Ik ben gedwongen om mijn pc te upgraden, M'n pc loopt constant vast omdat mijn moederbord waarschijnlijk kaduk is....
Het vervelende is dat ik een matrox P650 agp kaart heb. Er zijn gewoon geen s939 agp mobo's meer te krijgen. (alleen een paar b-merken met voor mij niet geschikte chipsets).
Ik zal dus niet alleen mijn mobo maar ook mijn agp-kaart moeten vervangen.
Ik had ook net mijn 3500+ vervangen met een 4600X2 (was niet het probleem van de vastlopers) Dus ik wil mijn systeem niet geheel vervangen voor een core 2 duo of quad opteron systeem.
Dit is wat ik had:
Nexus breeze kast + plus nexus nx-3500 voeding (350w)
MSI K8n neo-2 platinum
AMD64 4600x2 (s939)
Corsair twinx (2 x 512mb)
Matrox P650 (agp)
2x 160 gb HD (1 ide + 1 s-ata)
NEC dvd+-rw drive
Dit heb ik uitgezocht als vervanging:
Asus A8N-E
Ik werk op mijn pc enkel met Pro-Tools en Ableton Live
Deze wordt door Digidesign als "recommended" aangeduidt voor s939 systemen.
Ik oc nooit en wil enkel stabiliteit!
Goede keus?
MSI VGA GeForce NX7600 GS 256 MB
Ik game nooit, maar wil wel 2x dvi + passieve koeling. Dit was de goedkoopste optie.
is goedkoop hier duurkoop?
Omdat ik toch bezig ben, wilde ik ook het volgende toevoegen:
Geheugen
Ik heb nu 2x512 van corsair. Als ik er 1024 mb wil bijsteken moet ik dan exact hetzelfde geheugen gebruiken?
En mijn laatste vraag:
Gaat mijn voeding dit nog trekken? Ik heb anderhalf jaar gedraait op het systeem dat ik noemde met de 3500 ipv de 4600x2. Ik heb in die tijd nooit problemen gehad met die voeding. Ga ik dat nu wel krijgen.
Hartstikke bedankt alvast!
gr,
Marc
Het vervelende is dat ik een matrox P650 agp kaart heb. Er zijn gewoon geen s939 agp mobo's meer te krijgen. (alleen een paar b-merken met voor mij niet geschikte chipsets).
Ik zal dus niet alleen mijn mobo maar ook mijn agp-kaart moeten vervangen.
Ik had ook net mijn 3500+ vervangen met een 4600X2 (was niet het probleem van de vastlopers) Dus ik wil mijn systeem niet geheel vervangen voor een core 2 duo of quad opteron systeem.
Dit is wat ik had:
Nexus breeze kast + plus nexus nx-3500 voeding (350w)
MSI K8n neo-2 platinum
AMD64 4600x2 (s939)
Corsair twinx (2 x 512mb)
Matrox P650 (agp)
2x 160 gb HD (1 ide + 1 s-ata)
NEC dvd+-rw drive
Dit heb ik uitgezocht als vervanging:
Asus A8N-E
Ik werk op mijn pc enkel met Pro-Tools en Ableton Live
Deze wordt door Digidesign als "recommended" aangeduidt voor s939 systemen.
Ik oc nooit en wil enkel stabiliteit!
Goede keus?
MSI VGA GeForce NX7600 GS 256 MB
Ik game nooit, maar wil wel 2x dvi + passieve koeling. Dit was de goedkoopste optie.
is goedkoop hier duurkoop?
Omdat ik toch bezig ben, wilde ik ook het volgende toevoegen:
Geheugen
Ik heb nu 2x512 van corsair. Als ik er 1024 mb wil bijsteken moet ik dan exact hetzelfde geheugen gebruiken?
En mijn laatste vraag:
Gaat mijn voeding dit nog trekken? Ik heb anderhalf jaar gedraait op het systeem dat ik noemde met de 3500 ipv de 4600x2. Ik heb in die tijd nooit problemen gehad met die voeding. Ga ik dat nu wel krijgen.
Hartstikke bedankt alvast!
gr,
Marc