M'n PC upgraden, goede keuzes?

Pagina: 1
Acties:

• mavano
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik ben gedwongen om mijn pc te upgraden, M'n pc loopt constant vast omdat mijn moederbord waarschijnlijk kaduk is....

Het vervelende is dat ik een matrox P650 agp kaart heb. Er zijn gewoon geen s939 agp mobo's meer te krijgen. (alleen een paar b-merken met voor mij niet geschikte chipsets).

Ik zal dus niet alleen mijn mobo maar ook mijn agp-kaart moeten vervangen.

Ik had ook net mijn 3500+ vervangen met een 4600X2 (was niet het probleem van de vastlopers) Dus ik wil mijn systeem niet geheel vervangen voor een core 2 duo of quad opteron systeem.

Dit is wat ik had:

Nexus breeze kast + plus nexus nx-3500 voeding (350w)
MSI K8n neo-2 platinum
AMD64 4600x2 (s939)
Corsair twinx (2 x 512mb)
Matrox P650 (agp)
2x 160 gb HD (1 ide + 1 s-ata)
NEC dvd+-rw drive

Dit heb ik uitgezocht als vervanging:

Asus A8N-E
Ik werk op mijn pc enkel met Pro-Tools en Ableton Live
Deze wordt door Digidesign als "recommended" aangeduidt voor s939 systemen.
Ik oc nooit en wil enkel stabiliteit!
Goede keus?

MSI VGA GeForce NX7600 GS 256 MB
Ik game nooit, maar wil wel 2x dvi + passieve koeling. Dit was de goedkoopste optie.
is goedkoop hier duurkoop?

Omdat ik toch bezig ben, wilde ik ook het volgende toevoegen:

Geheugen
Ik heb nu 2x512 van corsair. Als ik er 1024 mb wil bijsteken moet ik dan exact hetzelfde geheugen gebruiken?

En mijn laatste vraag:

Gaat mijn voeding dit nog trekken? Ik heb anderhalf jaar gedraait op het systeem dat ik noemde met de 3500 ipv de 4600x2. Ik heb in die tijd nooit problemen gehad met die voeding. Ga ik dat nu wel krijgen.

Hartstikke bedankt alvast!

gr,
Marc

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je kan er het best 2x1gb insteken denk ik.. Anders gewoon 2 dezelfde reepjes (die nieuwe reepjes moeten hetzelfde zijn, hetzelfde als de huidige 2 zal wel lastig te vinden zijn).

Je voeding zou het moeten trekken. Ik draai een 360watt voeding met een iets zwaardere videokaart. Verder dezelfde config ongeveer.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Okay, om te beginnen..

Je kan zo maar 2x512 geheugen van elk merk erbij insteken..geen probleem..(zeker omdat 4x512 meer relaxte timings krijgen ..iets te maken met moederbord chipsets..en Nforce 4 ) maar het is leuk als de timings een beetje kloppen.

het moederbord, well het is schijnbaar een stabiel moederbord ..let wel op meeste topics hier over moederborden gaan over overclocken. Maar het is een Nforce4 dus..niets mis mee!

De videokaart, goede keus, je hoeft geen snelle 3d maar wilt natuurlijk niet een FX5200..ik denk dat kwa prijs je goed zit. Het kan misschien niet iets goedkoper met iets als een 6600GT maar die serie is al ouder en moeilijker te krijgen..koop gewoon wat je wel goed kan krijgen.

Voeding..je kan het proberen. Nexus maakt op zich geen slechte voedingen voor zover ik het weet maar misschien met de upgrade zal je later toch een nieuwe PSU moeten kopen. Eerst proberen maar!

There is no place like ::1

• mavano
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09-2025
Dank voor de snelle reacties!!

Goed te oren dat ik geen rotzooi heb uitgezocht ;)

Bij deze upgrade ben ik niet echt geintresseerd in lange de termijn.

Ik wilde met de aankoop van 4600x2 (mede door de duikvlucht van de prijs) de houdbaarheid van mijn systeem met één á anderhalf jaar verlengen. Daarna ga ik over op de macpro. De mac was nooit een optie. Ik ben geen osx fan, en ik vond ze asociaal overpriced maar met de komst van die intelmacs is de prijs/prestatie verhouding super verbeterd. En ze draaien native windows :Y)

Maar goed, ik wil geen mac/pc war beginnen ;)

Laatste vraagje nog:

Ik zie dat zo'n a8n-e een chipset fan heeft. Ik ben verslaafd aan stilte (van mijn pc dan... >:) )
Die nexus kasten zijn gemaakt op een goede airflow, kan ik hier zo'n heatsink van zalman opzetten? of gaat dat geen succes worden? En, zo ja, welke is dan beter: de NB47J of de NBF47?

gr,
Marc

Verwijderd

swampy schreef op maandag 11 september 2006 @ 01:39:

De videokaart, goede keus, je hoeft geen snelle 3d maar wilt natuurlijk niet een FX5200..ik denk dat kwa prijs je goed zit. Het kan misschien niet iets goedkoper met iets als een 6600GT maar die serie is al ouder en moeilijker te krijgen..koop gewoon wat je wel goed kan krijgen.
Wat is er mis met een FX5200 ? ah Windows natuurlijk :+ Het voordeel van een FX5200 is dat hij nog in PCI te krijgen is :)

Verder ga je best een bruikbaar systeem hebben. Ik draai 2 HD's een 6600LE + FX5200 en een Celeron 3,06 Ghz (straks een P4 3,2) op een 350W Computerland voeding.... gaat super de luxe !

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 02:15 ]