Toon posts:

PC Systeem Beeldbewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 718 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik zit nu bijna dagelijks te photoshoppen en erger me eigelijk iedere keer weer aan m'n pc.
Tijd voor iets nieuws!

Ik wil:
Een systeem om goed mee te photoshoppen, af en toe een spelletje of filmpje en surfen.
Verder is het een eis dat het systeem een tijdje mee moet gaan.

Budget: +/- 600,-

Wat ik heb en wil houden:
DVD-Rom
DVD-Brander
Floppy Disk
Terratec Aureon Fun 5.1 geluidskaart
Maxtor 120 GB harddisk
Randapparatuur zoals monitor, speakers, keyboard en muis

Toen ik dit systeem aanschafte heb ik echt alle boekjes die er maar zijn doorgespit op zoek naar apparatuur. Helaas ben ik er nu al een paar jaar niet mee bezig en heb ik geen ID wat goed is en wat niet.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen adviseren zodat ik over een paar weken een mooie configuratie heb staan.

Gr. Remco

Verwijderd

Zal straks even een lijstje voor je neerzetten, ben momenteel niet thuis.

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-02 23:09
hier heb je een link naar de bestbuy guide van september als je met het basis systeem begint en een paar aanpassingen maakt heb je al een begin

Verwijderd

Ik heb wat voor je samengesteld bij een goedkope webshop. Als je alles uit de PW haalt dan zal je wel goedkoper (-> rond de €600) uitkomen.

mobo: MSI P965 Neo-F €100
Goede moederbord, Asrock is er ook nog maar is een stuk minder betrouwbaar.

proc: INTEL C2D E6300 €185
Instapmodel van de snelste processorserie op het moment, levert zeer goede prestaties, zeker voor jouw budget!

proc koeler: ARCTIC FREEZER 7 PRO €15
Heb ik erbij gedaan voor de geruisloosheid. Eventueel een optie als het op budget aankomt om eraf te halen.

geheugen: KINGSTON VR 2048MB PC4200 €190
Goed 2GB geheugen, weliswaar niet voor overclockers, maar is ook niet de bedoeling. Veel geheugen is handig voor fotobewerking.

videokaart: XFX 7300LE 64MB pci-E €45
Weet niet zeker of deze niet/wel overbodig is. Als je helemaal niet gamed kan je onboard ook voldoen, en anders is deze GPU ook wel een beetje aan de zeer krappe kant.

Dit alles kun je in een Arctic Silentium T2 kwijt, die €80 is. Als je deze ook al had, wat ik niet kon opmaken uit je openingspost, dan heb je misschien nog ruimte voor een betere videokaart (-> 7600GT) waar je nog een fatsoenlijk spelletje mee kunt spelen).

Totaalprijs was bij deze webshop €620.