Verkeerde benaming quadcore

Pagina: 1
Acties:

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:10
nieuws: Preview van Intels quadcore Extreme Edition

In het artikel (en ook in de bron) wordt steeds gesproken over een Core 2 Quadro, wat mij direct al opviel als een _HEEL STOMME_ zet van Intel, mocht het ding echt zo heten. nVidia heeft namelijk een productlijn GPUs die Quadro heet, en Intel zal daar vast problemen mee gaan krijgen. Het verbaast mij dan ook niks om te zien dat de foto en Sisoft Sandra het beide over 'Core 2 Quad' hebben, wat dan de officiele benaming zou zijn in plaats van Core 2 Quadro.

en
Hier moet wel bij vermeldt worden dat SpeedStep-technologie nog niet werd ondersteund
vermeld gaat hier gewoon met een d, geen t :+

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Officieel weet niemand nog hoe het ding gaat heten, dus het ene lijkt me niet noodzakelijk beter dan het andere. Het staat ook niet voor niets tussen aanhalingstekens. Merkenrecht is niet onbeperkt, dus dat iemand 'Quadro' al ergens voor gebruikt wil niet zeggen dat het nergens anders meer voor gebruikt mag worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Wouter Tinus op 11-09-2006 09:03 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:10
nouja, het is bij allebei een processoraanduiding, daarom zou Intel er wel eens problemen mee kunnen krijgen :) Ik nam in elk geval aan de hand van de foto en de output van Sisoft Sandra aan dat de naam gewoon 'Quad' was ipv 'Quadro'.