[ubuntu] véél te groot lettertype door fglrx

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hebt dus de laatste ati drivers (fglrx dus) gedownload van hun site (deze dus)

De installatie verliep wel goed, maar als ik naar het ati control panel wou gaan stootte ik al op het eerste probleem. Op het internet vond ik dan iemand met hetzelfde probleem (hier)

Ik heb mijn xorg.conf dus ook zo aangepast (buiten het feit dit het bij mij niet "Driver radeon" was, maar "Driver ati".)

Nuja, alles goed en wel, ik reboot en ik krijg mijn login scherm te zien. Maar als ik dan mijn loginnaam typ zijn de letters echt VEEL te groot. Ik kan wel inloggen.

Eens ingelogd ben ik dan eens gaan kijken of dat ati control panel mij nu al wat meer kan zeggen en ik zag het volgende:

http://img112.imageshack.us/my.php?image=schermafdruktk3.png

Logische vraag is nu: hoe krijg ik dat lettertype nu normaal?

(gnome btw)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het ziet eruit alsof je je dpi instelling niet goed hebt staan. Lettergrootte wordt in grote mate bepaald door deze instelling.
Ik ben nog even aan het opzoeken hoe je de dpi-waarde in de /etc/X11/xorg.conf vast kan zetten op 75x75 of 96x96.

Ik heb het al gevonden. Bij de sectie monitor moet je de breedte en hoogte van je monitor invoeren in mm. Voor mijn laptop met een 15" staat in de monitor sectie dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Section "Monitor"
     Identifier   "laptop"
     DisplaySize  271 203
     HorizSync    31.5 - 48.5
     VertRefresh  60.0
     Option       "DPMS"   "true"
EndSection

[ Voor 42% gewijzigd door deepbass909 op 11-09-2006 00:46 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een 17" monitor zou dit dan 300mm x 230mm moeten zijn (volgens het internet.)

Alvast bedankt, als ik thuis kom zal ik het zeker proberen !

U bent vanaf nu mijn nieuwe held ! ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 20:07 ]