Ik zit met een klein probleempje, op een webserver welke op Windows2003 (IIS) draait (met plesk7.6 en smartermail als mailserver) en PHP versie 4.4.2
In de php.ini staat de volgende waarde:
; For Win32 only.
sendmail_from = mijn@Emailadres.nl
Het probleem is dat als er een mail wordt gestuurd via de mail() funtie van PHP er altijd als returnpath in de header dit E-mail adres komt te staan.
Met als resultaat dat je dus vaak bv bounced messages etc in dit E-mail account terecht komt
Als je er echter een "fake" E-mail adres neerzet (om bv deze bounced mails niet in je box te krijgen) dan heb je een kans dat sommige mail servers (bv die van tiscali.nl) de verzonden mail weigeren omdat het return adres niet bestaat.
Dan krijg je dus dit soort errors:
RSP: 220 mail-mx-00.tiscali.nl ESMTP service ready. NO UBE/UCE tolerated.
RSP: 550-Verification failed for <mijn@Emailadres.nl>
RSP: 550-Called: xxx.xxx.xxx.xxx
RSP: 550-Sent: RCPT TO:<mijn@Emailadres.nl>
RSP: 550-Response: 550 <mijn@Emailadres.nl> No such user here
RSP: 550 Sender verify failed
17CMD: QUIT
RSP: 221 mail-mx-00.tiscali.nl closing connection
Delivery for mijn@Emailadres.nl to xxxxxxx@tiscali.nl has completed (Bounced)
Zet je in je PHP scripts in mailheaders ook een return path dan wordt toch ook het returnpatch van de PHP.ini mee gestuurd en daarop reageert dan toch de mailserver.
Laat je deze waarde leeg in de PHP.ini dan krijg je een error als iemand de mail() functie gebruikt en zelf geen returnpath specificeert.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Het liefst zou ik zien dat standaard het returnpath altijd de verstuurder is (Reply-To of de From).
Dus wat voor mail adres kan ik daar nu het beste invullen of zal ik het toch leeg laten?
Herkend iemand dit probleem en weet een oplossing?
In de php.ini staat de volgende waarde:
; For Win32 only.
sendmail_from = mijn@Emailadres.nl
Het probleem is dat als er een mail wordt gestuurd via de mail() funtie van PHP er altijd als returnpath in de header dit E-mail adres komt te staan.
Met als resultaat dat je dus vaak bv bounced messages etc in dit E-mail account terecht komt
Als je er echter een "fake" E-mail adres neerzet (om bv deze bounced mails niet in je box te krijgen) dan heb je een kans dat sommige mail servers (bv die van tiscali.nl) de verzonden mail weigeren omdat het return adres niet bestaat.
Dan krijg je dus dit soort errors:
RSP: 220 mail-mx-00.tiscali.nl ESMTP service ready. NO UBE/UCE tolerated.
RSP: 550-Verification failed for <mijn@Emailadres.nl>
RSP: 550-Called: xxx.xxx.xxx.xxx
RSP: 550-Sent: RCPT TO:<mijn@Emailadres.nl>
RSP: 550-Response: 550 <mijn@Emailadres.nl> No such user here
RSP: 550 Sender verify failed
17CMD: QUIT
RSP: 221 mail-mx-00.tiscali.nl closing connection
Delivery for mijn@Emailadres.nl to xxxxxxx@tiscali.nl has completed (Bounced)
Zet je in je PHP scripts in mailheaders ook een return path dan wordt toch ook het returnpatch van de PHP.ini mee gestuurd en daarop reageert dan toch de mailserver.
Laat je deze waarde leeg in de PHP.ini dan krijg je een error als iemand de mail() functie gebruikt en zelf geen returnpath specificeert.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Het liefst zou ik zien dat standaard het returnpath altijd de verstuurder is (Reply-To of de From).
Dus wat voor mail adres kan ik daar nu het beste invullen of zal ik het toch leeg laten?
Herkend iemand dit probleem en weet een oplossing?