[koeling] probleem? wordt hij te warm ?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ik heb een nieuwe kast gekregen voor mijn MCE systeem. (zelf uitgezocht)

voordat ik een schroevendraaier aanraakte heb ik alle nieuwe drivers gedownload en firmware updates. (zover ik die kon vinden)

De kast is een http://www.greenpower.com.tw/GL-1C.htm (de zilver aluminum variant)
vrij apart omdat de voeding achter de VFD display zit en niet op de plek waar je hem zou verwachten.
Er zitten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
F#= Fan locatie (# = nummer v.d fan)
Voeding = locatie v.d voeding
DVD = locatie van de dvd (ter indicatie) 
CPU = locatie v.d cpu
GPU = locatie v.d Video kaart 

[b]rear[/b]
-------------------------------------
|     |         G          F2 F3   |
|   F1|         P        CPU       |
|     |         U                  |
|     |Voeding         DVD         |
------------------------------------
[b]front[/b]

(sorry voor mij ascii skillz)

Hardware:
- Geforce 7900 gt (PCIE)
- dual Hauppage 500 MCE tuner
- MSI k9n Neo (nforce 550)
- AMD 64 x2 4200+ (@2211)
- 480 W voeding
- 320GB Sata disk
- nec dual DVD burner

volgens lavasys everest:
temp CPU = non strest ~50 graden
temp GPU = non strest ~60 graden

Alles is stock, zo bevat de voeding nog veel kabels

Wat raden jullie mij aan ?
- Ligt het aan het nieuwe Moederbord ? die RMA ?
- Wordt mijn systeem te warm?

Voordat ik aan het modden ga zoals extra blow holes, en kabels van de PSU trimmen. zou ik mijn systeem toch wat stabieler willen hebben ..

Tja vanalles

Verwijderd

Tja, in zo'n kleine case zullen je temps wat hoger zijn, dat snapte je zelf ook al waarschijnlijk 8)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:55:
Tja, in zo'n kleine case zullen je temps wat hoger zijn, dat snapte je zelf ook al waarschijnlijk 8)
klein is hij niet het is feitenlijk tower die ligt.

Tja vanalles

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:43

Theo

moederbord

Als ik je plaatje begrijp dan blaast f2 en F3 naar buiten (outtake) en F1 zal door de voeidng naar buiten blazen (ook outtake). Wat ontbreekt is een intakefan in de kast. Je blaast alle lucht uit de kast zonder er verse lucht in te stoppen. Je fans daaien wel maar zullen niet veel lucht verplaatsen waardoor er niet goed gekoeld wordt.

Is er in de kast een mogelijkheid of optie om een extra fan te plaatsen die de kast inblaast???
Een laatste opie zou evt kunnen zijn om de fans bij de cpu om te keren zodat ze als intake fungeren en dus naar binnejn blazen. Alleen heb je dan je voeding als enige outtake, welke ook weer te weinig is.

Dus je moet zorgen voor ene betere airflow in de kast :)

Nu met WP, PV, EV en PC

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
theodouma schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:49:
Als ik je plaatje begrijp dan blaast f2 en F3 naar buiten (outtake) en F1 zal door de voeidng naar buiten blazen (ook outtake). Wat ontbreekt is een intakefan in de kast. Je blaast alle lucht uit de kast zonder er verse lucht in te stoppen. Je fans daaien wel maar zullen niet veel lucht verplaatsen waardoor er niet goed gekoeld wordt.

Is er in de kast een mogelijkheid of optie om een extra fan te plaatsen die de kast inblaast???
Een laatste opie zou evt kunnen zijn om de fans bij de cpu om te keren zodat ze als intake fungeren en dus naar binnejn blazen. Alleen heb je dan je voeding als enige outtake, welke ook weer te weinig is.

Dus je moet zorgen voor ene betere airflow in de kast :)
afgezien dat ik geen F3 heb, heb je wel een verdomd goed punt .. alles blaast of zuigt maar niet een combinatie daarvan ..

onder de voeding zit een "inham" maar die wordt eigenlijk door de voeding gebruikt om lucht aan te zuigen en weer via de F1 fanduct (F1 zit in de fanduct)
F2 blaast alleen lucht naar buiten F3 is open en nog niet voorzien van een fan

maar even vanavond controlleren of de kast wel genoeg "aanzuig" gaten heeft anders wordt het alles uit die kast halen en dremelen.

Hoe kan ik trouwens van mijn voeding mijn "overbodige" kabels verwijderen?

Tja vanalles

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:43

Theo

moederbord

vso schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:13:
[...]

afgezien dat ik geen F3 heb, heb je wel een verdomd goed punt .. alles blaast of zuigt maar niet een combinatie daarvan ..

onder de voeding zit een "inham" maar die wordt eigenlijk door de voeding gebruikt om lucht aan te zuigen en weer via de F1 fanduct (F1 zit in de fanduct)
F2 blaast alleen lucht naar buiten F3 is open en nog niet voorzien van een fan

maar even vanavond controlleren of de kast wel genoeg "aanzuig" gaten heeft anders wordt het alles uit die kast halen en dremelen.

Hoe kan ik trouwens van mijn voeding mijn "overbodige" kabels verwijderen?
Als je van F2 en F3 een intake maakt (gewoon de fan omdraaien) dan heb je al een betere airflow, de lucht wordt aangezogen over je cpu en gaat weer via de voeding weer uit. Vereiste is wel dat de fan van de voeding een beetje kan blazen. Mocht hij dit niet doen kun je overwegen om de originele 80 of 120 mm fan die erin zit te vervangen voor een standaard 80 of 120 mm fan (bijv van papst of coolermaster) en die gewoon aan te sluiten op een molex stekker.

Als je de kabels van je voeding echt wil verwijderen kun je ze met een tang afknippen (stekker uit stopcontact), maar beter is het om ze ergens weg te werken.

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1