[XP] Achtergrond selectielijst is te lang

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:09

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn selectielijst van mijn achtergronden/wallpapers veel te lang is.
IK heb zelf het idee dat het gekomen is, omdat ik een paar dagen geleden een windows zoekopdracht heb uitgevoerd om alle afbeeldingen op mn pc te laten weergeven. Ik denk dat de boel toen geindexeerd etc.. heeft en dat het daarom nu in dat lijstje erbij staat.

Het gaat om dit venster:

Afbeeldingslocatie: http://www.mistywindow.com/windows/win-pics/display-properties-desktop.jpg

Bij mij moet windows in het lijstje zo'n 5000+ items bij elkaar verzamelen. Dus iedere keer als ik mn wallpaper wil wisselen (en dat gebeurd regelmatig), dan moet ik meer dan een halve minuut wachten. Dat begint een beetje vervelend te worden.

Nu begon ik wel te zoeken bij google naar 'background select windows default', 'background select windows indexed' etc... , maar daar komt niet een resultaat uit die mij kon helpen.
Ook een zoekopdracht hier op GoT leverde niks op.

Kan ik dat lijstje weer op default zetten op een of andere manier??

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:52
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Wallpaper\MRU]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alles weggegooid daar, maar als ik dan weer naar die background selectie ga dan duurt het gewoon weer zo lang voordat ie alles geladen heeft. Kijk ik dan weer in regedit, dan staat alles weer vrolijk aangevuld alsof er niks gebeurd is. :?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
Windows haalt volgens mij ook een list uit je 'mijn afbeeldingen'. staat die misschien helemaal propvol :?

.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
NightFade schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:39:
Windows haalt volgens mij ook een list uit je 'mijn afbeeldingen'. staat die misschien helemaal propvol :?
Na wat research bleek idd dat ik een map ergens ingestopt had (Ik kijk daar echt nooit) waar 5000+ images in stonden. Heb die maar verwijderd. Nu issie weer snel.

Maar waarom ie nu pas de boel geindexeerd had, heb ik absoluut geen idee van. Want tot een paar dagen geleden stonden er alleen nog maar de standaard windows plaatjes + mijn eigen wallpaper.

Verwijderd

Het probleem is al opgelost, maar toch even een opmerking. De normale directory waar Windows de afbeeldingen uit de selectielijst haalt is: C:\WINDOWS\Web\Wallpaper.

Je kunt zelf op meerdere locaties je wallpapers ophalen maar dat er 5000+ afbeeldingen in de lijst staan zonder dat deze in web\wallpaper staan is inderdaad vreemd.
Pagina: 1