Toon posts:

Nieuwe behuizing voor PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige bigtower is een lelijk onding en hij staat me in de weg!

Zo. Dat is eruit :)

De toren moet dus weg. Ik wil graag iets dat op mijn bureau kan staan. Echter, liefst met behoud van zoveel mogelijk hardware.
Ik ben nu dus op zoek naar een kastje, en ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Kunnen de lieve tweakers mij helpen?

De hardware die ik nu heb en er dus in moet:
* 2 stuks 200gb maxtor schijven
* 1 AMD Athlon XP2500 barton
* 512mb DDR ram
* 1 NEC dvd writer

Mijn huidige mobo en voeding mogen weg (lijkt me duidelijk).
Onboard NIC is gewenst, mijn geluidskaart is extern USB dus USB moet er ook zijn, een kaartlezer is ook altijd leuk.
Qua video: ik wil graag een AGPslot om mijn dual monitor setup te kunnen houden (hangt nu aan een Radeon 8500.

Dit alles wil ik graag in een strak zwart kastje zonder toeters en bellen. Als u de oplossing hebt: post dan hier :)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Shuttle Barebone?

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
Behuizingen worden niet geleverd met een moederbord (tenzij je voor een hierboven vermelde barebone gaat). Waar je heen wilt snap ik dus niet meteen.

Kwa behuizingen kun je uitkijken naar Antec. Deze staan gekend voor hun stille en strakke behuizingen. Je kunt kiezen voor Sonata II of de grotere P180B. Beiden zijn erg strak-uitziende behuizingen. Heb zelf de P180, het is een zeer stille, mooie en degelijke behuizing.

[ Voor 5% gewijzigd door Flying op 10-09-2006 22:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat inderdaad aan een barebone te denken. Staat er niet erg duidelijk, je hebt gelijk wat dat betreft.

Een minitoren is me eigenlijk te groot voor op mijn bureau. Een mediacenterstyle kast is misschien ook wel wat (onder mijn versterker is wel plaats, die staat ook op het bureau) maar die zijn vaak veel dieper dan een versterker/cd speler.

Bij de opmerking "Shuttle barebone" gaat het dus mis :)
Waar vind ik een barebone waar mijn onderdelen in passen? En welk merk/type moet ik dan hebben?
Wat zijn jullie ervaringen?

Edit: Bedenk mezelf dat ik ook mijn huidige mobo + proc + koeler kan verkopen en een barebone + proc terug kan kopen. Suggesties zijn meer dan welkom

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 23:38 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit alles wil ik graag in een strak zwart kastje zonder toeters en bellen
Centurion 5 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.4gamer.net/specials/2005summer/img/006.jpg

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Ook ik sluit me aan bij de Centurion5. Al zie ik geen opties die jezelf hebt gezocht.

Verwijderd

Barebone; bijvoorbeeld de Aopen EX18, niet eens zo heel erg duur (rond de 100 euro)
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00123741.jpg

Heb hem zelf ook
2x onboard video (Geforce MX440) dus je Radeon 8500 zou niet eens nodig zijn
Maar ook een extra AGP en PCI slot.
Socket A
Nforce2
DDR 400
On-board sound (soundstorm), netwerk en zelfs firewire
Koeling is superb geregeld (en stil)
En hij ziet er tof uit :D

Kaartlezer kun je in het vrije 3.5" slot doen

Enige probleem gaan de hardeschijven worden. Eigenlijk is er maar plaats voor 1 harddisk, maar een 2e zou je eventueel in 3.5" slot kunnen doen. Denk niet dat er daarna nog een kaartlezer in past

Andere mogelijkheid is een extern (Firewire/usb2) behuizing kopen voor je 2e harddisk

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 00:08 ]

Pagina: 1