Ik heb me gisteren rot-gegoogled om onderstaand probleem op te lossen.
Ik kom hetzelfde probleem wel tegen, maar ik snap niet dat ik nog geen oplossing heb kunnen vinden.
Komt ie:
Ik heb op de volgende configuratie geprobeerd Pre-RC1 en RC1 de installeren:
- Core 2 Duo E6300
- Asus P5B (0509)
- 2x 512 MB DDR2 Kingston Value
- Asus EAX1600 (X1600 Pro 256 MB PCI-e)
- Maxtor 320 GB SATAII
- Maxtor 300 GB SATAII
- Hauppauge PVR-500
HDD0 (320 GB) - partitie 1: 40 GB - WindowsXP MCE 2005
HDD0 (320 GB) - partitie 2: rest - data
HDD1 (300 GB) - partitie 1: 40 GB - Vista
HDD1 (300 GB) - partitie 2: rest - backup
Uiteraard zorgt ik bij elke poging dat de partitie schoon is.
Als ik nu de setup draai, dan wordt er aan het einde van de installatie gezocht naar hardware.
Op een bepaald moment schakelt mn monitor uit, en daarna niet meer in.
De Vista setup draait blijkbaar gewoon verder; er is harddisk activiteit, en de computer reboot na verloop van tijd om de setup af te ronden.
Ook na de reboot en na het bewegende balkje dat Vista aan het starten is, schakelt de monitor uit. Ook dan is er wel activiteit.
Op een ander, heel eenvoudig Northwood systeempje met onboard Intel graphics draait RC1 als een zonnetje.
Het lijkt dus te duiden op een vga (driver) probleem.
Nou zag ik op support.ati.com nieuwe drivers van ATI voor Vista, maar die zijn duidelijk bedoeld om te draaien vanuit Vista.
Zouden deze drivers het probleem oplossen?
Is het dan mogelijk om tijdens de Vista Setup aan te geven dat deze drivers gebruikt moeten worden?
Ik las dat veel andere, ook andere ATI kaarten, zowel AGP als PCI-e, hetzelfde probleem hebben.
Ik heb volgens mij nog niemand met een NVidia kaart gezien met hetzelfde probleem.
Ik kom hetzelfde probleem wel tegen, maar ik snap niet dat ik nog geen oplossing heb kunnen vinden.
Komt ie:
Ik heb op de volgende configuratie geprobeerd Pre-RC1 en RC1 de installeren:
- Core 2 Duo E6300
- Asus P5B (0509)
- 2x 512 MB DDR2 Kingston Value
- Asus EAX1600 (X1600 Pro 256 MB PCI-e)
- Maxtor 320 GB SATAII
- Maxtor 300 GB SATAII
- Hauppauge PVR-500
HDD0 (320 GB) - partitie 1: 40 GB - WindowsXP MCE 2005
HDD0 (320 GB) - partitie 2: rest - data
HDD1 (300 GB) - partitie 1: 40 GB - Vista
HDD1 (300 GB) - partitie 2: rest - backup
Uiteraard zorgt ik bij elke poging dat de partitie schoon is.
Als ik nu de setup draai, dan wordt er aan het einde van de installatie gezocht naar hardware.
Op een bepaald moment schakelt mn monitor uit, en daarna niet meer in.
De Vista setup draait blijkbaar gewoon verder; er is harddisk activiteit, en de computer reboot na verloop van tijd om de setup af te ronden.
Ook na de reboot en na het bewegende balkje dat Vista aan het starten is, schakelt de monitor uit. Ook dan is er wel activiteit.
Op een ander, heel eenvoudig Northwood systeempje met onboard Intel graphics draait RC1 als een zonnetje.
Het lijkt dus te duiden op een vga (driver) probleem.
Nou zag ik op support.ati.com nieuwe drivers van ATI voor Vista, maar die zijn duidelijk bedoeld om te draaien vanuit Vista.
Zouden deze drivers het probleem oplossen?
Is het dan mogelijk om tijdens de Vista Setup aan te geven dat deze drivers gebruikt moeten worden?
Ik las dat veel andere, ook andere ATI kaarten, zowel AGP als PCI-e, hetzelfde probleem hebben.
Ik heb volgens mij nog niemand met een NVidia kaart gezien met hetzelfde probleem.
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com