[KnoppMyth]Dual Boot mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik zit er over te denken om mijn KnoppMyth op mijn PC te installeren en dan vanaf een externe HDD drive media files af te spelen (TV opnemen is dus geen prioriteit, een interface die vanaf de andere kant van de kamer te zien is wel...)
Ik heb echter ook een redelijk goed lopende windowspartitie op deze PC staan (naast een oude partitie waar ik vroeger mandrake op draaide) die ik liever niet verloren zie gaan. Hoe moet ik te werk gaan om knoppmyth te laten draaien op dezelfde harde schijf als windows? Of gaat dit niet werken?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Cyphax

Moderator LNX
Die oude partitie waar Mandrake op draaide, kun je die niet gewoon gebruiken? Als je je schijf zou moeten herindelen raak je je Windowsinstallatie kwijt (of je moet 'm met ghost backuppen, dat kan ook nog).

Saved by the buoyancy of citrus

• SEFje
Ja dat is eigenlijk ook mijn bedoeling, om die oude linux partitie opnieuw te gebruiken. Maar ik las dit op de KnoppMyth wiki
Autoinstall

This will automatically perform a complete installation of KnoppMyth.

1. Provide the requested information in the various dialogs that appear after selecting autoinstall. Note that the time zone and current time may not appear to be set at this point: you will have another opportunity to set it after the initial installation is complete. You will also be warned that installation will erase all the contents of the hard drive.
en de bij de laatste stap voor de autoinstall begint vraagt het programma nog een keer voor het bevestigen van de (eventuele) vernietiging van data.

Ik vroeg me eigenlijk af of iemand die install wel eens heeft gedraaid en of dat het mogelijk was om tijdens het proces een partitie te selecteren.

PS: ik heb de manual install geprobeerd, maar cfdisk kon mijn schijf niet lezen? en dus geen partition table laten zien.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Cyphax

Moderator LNX
SEFje schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:56:
en de bij de laatste stap voor de autoinstall begint vraagt het programma nog een keer voor het bevestigen van de (eventuele) vernietiging van data.

Ik vroeg me eigenlijk af of iemand die install wel eens heeft gedraaid en of dat het mogelijk was om tijdens het proces een partitie te selecteren.
Dat weet ik niet, ik kan me voorstellen dat je het risico liever niet neemt. :)
PS: ik heb de manual install geprobeerd, maar cfdisk kon mijn schijf niet lezen? en dus geen partition table laten zien.
Heb je de goede HD opgegeven aan cfdisk?

Saved by the buoyancy of citrus

• SEFje
Volgens mij heeft de knoppix boot zelf die harde schijf gevonden, kan me niet herinneren dat ik daar een keuze had..

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:15
Dit moet gewoon kunnen, vraag me alleen niet meer hoe het ging. Het is voor mij nu al ruim anderhalf jaar geleden. voor zover ik me kan herinderen kun je gewoon booten met de CD en manual install kiezen. oops. lijkt in de nieuwe versie gewijzigt te zijn.

Je moet tegenwoordig 4 partities hebben "The first will be /, the second swap, the third /cache and fourth /myth"

Deze zou je van te voren met PQmagic kunnen maken. Het mag dan verder geen problemen op leveren. Ik zou je toch aanraden om windows te ghosten.

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 18:54
SEFje schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:56:
ou will also be warned that installation will erase all the contents of the hard drive.
Ik kan me nog wel een distro herinneren die dat ook zei, maar deze formateerde alleen een bestaande linuxpartitie (ext2) naar reiserfs.

Ik raad je aan om het eens te testen met een virtuele pc, zoals vmware of qemu.
Pagina: 1