Ik heb de mogelijkheid om code tussen [ php] en [ /php] tags te plaatsen, omdat de code vaak breder is dan de layout (440px) wordt de code geplaatst in een 'textarea' met deze CSS code:
Dat geeft dit resultaat:

Nu wil ik, net als dit op GoT mogelijk is, een knop hebben die ervoor zorgt dat het code gedeelte boven de layout komt, zodat niet de layout meeschuift met de breedte van de code, en de gehele code zichtbaar is (de breedte).
Zoals dit:

CSS:
Nu is de code wel in zijn geheel zichtbaar, alleen de onderliggende teksten verplaatsen zich onder de code.
Hoe is het mogelijk om die code wel in zijn geheel zichtbaar te maken, boven de template te laten 'zweven' maar zonder dat andere teksten er onder komen te liggen, ik heb al geprobeerd om nog een <div> met een relative position om de code heen te plaatsen, maar dit geeft hetzelfde resultaat.
Bij voorbaat dank,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| .sourceCode{
padding: 0px;
width: 440px;
height: 200px;
overflow-x: scroll;
overflow-y: scroll;
font-size: 12px;
display: block;
position: relative;
} |
Dat geeft dit resultaat:
Nu wil ik, net als dit op GoT mogelijk is, een knop hebben die ervoor zorgt dat het code gedeelte boven de layout komt, zodat niet de layout meeschuift met de breedte van de code, en de gehele code zichtbaar is (de breedte).
Zoals dit:
CSS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| .sourceCodeAll{
padding: 0px;
width: auto;
height: 200px;
overflow-x: scroll;
overflow-y: scroll;
font-size: 12px;
display: block;
position: absolute;
} |
Nu is de code wel in zijn geheel zichtbaar, alleen de onderliggende teksten verplaatsen zich onder de code.
Hoe is het mogelijk om die code wel in zijn geheel zichtbaar te maken, boven de template te laten 'zweven' maar zonder dat andere teksten er onder komen te liggen, ik heb al geprobeerd om nog een <div> met een relative position om de code heen te plaatsen, maar dit geeft hetzelfde resultaat.
Bij voorbaat dank,