Mensen met HDTV via DVI/VGA last van tearing? oplossing hier

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
topic aangemaakt omdat ik mensen met dit probleem wil vertellen wat ik heb ontdekt, just trying to help.

Ik had dus een nieuwe hdtv, vga aangesloten, perfect beeld maar tearing bij camera beweging in films, komt dit je bekend voor?, ik heb de oplossing, niet PERFECT maar het werkt.

Als je een ati kaart hebt, druk je bij display manager op de rechtermuisknop op je monitor icoon, en druk je op swap display mapping, ga nu een film kijken via je hdtv, en je hebt geen tearing,

als het goed is zit nu de tearing op je monitor tho, dus je kan dan een hotkey maken (ik heb ALT+S gebruikt) voor swap display mapping,

en dan kan je met alt s dus swappen zodat je geen tearing meer hebt op het scherm dat je wilt gaan gebruiken.

ik heb helaas geen Nvidia kaart, maar het lijkt me dat die ook display mapping kan switchen? zelfde verhaal dan

[ Voor 7% gewijzigd door Tiduz op 10-09-2006 20:22 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Geweldig!... Kan je misschien ook uitleggen voor een HDTV-n00b (like myself ;)) wat 'Tearing' is?? :?

Heb sinds kort ook een LCD TV met daarop me HTPC via VGA aangesloten (Nvidia TI4200), maar nog niks geen storing/slecht beeld tegengekomen.. O+

Use the Search Luke...

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
tearing is als je een film kijkt, en er komt een snelle scene of de camera beweegt, dan zie je een streep onder/boven/midden in je beeld, het beeld ververst dan niet snel genoeg en dan blijft er een lijn achter, valt het meeste op bij snelle camera bewegingen :)

je hebt in principe dus gewoon goed beeld, alleen die irritante streep zeg maar :P

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i