Toon posts:

Best Buy Guide: editie september 2006

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze editie ziet er voor mij goed uit! (reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2006)

alleen zit ik ff met het probleem dat ik een designer ben!

en deze pc is samengesteld meer voor een progger...

dus nu hierbij de vraag aan jullie, wat moet ik anders nemen om hem aan mijn "design" wensen te voldoen?

ik zat te denken aan een andere videokaart... maar welke? en wat is een renderkaart.. helpt dat voor programma's als Adobe after effects etc. om sneller te renderen? of 3dmax etc.

hoop dat jullie me kunnen helpen :-)

budget maakt opzich niet uit maar 1 3d kaart is genoeg :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 02:06 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
wat design je? Dat is misschien wel het belangrijkste..

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 11 september 2006 @ 03:56:
wat design je? Dat is misschien wel het belangrijkste..
ik doe momenteel echt heel veel met video.

dus heel veel After Effects en Adobe premiere (veel renderen dus)

daarnaast maak ik websites met photoshop/flash/3dmax/after effects

voorbeeld: www.freaka.nl -> portfolio

Verwijderd

Belachelijk dure speakerset eruit (die gebruik je toch niet), en een High-end kaartje (x1950 ofzo) erin.

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:33:
Belachelijk dure speakerset eruit (die gebruik je toch niet), en een High-end kaartje (x1950 ofzo) erin.
Sinds wanneer heb je dat nodig om video te renderen, en de TS geeft nergens specifiek aan een actief gamer te zijn dus dan lijkt mij dat een behoorlijke overkill :?

//edit: en misschien heb je het zelf nog niet door, maar een video bevat meestal ook geluid/muziek. Een goede speakerset is juist van belang bij video monteren, aangezien slecht gemonteerde muziek een goede film totaal kan verpesten! Details die je bij je US Blaster setje niet hoort, kan je juist dan eruit halen en/of bewerken.

Ik ben eensch met Masc hieronder.

[ Voor 41% gewijzigd door Neok_ op 11-09-2006 16:53 ]

Verwijderd

Processor (E6700) en redelijke videokaart (7600GT) met minimaal 2GB intern zou wel goed zijn. Je hdd opstelling zou ook invloed hebben, zorg dus voor een raid opstelling.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:53:
Processor (E6700) en redelijke videokaart (7600GT) met minimaal 2GB intern zou wel goed zijn. Je hdd opstelling zou ook invloed hebben, zorg dus voor een raid opstelling.
thnx !

maar hoe zit het nou precies met de term renderkaarten? helpt dat?

en qua geluid heb ik al iets ik maak me daar ook niet echt zorgen om, meer om de main/basis setup zoals proc/mobo/hdd/video etc.

edit// en btw waarom de e6700 en niet de e6600?

in de guide staat dat het verschil qua prestatie amper is qua prijs

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 18:21 ]

Pagina: 1