Zonder TV-OUT storen boxen

Pagina: 1
Acties:

• realidolownor
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gasten heb aardig wat gelezen maar kom er niet uit.

Als ik via mijn TV-out de (s-video- naar scart)kabel heb aangesloten op mijn tv, met coax in de tv is er niks aan de hand. Zodra de s-video niet is aangesloten, of de coax (antennekabel) is niet aangesloten op de tv beginnen mijn boxen te storen.

Nu gebruik ik die tv-out bijna niet meer dus het liefst gooi ik die kabel eruit maar dan storen mijn boxen dus. |:(

Boxen = Cambridge Soundworks, subwoof + 2 boxen
Geluidskaart = Sound blaster Audigy
Tv-out = 9800pro (upgrade naar XT)

Iemand idee?

:)

Verwijderd

Het lijkt me op een aarde probleem te duiden.
Dus zorg even dat je pc kast geaard is.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik denk ook een aardlus (via de coax kabel waarschijnlijk). Bij mij trad zoiets juist op NADAT ik de PC geaard had.
Een galvanische scheiding (van/bij mijn coax/CAI kastje) bleek de oplossing. Moet je kabelaar voor je kunnen doen (kosteloos).
Anders kun je een mantelstroom filter proberen.....

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:24

BCC

Eh, kaaje, zijn PC heeft juist aarding nodig. Een filter zal bij hem ervoor zorgen dat hij ALTIJD een brom heeft.

Maar zit je PC in een geaard stopcontact? Zo nee -> trek een geaard verlengsnoer vanaf een geaard stopcontact en check of de brom weg is.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
BCC schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:04:
Eh, kaaje, zijn PC heeft juist aarding nodig. Een filter zal bij hem ervoor zorgen dat hij ALTIJD een brom heeft.
Wie zegt dat? Wie weet is ie al ge-aard.....E zo als ik zei: bij mij trad het brom probleem juist op nadat de PC ge-aard had. Daarvoor had ik nergens last van en na aarding van de PC trad er dus een aardlus met de coax bekabeling van de CAI/tv op.

En zo'n filtertje zorgt er ZEKER NIET voor dat hij altijd een brom heeft. Het zorgt ervoor dat de aarde/aarding van de coax/cai/tv inrichting niet 'gemengd' wordt met eigen aarde binnenshuis. Dus gewoon een ontkoppeling ahw zodat je niet twee aarde circuits (die binnenshuis en die van de CAI inrichting) mengt. (in lekentaal dan, maar dat lijkt wel nodig :) )
Dus zo'n mantelstroom filter kan NOOIT kwaad.

EDIT: lees het gedeelte over aardlussen maar eens, kan nooit kwaad lijkt me

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 11-09-2006 14:29 ]

• realidolownor
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ja het heeft zeker weten te maken met aarde, een Coax brengt namelijk aarde met zich mee dus vandaar dat me boxen wanneer de pc en tv zijn aangesloten niet storen. Helaas is deze aarde ook niet veilig.

Blijf het wel maf vinden dat ik hier vroeger (in precies dezelfde kamer) nooit last van had.

Bedankt voor de hulp.
_/-\o_ ------------------------------
Deze kan dicht
Pagina: 1