Toon posts:

WoW start niet op.

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gezocht hier en kwam wel soortgelijke topics tegen, maar kon niet echt een oplossing vinden (Windows opnieuw installeren zie ik niet als optie...)

Ik krijg bij het opstarten van World of Warcraft (wat ie dan dus niet doet) deze melding:
Wolrd of Warcraft was unable tot start up 3D acceleration. Please make sure DirectX 9.0c is installed and your video drivers are up-to-date.
Directx heb ik en heb voor de zekerheid ook maar de laatste drivers van mijn videokaart er opgezet (ATI Radeon 9800PRO).

Als ik via dvxdiag de boel nakijk staat alles goed, en ook de 3D acceleration werkt dus prima.

Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 18:29
Heb je al gezocht?
Bij de eerste hit kwam dit er bij mij al uitrollen namelijk:
Hi dmredman:

Here are the steps. Follow them in the exact order as I wrote them and it should solve your problem:

1. Use the add/ remove control panel to uninstall your Warcraft game and patches.

2. Now reinstall Direct X over its previous install

3. Use the add/ remove control panel to remove all your video drivers. You will now be

using the default VGA driver provided with Windows. Stop the automatic found new

hardware wizard from starting, everytime you reboot.

4. Now for people with Via cards go to:

http://www.viaarena.com/d...eID=420&OSID=1&CatID=1070

and download the second driver shown on this site. Do not install it yet.

5. Now re-install the game and patch. After installing the game, try to start it, you will

get the same error message.

6. Now install your new video drivers and reboot.

7. Now try starting your game, it should work. (At least it did for me, I spent 6 hours figuring these steps out.

Hope this solution helps. Nelly from the Block
Of had je dat al geprobeerd? :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Topicstarter
ReZ1987 schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:34:
Heb je al gezocht?
Bij de eerste hit kwam dit er bij mij al uitrollen namelijk:

[...]

Of had je dat al geprobeerd? :)
Ja ik had al gezocht. Waarschijnlijk niet de juiste termen.

DirectX kan ik er zowiezo niet afgooien. En mijn videocard drivers zijn net nieuw. Maargoed, ik kan het altijd proberen natuurlijk. tnx

Iemand anders nog eventueel een ingeving?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Doe eens "start->uitvoeren->dxdiag (enter)" en kijk bij de "beeldscherm" tab, doe daar de "test directdraw" en "test direct3d" eens, en kijk wat eruit komt.

Misschien staat je 3d acceleratie uit.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Ik heb et een keer weg gekregen door de compatibiliteit op 98/me te zetten, of de repair tool gebruiken

• ReZ1987
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:42:
[...]

Ja ik had al gezocht. Waarschijnlijk niet de juiste termen.

DirectX kan ik er zowiezo niet afgooien. En mijn videocard drivers zijn net nieuw. Maargoed, ik kan het altijd proberen natuurlijk. tnx

Iemand anders nog eventueel een ingeving?
offtopic:
Deze how-to bespreekt ook niet het verwijderen van DirectX, alleen het opnieuw installeren ervan zonder eerst te verwijderen :)

Als ik specifiek zoek om topics waarin de ATi Radeon 9800 Pro een rol spelen bij deze zelfde error message krijg ik alleen maar gezeur over Linux lui die WoW dmv WiNE proberen te draaien...

Iemand anders heeft deze error opgelost door WoW windowed te draaien :)

edit:
Heb je niet toevallig hiervoor nieuwe drivers van je Radeon geinstalleerd?

[ Voor 5% gewijzigd door ReZ1987 op 10-09-2006 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
prutser001 schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:47:
Doe eens "start->uitvoeren->dxdiag (enter)" en kijk bij de "beeldscherm" tab, doe daar de "test directdraw" en "test direct3d" eens, en kijk wat eruit komt.

Misschien staat je 3d acceleratie uit.
Dat werkt allemaal prima.

