Ik tracht nu al de hele zondag deze 2 besturingssystemen naast elkaar te werken, maar helaas nog geen soelaas. Hier is wat ik deed (samengevat naast andere acties die niet relevant zijn)
Win XP MCE : 32 bit
Vista : 64 bit
schijf: raptor 150GB
partitities: C:20GB / D:20GB / E:30GB/ F:80GB
Actie 1:
1. clean winxp mce (bijna clean, netjes van ghost img) op part. C. C staat momenteel op active in MBR.
2. install van Vista op part D.
3. geprobeerd de boot.ini van winxp mce aan te passen dat beiden bootbaar zijn => niet gelukt
Actie 2:
1. clean winxp mce (bijna clean, netjes van ghost img) op part. C. C staat momenteel op active in MBR.
2. Active part in MBR naar D verhuisd
3. install van Vista op part D.
4. bij herstart zegt ie: BOOTMGR ontbreekt
Het lijkt dus dat Vista niet in staat is om een bootmanager op te zetten zodat ik beiden naast elkaar kan draaien.
Moet vista op een C partitie geinstalleerd staan? (mijn ghost img van winxp mce zal er niet mee kunnen lachen als ie op D geplaatst wordt)
Ik heb Vista al draaiende gekregen op een fysiek heel andere schijf die op dat moment alleen aan mijn systeem hing.
Kan iemand mij helpen dit systeem draaiende te krijgen?
Win XP MCE : 32 bit
Vista : 64 bit
schijf: raptor 150GB
partitities: C:20GB / D:20GB / E:30GB/ F:80GB
Actie 1:
2. install van Vista op part D.
3. geprobeerd de boot.ini van winxp mce aan te passen dat beiden bootbaar zijn => niet gelukt
Actie 2:
2. Active part in MBR naar D verhuisd
3. install van Vista op part D.
4. bij herstart zegt ie: BOOTMGR ontbreekt
Het lijkt dus dat Vista niet in staat is om een bootmanager op te zetten zodat ik beiden naast elkaar kan draaien.
Moet vista op een C partitie geinstalleerd staan? (mijn ghost img van winxp mce zal er niet mee kunnen lachen als ie op D geplaatst wordt)
Ik heb Vista al draaiende gekregen op een fysiek heel andere schijf die op dat moment alleen aan mijn systeem hing.
Kan iemand mij helpen dit systeem draaiende te krijgen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 22:21 ]