Toon posts:

Ram vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar, ik zit met een probleempje.
Ik ga voor het eerst zelf een pc samenstellen, en ik heb alles wel ongeveer uitgedacht wat er in moet komen te zitten voor mijn budget, maar ik zit ff in de knoop met het RAM geheugen.
Ik heb op alternate.nl een mooi aanbod gevonden voor 2048mb DDR750 van Kingston voor 213 euro.
Opzich mooi, ware het niet dat de Asus P5B mobo die ik wil kopen daar geen support voor heeft, alleen DDR533, 667 en 800.
Wat moet ik hiermee? Heb nog niet EEN mobo gevonden die DDR2-750 ondersteunt... is dit een typfout van alternate of zo?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
volgens mij is het volgende waar...

stel je ehbt ddr400 memory en je mobo ondersteund maar tot 333mhz, dand raaien die 400mhz dingen op 333mhz

(zelfde in dit geval...

800 kunnen ze niet aan (zijn immers 750)
667, kan mobo aan & de chips en zullen ze hier op draaien, ws is dit de rating die de chips hebben gekregen dus als je overclockt dat ze bij 750 nog werken....

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat dit geheugen is wat tot 750MHz gegarandeert functioneert.
Soms noemen ze dat "geheugen voor overclockers". Bijvoorbeeld dat je met een 667MHz bus werkt en deze vervolgens over gaat klokken, of dat je zo met je dividers gaat spelen dat het geheugen op 750MHz komt te lopen.

Zoals Dutch2007 ook al verteld zullen ze op lagere snelheid ook prima functioneren.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 09:19
Koop niet bij Alternate, tenzij je geen waarde aan garantie hecht. Check de Shop Survey voor Alternate: Alternate verleent echt de slechtste garantie die je je maar kan bedenken!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Garantie is wettelijk bepaald en daar heeft een winkel dus helemaal geen inspraak op. Winkels kunnen moeilijk doen, maar je staat in je volste recht dus.

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:39
The__Virus schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:09:
Garantie is wettelijk bepaald en daar heeft een winkel dus helemaal geen inspraak op. Winkels kunnen moeilijk doen, maar je staat in je volste recht dus.
In je volste recht staan en dat krijgen blijken toch vaak 2 heel verschillende dingen. Een winkel mag dan geen keuze hebben in het geven van garantie, toch kan het soms erg moeilijk zijn om een winkel zover te krijgen dat ze daadwerkelijk garantie gaan verlenen als dat nodig is.

Natuurlijk is op zo'n moment rechtshulp inschakelen mogelijk, echter daar zijn vaak zulke hoge kosten aan verbonden dat zoiets niet lonend is.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Tja vaak zijn boze telefoontjes en desnoods een brief van een rechtsbijstandadvocaat meer dan voldoende. Maar goed we gaan off-topic ;).
Pagina: 1