Mijn.Postbank geeft OCSP error

Pagina: 1
Acties:

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sinds vandaag geeft de site van de Postbank (internet bankieren) bij mij in Firefox (versie 1.5.0.6) een OCSP-error. Eerst krijg ik de volgende fout:

“Fout tijdens het valideren van het certificaat van mijn.postbank.nl met OSCP – onbevoegd verzoek.”

Bij een tweede poging krijg ik een andere fout:

“Fout tijdens het valideren van het certificaat van mijn.postbank.nl met OCSP – beschadigd of onbekend antwoord. Foutcode: -8073.”

In eerste instantie zei mij deze melding niet zoveel, maar wat Googlen en Wikipedia weet ik al wat meer :) Wikipedia zegt bijvoorbeeld:
The Online Certificate Status Protocol (OCSP) is an Internet protocol used for obtaining the revocation status of an X.509 digital certificate. It is described in RFC 2560 and is on the Internet standards track. It was created as an alternative to certificate revocation lists (CRL), specifically addressing certain problems associated with using CRLs in a public key infrastructure (PKI). Messages communicated via OCSP are encoded in ASN.1 and are usually communicated over HTTP. The "request/response" nature of these messages leads to OCSP servers being termed OCSP responders.
Het komt er volgens mij gewoon op neer dat Firefox de Postbank-site niet kan identificeren als "genuine". Dit is natuurlijk wel een kwalijke zaak, gezien de fishing-praktijken die gaande zijn.
Wat doe ik nu verder? Alleen maar Internet Exploder gebruiken?

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Kets_One schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:31:
Sinds vandaag geeft de site van de Postbank (internet bankieren) bij mij in Firefox (versie 1.5.0.6) een OCSP-error. Eerst krijg ik de volgende fout:

“Fout tijdens het valideren van het certificaat van mijn.postbank.nl met OSCP – onbevoegd verzoek.”

Bij een tweede poging krijg ik een andere fout:

“Fout tijdens het valideren van het certificaat van mijn.postbank.nl met OCSP – beschadigd of onbekend antwoord. Foutcode: -8073.”

In eerste instantie zei mij deze melding niet zoveel, maar wat Googlen en Wikipedia weet ik al wat meer :) Wikipedia zegt bijvoorbeeld:

[...]

Het komt er volgens mij gewoon op neer dat Firefox de Postbank-site niet kan identificeren als "genuine". Dit is natuurlijk wel een kwalijke zaak, gezien de fishing-praktijken die gaande zijn.
Wat doe ik nu verder? Alleen maar Internet Exploder gebruiken?
Alle digitale certificaten weg miepen en opnieuw naar de site toe?

And it goes BRAAAAAPP!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:10
gaap

[ Voor 96% gewijzigd door Fidai op 10-09-2006 21:38 ]

• Kets_One
  • Niet online
Dat weggooien van het certificaat werkt niet, want (in tegenstelling tot CRL's) wordt een OCSP certificaat vlgs mij niet opgeslagen. In het optiemenu van Firefox heb ik iig geen mogelijkheid om OCSP certificaten te beheren.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
even voor de duidelijkheid, hier met FF1.6 werkt het wel gewoon perfect. Heb je extenties die iets zouden kunnen doen wat je niet wilt?
zit je achter proxy?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Kets_One
  • Niet online
Nee, ik zit niet achter een proxy.

Ik heb wat betreft extensies hert volgende aan:
- Fasterfox 1.0.3
- SearchPluginHacks

Geen gekke dingen vlgs mij.

Andere ideeen?

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

Pagina: 1