Verwijderd

ja repairtool werkt meestal wel ja

Verwijderd

Topicstarter
ReZ1987 schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:50:
[...]

offtopic:
Deze how-to bespreekt ook niet het verwijderen van DirectX, alleen het opnieuw installeren ervan zonder eerst te verwijderen :)

Als ik specifiek zoek om topics waarin de ATi Radeon 9800 Pro een rol spelen bij deze zelfde error message krijg ik alleen maar gezeur over Linux lui die WoW dmv WiNE proberen te draaien...

Iemand anders heeft deze error opgelost door WoW windowed te draaien :)

edit:
Heb je niet toevallig hiervoor nieuwe drivers van je Radeon geinstalleerd?
Ehm.. hoe krijg ik windowed aan de praat dan?...

Ik heb vanmorgen de nieuwe drivers geinstalleerd. Na dat ik die melding kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:51:
ja repairtool werkt meestal wel ja
En waar kan ik die vinden dan? Die draait nu.

Oh ja, de compatibiliteit aanpassen doet niets. Dan start ie niet eens op.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 20:13 ]

• ReZ1987
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:58:
[...]

Ehm.. hoe krijg ik windowed aan de praat dan?...

Ik heb vanmorgen de nieuwe drivers geinstalleerd. Na dat ik die melding kreeg.
In de snelkoppeling naar de WoW client staat zoiets als: "C:\Program Files\Blizzard\World of Warcraft\WoW.exe", verander dat naar "C:\Program Files\Blizzard\World of Warcraft\WoW.exe" -windowed :)

Als dat niet werkt is er deze utility nog :) Ik kan hem helaas niet testen want speel geen WoW :+

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 14:09

hbsJR

All rounder

Direct-X hoef je er niet af te gooien. Je kan gewoon de installer runnen en microsoft doet het prima zelf. Je kan proberen om het spel te reinstaleren dan weer allemaal te patchen. Zelf vind ik het wel gelul dat je je drivers moet uninstallen, dan wow.... dan wow installen en DAN pas je drivers. Dit moest toch ook niet bij je eerste install?

• ReZ1987
Klopt, maar als diegene er baat bij heeft gehad lijkt mij dat toch de poging wel waard om te proberen :)?
Enne, ik postte zomaar de eerste link die ik gevonden had zonder echt diep te gaan zoeken :>

Verwijderd

Topicstarter
hbsJR schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:35:
Direct-X hoef je er niet af te gooien. Je kan gewoon de installer runnen en microsoft doet het prima zelf. Je kan proberen om het spel te reinstaleren dan weer allemaal te patchen. Zelf vind ik het wel gelul dat je je drivers moet uninstallen, dan wow.... dan wow installen en DAN pas je drivers. Dit moest toch ook niet bij je eerste install?
Met patchen bedoel je waarschijnlijk dat je bij de cd installatie vervolgens de laatste updates moet installeren? Dat hoef ik niet te doen, ik heb hem nl. gedownload. Nee, niet illegaal, gewoon van de WoW site.
Maar opnieuw installeren van mijn drivers en WoW werkt ook niet. Heb ook DirectX er nog een keer overheen gedaan (die kan ik er echt niet afkrijgen).

Ga maar ff aan de slag met het windowed verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Ik heb nu dus mijn drivers weer erop, en nu is idd de 3D Accelleration gaar...

Nu weer niet :D

Ik probeer ook weer eens een spelletje te spelen zeg...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 21:23 ]

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 14:30
ik had het net ook, maar dat kwam omdat ik het @ triple view wou spelen ;D
ATI 4mb kaartje, tsja, doet het niet heah. dus dan maar @ me gewone videokaart

Verwijderd

Topicstarter
ReZ1987 schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:12:
[...]

