:Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

Opmerkingen als dit zijn loos. Post on-topic en behulpzaam of post niet. Blijf je dit soort ding toch posten, dan kun je sancties verwachten :/

maar om je vraag te beantwoorden,

de nieuwe geheugen module is waarschijnlijk kapot,

Draai de bootable memtest eens als je pc normaal opstart, geeft hij foutmeldingen dan de nieuwe geheugen module vervangen.

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 11-09-2006 12:31 ]

Coding 4 Fun!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
Je vermoed een slot of een instelling.

Heb je al geprobeerd om alleen met de 512 MB module te draaien? Sommige geheugenmodules willen elkaar nog wel eens "bijten".

Verder denk ik dat het wel nuttig is om te vermelden wat je type en merk moederbord is, misschien zijn er wel bekende problemen mee.

bios instellingen hoef je je normaal niet zo veel zorgen om te maken, zolang je bios maar de spd chips uitleest om de instellingen voor het geheugen uit te halen zou het kwa timings en snelheden goed moeten zitten.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vincenz0 schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:46:
help jezelf eerst aan een les nederlandse taal,
Dat moet jij zeggen :X

Maar TS: Heb je de nieuwste BIOS-updates? Wat doet je PC als alléén dat nieuwe reepje erin zit? Wat ondersteunt je moederbord? Wat heb je zelf al gevonden? Etc. Etc.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd, probeer de modules eens afzonderlijk. Kun je meteen zien of die nieuwe module uberhaupt wel goed werkt.

Wat heb je verder voor moederbord/processor e.d.?

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de taal, typ nog wellus te snel en te slordig ;)

voor de goede orde gaat t om een geheugen kaartje van 256 die ik erin wil zetten zodat ik samen 512 heb :+ het kaartje is afkomstig uit een andere pc en werk perfect.
Dus daar ligt het niet aan.

Moederbord zal ik thuis ff kijken! heb net idd bios updates gedaan, maar helpt niks.

verder is het ook apart dat als ik alleen dat kaartje erin doe (dus degene die ik er extra bij in wil zetten) ook problemen geeft dan. en zo heb ik al heel wat kaartjes geprobeerd :(

de processor is een amd 3200+ et een kloksnelheid van 2,2 ghz

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 11:58 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Als je weet dat je snel en slordig typt kun je er wat aan doen (spellingscontrole kun je tegenwoordig zelfs met browsen plugins regelen...).

Maar los van de vormgeving mis ik vooral de inhoud. We hebben geen glazen bol en kunnen niets zeggen als je ons geen harde specs geeft en niet meldt met welke instellingen in BIOS je draait. Komt bij dat je zelf niet aan de eisen die we aan zelfwerkzaamheid stellen kunt voldoen zonder dat opgezocht te hebben. Dus begin daar eens rustig mee :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.