Toon posts:

Asus CUSL2 of CUBX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, het prijs verschil is niet echt groot maar wat is een fijn bordje om te overclocken van een Celly 600@900 @1.8volt!
Waarom juist dat bord of waarom juist niet! dat bord??? Bedankt!!

Verwijderd

CUSL-2, geen id waarom maar die zou ik kopen van de 2. :)

Greetz

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
wat dacht je van de cuv3x van asus?
das pas een mooi bordje, ben hem van plan te kopen als MICRO-ATX bordje en dan mijn p3 650 VET overklokken naar 900 ofzo >:)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al ergens gelezen dat er een ranzige controller op die CUSL2 zit, niet die goede controller als die op de ABIT BX133 RAID zit (High Point HTP370 IDE Controller). ABIT ASUS ABIT ASUS ABIT ASUS ABIT ASUS ABIT ASUS....ik word er nu al gek van!

Verwijderd

CUSL2, meer features en voorbereid op de toekomst...

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb al ergens gelezen dat er een ranzige controller op die CUSL2 zit, niet die goede controller als die op de ABIT BX133 RAID zit (High Point HTP370 IDE Controller). ABIT ASUS ABIT ASUS ABIT ASUS ABIT ASUS ABIT ASUS....ik word er nu al gek van!
Het is juist andersom, de Highpoint controllers geven veel meer problemen dan de Promise controllers.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

En het is de CUBX, niet de CUSL2, waar een aparte ATA100 (66 bij eerdere versie)controller op zit.
Ga gewoon voor de CUSL2. Heb je standaard ATA100 en 133Mhz ondersteuning. Of je moet een ISA-slot nodig hebben. Die heeft alleen de CUBX.
Je hoeft i.i.g. niet bang te zijn een verkeerde keuze te maken, aangezien het allebei gewoon goede borden zijn.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 16:45

d-motion

zow... en dan nu...

Ga alsjeblieft niet voor een Highpoint controller.. Kies voor de Promise! Heb hier namelijk een Abit BE6-II waar ik nooit de HP controller van aan de praat heb gekregen (Stabiel dan!).

Never voor mij een Abit board weer!

WWW.RC5.NL

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb zelf een CUBX met een C433@541. Zou nu voor de CUSL2-C gaan (i815EP chipset, dus zonder nutteloze onboard VGA). Waarom:

1) i815EP presteert gelijk aan BX
2) native ATA-100 ondersteuning i815EP, ipv externe controller (doet het bij mij prima, maar je boot duurt er wel een stuk langer door, en het vreet een interrupt)
3) i815EP heeft meer AGP dividers (CUBX heeft wel evenveel PCI dividers), dus meer mogelijkheden voor de hogere regionen.
4) Je kunt een ASUS iPanel aanschaffen voor extra patserij bij de CUSL2-C.

Op punt 4 na is dat dus algemeen de voordelen van i815 boven BX. In de ASUS-ABIT discussie wil ik me niet mengen- ik heb met beide merken erg goede ervaringen. Vergeet trouwens DFI niet- je hoort niet zoveel van ze, maar ze presteren allerminst slecht.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik heb een cusl2 en ipv dat ding alleen maar op te hemelen; dit zijn z'n minpunten:

Zelfde / soms lagere memperformance dan bx.
Geen fastwrites.
max 64Mb agp window.
Max 512 Mb ram (Wat moet je met meer?)
en als je geen cusl2-c koopt zit er nog een boel zooi op ook.

Voordelen:
HEERLIJK STABIEL.(me has a pIII 700@983Mhz met standaard koeling)
ATA100 - nu nog weinig verschil met ATA 66 maar ach....
AGP 4x.
Een echte intel 133 mhz fsb niet een hack.

Verwijderd

Weet iemand ook de verschillende vcore settings die je kan instellen van de CUSL2-C?

Op asus site staat dit in de specs:
"Allows processor setting and easy overclocking of frequency and Vcore voltage all through BIOS setup when JumperFreeTM mode is enabled."

En de manuals van de CUSL2-C zijn niet te downloaden van de asus site (file not found... <zucht>)

Wil namelijk uitzoeken of een celly 566 (socket 370) op dat bordje past en dan overklokbaar is tot minstens 850mhz, maar dan moet ik wel de vcore wat lager kunnen zetten...

Maar misschien weet iemand nog een ander leuk moederbordje daarvoor, zonder allerlei audio en vga dingetjes op het moederbord, want hou toch liever mijn sb live en mijn viper 770 erin :)

bvd
Serpent

Verwijderd

Ik heb de Asus CUSL2-C...en je kan de vcore met 0.05 omhoog zetten per keer. Ik draai met een celly733 en kan hem echt overal opzetten. begint bij 1.65 -> 2.00... gewoon perfect. En hij is stabiel en zeker sneller dan een BX-chipset.

Verwijderd

Ik heb hier de manual voor je versie 104

http://people.a2000.nl/hjkool/cusl2c-104.pdf >:)
Hopelijk heb je er wat aan.

Draai zelf een 800 op 1066 en moet verder kunnen alles loopt erg stabiel NP zowel op
win 98,98se,me en 2000 nt4.0 is ook geen probleem. wat het enige hangijzer hier was is de temp van de processor.

succes

Verwijderd

Tevens is de cusl2-c een kaal MOBO zonder videokaart en zonder geluidskaart
Pagina: 1