In de snelkoppeling naar de WoW client staat zoiets als: "C:\Program Files\Blizzard\World of Warcraft\WoW.exe", verander dat naar "C:\Program Files\Blizzard\World of Warcraft\WoW.exe" -windowed :)

Als dat niet werkt is er deze utility nog :) Ik kan hem helaas niet testen want speel geen WoW :+
Werkt ook niet / lost mijn probleem niet op.
Ik krijg dezelfde foutmelding en in het logfile wat die Maximizer maakt staat dit:
Creating process: "E:\Program Files\games\World of Warcraft\WoW.exe" -windowed
The application exited before opening a recognized window

• ReZ1987
Weird... doen andere spellen het dan wel goed? Zo ja; stuur een mail naar de support van Blizzard. Zo nee; dan is je hardware aan het overlijden denk ik :/
* ReZ1987 weet het anders ook niet :P

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 12:47

DipStick

HHmmm, nice ;)

Even als side note, DirectX kan je wel deïnstalleren hoor ;)

Met DirectX Buster

http://www.dxbuster.de/index_e.shtml

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

Verwijderd

Topicstarter
ReZ1987 schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:49:
Weird... doen andere spellen het dan wel goed? Zo ja; stuur een mail naar de support van Blizzard. Zo nee; dan is je hardware aan het overlijden denk ik :/
* ReZ1987 weet het anders ook niet :P
Laatst Quake 4 gespeelt en die werkte prima.
Blizzard mailen gaat nu op een of andere manier niet. Misschien morgen maar eens bellen...

Verwijderd

Topicstarter
DipStick schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:54:
Even als side note, DirectX kan je wel deïnstalleren hoor ;)

Met DirectX Buster

http://www.dxbuster.de/index_e.shtml
Dat werkt dus voor geen meter met WindowsXP.
Tnx, m'n DirectX is nu f*ckt up :P

Gelukkig had ie een backup gemaakt en kon ik het allemaal handmatig terugzetten uiteindelijk.
Ik heb het vermoeden dat het ergens toch in de DirectX zit. Maar die krijg ik er dus niet af. Weet iemand een programma waarmee het kan en geschikt is voor WindowsXP?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een ingeving op maandagmorgen misschien?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je de WTF map in je WoW directory al es weggegooid? (Of gebackuped, aangezien je ook al je instellingen van mods e.d. kwijt bent.)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Heb je toevallig winamp draaien? Ik heb hier ook wel eens last van als ik winamp aan heb staan en ik start WoW op. Winamp afsluiten, wow starten, winamp weer starten lost het bij mij op :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Ik weet dat je het niet wil horen maar ik heb deze melding ook gehad.

Bij mij was het bij BF2,(alle andere games draaide wel) Nadat ik van een Ati kaart naar Geforce ben gegaan. Al die uninstall en reinstall tricks van DirectX hielpen bij mij niet. Het Probleem zit naar mijn weten in de DirectX driver en niet in de Vid driver.

Maar ja zoals ik al zei je zult het wel niet willen horen maar bij mij hielp een reinstall van Windows :(

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:01:
Heb je de WTF map in je WoW directory al es weggegooid? (Of gebackuped, aangezien je ook al je instellingen van mods e.d. kwijt bent.)
Ik heb heel WoW d'r afgehaald. Instellingen zijn niet belangrijk omdat ik het nog nooit heb kunnen opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Nvidiot schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:03:
Heb je toevallig winamp draaien? Ik heb hier ook wel eens last van als ik winamp aan heb staan en ik start WoW op. Winamp afsluiten, wow starten, winamp weer starten lost het bij mij op :)
Ik heb volgens mij wel altijd die Winamp Agent draaien. Zal dat vanavond eens checken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:07:
Ik weet dat je het niet wil horen maar ik heb deze melding ook gehad.

Bij mij was het bij BF2,(alle andere games draaide wel) Nadat ik van een Ati kaart naar Geforce ben gegaan. Al die uninstall en reinstall tricks van DirectX hielpen bij mij niet. Het Probleem zit naar mijn weten in de DirectX driver en niet in de Vid driver.

Maar ja zoals ik al zei je zult het wel niet willen horen maar bij mij hielp een reinstall van Windows :(
Ik begin er voor te vrezen dat herinstalleren idd de enige optie is. Maar dat gaat dan dus betekenen dat ik voorlopig geen WoW speel. :(

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:01:
Die is al leeg.

Verwijderd

Topicstarter
Nvidiot schreef op maandag 11 september 2006 @ 10:03:
Ik had Winamp Agent idd draaien, maar ook na het killen van dat proces start het niet op en krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding.
Pagina: 1