download systeem bestanden delen snel

Pagina: 1
Acties:

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-01 00:05
Ik heb nu een p3 450 staan met 256 ram en 2mb videokaart
Dit moet mijn download pc worden

opstelling:

pc1-->router<--pc2
----------\/------------
-------internet-------

Maar hoe krijg ik met een normale snelheid bestanden van me download pc op me game pc? Nu is de snelheid iets van 1 mb per seconde als ik bv divx er vanaf moet halen ben ik toch 10 minuten bezig.
En externe harddisk heeft weinig zin denk ik want die oude bak heeft usb 1.1 en dat gaat ook niet al te snel.

Of heb ik wat instellingen verkeerd?
Misschien nog extra netwerk kaartje inzetten en die zo direct verbinden met me game pc?

[ Voor 21% gewijzigd door NightForce op 11-09-2006 17:55 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik denk dat het aan de netwerk kaart/driver/cpu ligt. Je CPU is behoorlijk langzaam ( ik heb zo een gehad ).

Nu wat je kan doen..zorgen dat DMA op de harde schijven aanstaat...helpt veel. Zorgen voor voldoende geheugen..ik heb 384 erin gestoken voordat ik de CPU had ge-upgrade naar 1133Mhz..en het hielp een beetje. Zorgen dat de netwerk kabel en kaart 100Mbit aankunnen...als de netwerk kaart maar 10Mbit is dan..is de snelheid van kopieeren maar iets van 1Mbyte..

Dat is ongeveer wat je kan doen..en ja ik heb een USB2.0 kaart gekocht voor de oude back..om het een beetje snelheid te geven.

There is no place like ::1

• NightForce
Ik heb even uitgezocht welke netwerk kaart er in zat en het was een 10mb, dus moet even opzoek gaan naar een mooie 100mb kaart.

Heb meteen gekeken wat de snelheid was van me maxtor 20gb, en die was bedroevend langzaam 3 mb/s, dma staat aan lijkt me niet echt gezonde snelheid of klopt dat wel met die oude schijven?

Met hdtune heb ik de snelheid getest viel me op dat de bovengrens 3.8 bm/s was en daar kwam die niet boven uit, maar week er ook maar max 10% vanaf. Weet wel dat bij me nieuwe harddisks de snelheid na enkele seconden langzaam daalt, zou dma toch niet correct werken?

[ Voor 29% gewijzigd door NightForce op 11-09-2006 17:33 ]

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-01 10:08
Je kunt toch een pci kaartje in de download pc stoppen met usb2.0 aansluitingen? Dan heeft in theorie het wel zin om een externe schijf te pakken. Veder zouden de specs wel goed genoeg moeten zijn om een hogere snelhied te halen. Probeer eens een nieuwere schijf, en of probeer eens een ftp server te starten op je download pc. Het windows netwerk is altijd retetraag en het ftp protocol is een stuk sneller. Een makkelijk ftp server vind ik is o.a. deze

verdwaalde ict'er op elektro!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:24

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik zou in jouw geval inderdaad een cheap-ass 10/100 Mbit netwerk kaartje kopen voor ongeveer een tientje. Verwacht niet dat je de volle 100Mbit gaat halen (dus 12 MB/s), maar eerder zo'n 5-6 MB/s.

Hier staat tekst

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Neem iig geen realtek-chip op je netwerkkaart, die belast je cpu. Neem er eentje die zelf de boel omcodeert naar netwerk-data (als je het zo mag noemen :P).
Zelf gebruik ik wel realtek, de snelheid boeit me namelijk geen reet en ze zijn lekker goedkoop

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:24

Sjaak_Afhaak

Bleh!

De PC wordt in dit geval alleen als download PC gebruikt. Ik kan me niet zo goed voorstellen, waarom het een probleem moet zijn als er een realtek chipje wordt gebruikt. Ik heb er nooit echt last van gehad.

Hier staat tekst

• NightForce
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:35:
ik zou in jouw geval inderdaad een cheap-ass 10/100 Mbit netwerk kaartje kopen voor ongeveer een tientje. Verwacht niet dat je de volle 100Mbit gaat halen (dus 12 MB/s), maar eerder zo'n 5-6 MB/s.
Ja ik had dat al gelezen maar die € 10 meer zou me niet uitmaken, alleen ik zit nog met het probleem dat de harddisk extreem langzaam is en zo zou ik nooit die 5,6 mb halen. Vanavond doe er even een nieuwe harddisk in om te kijken wat het probleem is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:43:
De PC wordt in dit geval alleen als download PC gebruikt. Ik kan me niet zo goed voorstellen, waarom het een probleem moet zijn als er een realtek chipje wordt gebruikt. Ik heb er nooit echt last van gehad.
Nou, een realtek trekt je cpu redelijk snel plat, dus gooi er gewoon een 3com of intel in. Dat is tenminste beter dan realtek zooi en zal je zeker op een tragere cpu heel erg goed gaan merken.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

NightForce schreef op maandag 11 september 2006 @ 17:48:
[...]

Ja ik had dat al gelezen maar die € 10 meer zou me niet uitmaken, alleen ik zit nog met het probleem dat de harddisk extreem langzaam is en zo zou ik nooit die 5,6 mb halen. Vanavond doe er even een nieuwe harddisk in om te kijken wat het probleem is.
dat je een 20gb harddisk erin hebt zitten maakt niet zoveel uit het gaat meer om de controller en de schijf zelf.
Gezien de leeftijd van je pc denk ik dat er bij jou een ata66 controller/schijf inzit die mischien ook nog maar op 5400 toeren draait.
Heb zelf toendertijd een 20gb schijf gekocht in mijn pc die 7200 toeren draaide en dat was een bepaalde meerprijs tov 5400 toeren.

computer voor alle werkzaamheden

• NightForce
Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/908/hdtunebenchmarkmaxtor32049h2tc6.png
Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/3552/hdtuneinfomaxtor32049h2wq4.png
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/9021/hdtuneinfost320430akd4.png

Dit is wat info over me harddisks
zitten er 2 in
bij de eerste harddisk is cpu gebruik wel extreem hoog

[ Voor 16% gewijzigd door NightForce op 11-09-2006 18:09 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
is je hdd ook traag in je eigen pc?
if ja
koop een 7200rpm 160gb hdd, en zet die er in
die kost niet meer dan 60 euro

PSN: djmurcielago

• NightForce
Sorry heeft wat lang geduurd, maar ik heb de harddisk in me gewone pc gedaan en daar haalt die wel 30 mb/s, ik weet nu echt niet wat het probleem is.

Kabel vervang ik zo even, misschien is die niet goed.
Kabel is het ook niet.

Ik denk dat het de ide drivers zijn, maar die zijn nergens te verkrijgen.
Op de Sis site drivers gevonden, maar die zijn alleen voor 98 en geen xp.
Heb wel driver gevonden voor XP, alleen dat zijn betaal sites, dus vraag me af of de wel echt zijn en waarom sis ze dan niet gewoon op de site heeft staan.

Iemand ervaring mee? Ik wil best €4- betalen, maar dan moet ik zeker zijn dat de drivers werken.

[ Voor 156% gewijzigd door NightForce op 07-02-2007 20:16 ]

Pagina: 1