Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Server stiller maken

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met de volgende specificaties:

- Moederbord: Intel D865GLC
- Intel CPU Socket 478 [J2E1]
- Intel Celeron(R) CPU 2.20GHz
- CPU Code Name Northwood-128K
- Technology 0.13µ

Afijn, hier staat de complete lijst met specificaties.

Ik vind dat de server te veel lawaai maakt. D.w.z. de fans maken te veel herrie. Ik wil hier dan ook verandering in maken. De huidige behuizing is gewoon een standaard B-merk midi-tower. Ik denk dat het de CPU-fan is die het meeste lawaai maakt; deze wil ik dan ook gaan vervangen. Maar hoe kom ik erachter welke CPU-fan geschikt is voor deze computer? Ik wil natuurlijk niet dat deze te warm wordt EN ik wil stilte :) Hebben jullie ervaring met deze socket? Het is al een oudje natuurlijk....

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Zoek wat reviews.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie; maar reviews van wat moet ik zoeken? CPU-coolers? Ik weet niet waarop ik dan moet zoeken. Wat past er op?

Verwijderd

Tips:
Neem een Zalman(of een ander merk) CPU-Cooler...
Neem Papst casefans...

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:04

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:22:
[...]

Dank voor je reactie; maar reviews van wat moet ik zoeken? CPU-coolers? Ik weet niet waarop ik dan moet zoeken. Wat past er op?
Een socket 478 CPU koeler 8)7
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:24:
Tips:
Neem een Zalman(of een ander merk) CPU-Cooler...
Neem Papst casefans...
Een celeron wordt niet zo warm, waarom een dure zalman koeler nemen als een 5x goedkopere arctic cooling koeler de cpu ook genoeg koelt en erg stil is.
Behalve de voeding zijn er denk ik ook niet veel casefans nodig. De fan in de voeding vervangen voor een stiller exemplaar of gewoon een stille voeding kopen scheelt waarschijnlijk ook al een hoop.

[ Voor 49% gewijzigd door Cheezus op 10-09-2006 18:27 ]

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
primusz schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:24:
[...]

Een socket 478 CPU koeler 8)7
Inderdaad, hier staat wel wat.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/488
Zoek een mooi merk uit en zoek wat reviews, Zalman's zijn stil en regelbaar.
Kijk wat naar DB geluid en grootte van koelers enzo, opgelost.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik weet niet wat die bak moet doen, maar misschien is ook onderklokken een optie, zodat je de fans nog langzamer kunt laten draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op zondag 10 september 2006 @ 18:32:
Ik weet niet wat die bak moet doen, maar misschien is ook onderklokken een optie, zodat je de fans nog langzamer kunt laten draaien.
D.m.v. Routing en RAS het huis voorzien van internet; Apache/PHP/MySQL; FTP-server en een private DC++ hub. Oh ja, ook nog fileservertje spelen voor mp3's naar de xbox.

Verwijderd

Koop een fancontroller. Papst casefans (zonder fancontroller vind ik zelfs die nog te hard maar dat is persoonlijk). Koop een goede koeler (Arctic, Zalman etc) en die ook met je fancontroller proberen aan te sturen mocht hij zichzelf niet aanpassen.

En hou je temps goed in de gaten.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Fancontroller, papst fans (of andere; zoek de specs op en kijk naar de dba-rating, of zoek een review op), passief koelen, HDs trilvrij ophangen, .... Duizenden manieren om je server stil te maken, en er staan er 999 hier op GoT; die ene laatste kan je vast wel via Google achterhalen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.