Printer sharing Windows / Powerbook

Pagina: 1
Acties:

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09-2025

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Hallo Iedereen,

Ik heb mijn printer op mijn Windows XP laptop geshared. Ik kan ook verbinding maken naar de printer via mijn Powerbook. Dat werkt dus prima.

Als ik echter print, print hij slechts op een kwart van het papier. Of dit nu een Word document of website is, hij blijft rechts in de hoek printen. Hij gebruikt dus niet 100% van een A4 maar slechts +/- 25%.

Als ik een printer toevoeg op mijn powerbook, dan vraagt hij wat voor model het is. Als ik zeg 'generic' dan print hij niets. Hij zegt op mijn powerbook dat hij 'finished' is maar hij doet het verder niet.

Als ik bij printer model 'Canon' kies, krijg ik diverse models te zien van Canon. Mijn printer (Multifunctional Canon MP370) staat daar echter niet bij. Zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.stukjedesign.nl/canonmp370.png

Heb dus al diverse geprobeerd maar hij blijft in de hoek printen. De naam die je in de titelbalk ziet staan (CanonMP370) is de naam van de printer zoals ik hem genoemd heb op de Windows XP laptop.

Weet iemand misschien hoe ik mijn printer toevoeg aan de lijst die op bovenstaande screenshot te vinden is? Of weet iemand misschien hoe het anders op te lossen is dat hij wel 100% van het papier gebruikt en niets slechts een 25% hoek / A6. Andere oplossingen uiteraard ook welkom :).

Alvast bedankt! Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Zenda likes some milk every now and then..

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Hmm.. paar weken geleden ongeveer het zelfde probleem met een i560.. Hopeloos, via het netwerk benaderen werkte pirma, maar printen was niet om aan te zien.. ook op a6/a5 formaat, veel te klein, wazig.. maar dat kwam doordat de i560 driver niet in het lijstje stond, en ik andere drivers voor andere modellen heb geprobeerd.. (er is nog een topic hierover egens.. ga 'm voor je opzoeken! Gevonden!) Kwam er achter dat t alleen werkte met een third party driver a €70,- (Printfab) vond ik te veel voor een relatief oude printer, dus heb voor dat geld een mooie Mp150 multifunctional gekocht die direct op mn Macbook zit..

Kortom.. het is en blijft behelpen, Os X en via een netwerk prinen... -O-

[ Voor 10% gewijzigd door JeroenGans op 10-09-2006 18:23 ]

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09-2025

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Naar lang proberen heb ik voor de SmartBase Canon MP370 een oplossing gevonden.

Ik ben werkelijk alle Canon printers in de lijst afgegaan. Ik had het eenmaal voor me dat hij wel 100% van het papier gebruikte maar nu was het lettertyle weer lichtgrijs en niet zwart zoals ik dat in Words had.

Ik ben uitgekomen bij de volgende Canon printer in de lijst die 100% papier gebruikt in combinatie met een daadwerkelijk zwart lettertype. Hij print nu dus goed!!! :D

Kies de volgende printer in de lijst en probeer of het ook bij jou werkt:

Canon BjC 7000 GIMP Print v5.0.0 - Beta2

In ieder geval bedankt voor je reply :).

Zenda likes some milk every now and then..