[2003] Kan x32 XP niet inloggen op 2003 server na dual boot

Pagina: 1
Acties:

• Richiev
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-01-2024
Het volgende:

Onlangs heb ik op mijn werk op mijn pc naast XP 32 bits professional, XP editie x64 geinstalleerd. Sindsdien kan ik vanuit x32 mijn gebruikersprofiel niet meer aanmelden op een 2003 server. Bij het aanmelden op de server krijg ik de foutmelding "windows kan geen verbinding met domein kan maken". Vanuit de x64 editie kan ik soms wel aanmelden, en soms krijg ik de melding dat het profiel niet gevonden kan worden, en wordt ik ingelogd met mijn lokaal profiel.

Vanaf andere computers in hetzelfde netwerk kan ik mijzelf wel gewoon aanmelden. Weet iemand hoe de dual boot ervoor gezorgd heeft dat ik niet meer aan kan melden? In GoT en met Google niets kunnen vinden m.b.t. dit voorval.

[ Voor 66% gewijzigd door Richiev op 11-09-2006 11:53 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Richiev,

Hier kunnen we helemaal niks mee, op GoT verwachten we van iedereen dat ze zich aan een aantal regeltjes houden bij het openen van een topic en dat zie ik hier totaal niet terug. Ik pak de belangrijkste regeltjes er even uit, jij past dan je topic eventjes aan en dan gaan we door :P
  • Kies een goede topic titel (en geef die even door via een topic report) - een topic titel waar het woord 'probleem' instaat is zelden goed, we willen er juist een die duidelijk en helder omschrijft waar je topic over gaat.
  • Geef genoeg informatie in je topic start. Zoals ik je topic start nu lees, snap ik echt helemaal niets van je topic, het is compleet onleesbaar, je mist elke vorm van opbouw en er staat 0,0 informatie in. Exacte foutmeldingen, chronologische volgorde, rand informatie en allerlei feiten moet je toch minstens opnemen.
  • Ik mis een stuk eigen inzet van jou - wat heb jij zelf al geprobeerd om dit probleem op te lossen? Al gegoogled? Waarop? Al gekeken in de diverse GoT FAQ's? Wat kwam je tegen?
Pas je topic even aan naar bovenstaande regels :)

Verwijderd

Het enige wat ik hieruit kan maken is dat je dus op 1 pc twee besturingssystemen hebt geinstalleerd.
1 WinXP Pro (32 bit) en 1 Win XP Pro x64

Dat dit problemen geeft om in teloggen op het netwerk zou kunnen zijn dat het computer account niet meer klopt.

Doordat je XP x64 geinstalleerd hebt heb je de pc waarschijnlijk ook opnieuw dienen aan te melden in het Domain waardoor de pc naam een nieuw SID krijgt die dan niet meer geldig is voor Win XP (32-bit)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Richiev schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:05:
Vanaf andere computers in hetzelfde netwerk kan ik mijzelf wel gewoon aanmelden. Weet iemand hoe de dual boot ervoor gezorgd heeft dat ik niet meer aan kan melden?
Heb je beide installaties toevallig dezelfde naam gegeven?

Welke foutmelding krijg je *exact*? En wat staat er in je eventlogs? :)

Verwijderd

Lijkt erop dat de TS het probleem al weet, is alleen jammer dat het niet vermeld wordt.

• Richiev
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-01-2024
Door tijdgebrek heb ik de pc opnieuw geinstalleerd met alleen de 32 bit XP, en het 64 bit avontuur voorlopig opgegeven.
Pagina: 1