Toon posts:

2 uitgangen op 1 speaker

Pagina: 1
Acties:
  • 985 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik vroeg mij laatst af. Wat gebeurt er als je bij een versterker de linker en rechteruitgang op 1 box aansluit.

En hoe werkt bridgen??

Bij voorbaat dank Mike

Verwijderd

Dan blaas je je eindtrap waarschijnlijk op. Normale versterkers zijn niet te bruggen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

'Hoe werkt bridgen' -> Waar doel je op? bi-wiring? Een amp gebruiken om meer wattage te krijgen op een aantal Ohm? Dat doe je sowieso niet met de meeste huis- tuin en keukenamps..

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 19:34:
Dan blaas je je eindtrap waarschijnlijk op. Normale versterkers zijn niet te bruggen.
Op mijn Panaonic SA-XR55 zit er een beveiliging op het bruggen. Hij slaat af om oververghitting te voorkomen.
Ik heb er toen maar een speakerselector van Russound tussen gezet, de AB.2.2

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:34
veel versterkers voor de auto zijn wel te bruggen, dit is dan ook duidelijk aangegeven.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Bij het aansluiten van de linker en rechter en rechter uitgang op een box (de eindtrappen parallel geschakeld) zal je versterker je niet zo lief meer vinden en in de beveiliging springen (als je geluk hebt) of gaan roken... Ze zijn daar namelijk niet voor gemaakt.

Bridgen wil zeggen dat je de speaker tussen de 2 hete uitgangen van je versterker hangt en beide eindtrappen in tegenfase aan gaat sturen. In theorie kan dan het 4 voudige vermogen geleverd worden aan de speaker dan wanneer deze aan de enkele uitgang hangt. Je eindtrappen worden dan natuurlijk veel zwaarder belast en moeten dit dan ook wel aankunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor al jullie reacties, ik weet meer dan genoeg. En ik denk dat het dus gewoon een nieuwe set wordt! Want 3/4 boxen lag eruit terwijl het vermogen van de versterker 1/4 was van het rms vermogen van de box..

Dus hoe dat is gegaan snap ik niet. Maar ik dacht misschien kan ik gewoon een monitor van die ene laatste box maken. Maar dat loopt dus niet goed af.

Bedankt Mike!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:35:
Heel erg bedankt voor al jullie reacties, ik weet meer dan genoeg. En ik denk dat het dus gewoon een nieuwe set wordt! Want 3/4 boxen lag eruit terwijl het vermogen van de versterker 1/4 was van het rms vermogen van de box..

Dus hoe dat is gegaan snap ik niet. Maar ik dacht misschien kan ik gewoon een monitor van die ene laatste box maken. Maar dat loopt dus niet goed af.

Bedankt Mike!
ik hoop dat ervan op de hoogte bent dat een te zwakke versterker vaak de oorzaak is van doorgebrande speakers
Pagina: 1