NTFS of FAT32 op een externe hardeschijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-02 14:58
Hey,

Voor school heb ik een externe harde schijf van 36 GB. Daarop komen virtueele harde schijfen te staan voor Virtual PC. Vorig schooljaar werkte alles prima op een FAT32 partitie van 30 GB maar nu heb ik het probleem dat ik geen bestanden groter dan 4 GB kan kopieeren naar mijn harde schijf. De oplossing lijkt vrij simpel door een NTFS partitie te maken, maar dit werkt niet omdat de NTFS partitie op school niet te wijzigen is dus nuttenloos voor mijn doel.

Hoe ga ik dit oplossen? Is er een manier om een FAT32 partitie bestanden te laten verwerken groter dan 4 GB of een manier waardoor een NTFS partitie overal uit te lezen en te wijzigen is?

Met vriendelijke groet,
Nick

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:16
Waarom in die NTFS-partitie niet te wijzigen op school? Gebruiken ze daar geen Windows?

Er zijn namelijk ook (onder andere) ext2fs drivers voor Windows.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Soepstengel
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:52:
Waarom in die NTFS-partitie niet te wijzigen op school? Gebruiken ze daar geen Windows?

Er zijn namelijk ook (onder andere) ext2fs drivers voor Windows.
Er kan niks worden aangepast. Er wordt hier gewoon Windows XP Pro gedraaid. Alles kan wel gekopieerd worden maar niet worden gewijzigd, heel vreemd allemaal want thuis kan ik wel gewoon op alle computers de harde schijf gebruiken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht heb je de rechten gewoon verkeerd staan. Wijs vanuit je eigen PC aan iedereen (of in ieder geval minimaal de gebruikersaccount dat je op school gebruikt) de rechten toe op de NTFS partitie, dan zul je deze op school ook kunnen wijzigen.

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 11-09-2006 12:17 ]

• Soepstengel
BalusC schreef op maandag 11 september 2006 @ 12:16:
Wellicht heb je de rechten gewoon verkeerd staan. Wijs vanuit je eigen PC aan iedereen (of in ieder geval minimaal de gebruikersaccount dat je op school gebruikt) de rechten toe op de NTFS partitie, dan zul je deze op school ook kunnen wijzigen.
Hoe kan ik deze rechten veranderen zodat NTFS met alle computers kan laten werken?