geluid kraakt bij films, maar niet bij alleen audio

Pagina: 1
Acties:

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 20:00
Ik heb een probleem met het geluid in films. In het geluid zit gekraak en geplop. Ik heb diverse spelers geprobeerd en verschillende audioformaten (MPC, WMP, mp3, ogg, ac3), maar in alle gevallen doet dit probleem zich voor. Als ik mp3 of ogg afspeel met winamp of foobar2k is er niets aan de hand. Het maakt ook niet uit vanaf welke hdd ik de film afspeel, zelfs bij dvd is het geluid vervormd.

Ik heb het volgende al geprobeerd. Codecs/filters opnieuw geinstalleerd, (ac3, ffdshow). Geluidskaart opnieuw geinstalleerd, zowel Via 4in1 en hyperion geprobeerd (ik dacht dat het misschien aan de IDE drivers lag). Ik heb de IRQ's gechecked, maar zie geen conflicten, wel deelt mijn geluidskaart een IRQ met een USB controller.

Mijn moederbord is een asus a7v333, en ik gebruik de onboard geluidskaart. Ik denk dat het probleem begonnen is, nadat ik de laatste keer winXP opnieuw heb geinstalleerd, maar ben daar niet helemaal zeker van.

Lastig is, dat ik op het moment thuis geen internet heb en dus niet zo makkelijk kan zoeken en rommelen tegelijk.

• Prut
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 20:00
Na een flinke opschoning werkt het geluid weer naar behoren. Ik vermoed dat het iets te maken heeft gehad met canon software voor mijn camera. Helemaal zeker weet ik het niet, want ik heb meerdere dingen tegelijk verwijderd.