Utorrent en Limewire op Hotelschool Maastricht

Pagina: 1
Acties:
  • 863 views sinds 30-01-2008

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03 22:39
Hallo daar,

sinds een weekje zit ik op de campus van de hotelschool Maastricht. Daar ik nu ook op het internet aldaar ben aangesloten werken p2p programma´s als utorrent en limewire niet meer.

Nu is de vraag: is daar iets aan te doen? Ik draai zelf geen firewall, het ligt waarschijnlijk puur aan het netwerk hier. Anything i can do, zodat ik toch muziek/films kan downloaden hier?

Met vriendelijke groet,

Ivo Swart

Verwijderd

met limewire kan je toch je poorten veranderen? stel een poort in die wel 'open' staat op je school

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

w0w

Misschien zijn de gangbare poorten gesloten die limewire en utorrent willen gebruiken? Der zijn wel torrent progjes waarbij je andere poorten kan kiezen, ik zou zeggen probeer dat eens :)

• lvanhoe
Iemand enig idee hoe ik kan bekijken welke poorten er wél openstaan? Of komt het neer op random gokken?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Poort 80 staat zo te zienj wel open ;)

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Met een online test zoals Shieldsup kan je kijken welke poorten er open staan. Die dan in zou kunnen invullen in uTorrent, maar dan nog de poort kan open staan maar als er op de campus een router etc tussen jou en het internet zit moeten die poort nog steeds geforward worden en daar kan jij niks aan doen.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En dan ga je leuk tegen de netwerkpolicy in van je school, het is niet voor niks dat het geblocked wordt hoor. Reken maar dat er vrij forse repressailes op staan, dadelijk gaat immers iedereen zo downloaden omdat hogescholen over het algemeen een vrij forse internetverbinding hebben, en gaat iedereen vervolgens klagen dat "het internet zo traag is".

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• lvanhoe
Over de ethiek maak ik me zelf wel druk, ik zoek een praktische oplossing.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

De ethiek maken wij ons ook druk om, omdat het onderdeel van de policy is dat wij hier niet helpen beveiligingen te omzeilen ;)

Als we je helpen gaan we tegen 2 policies in, die van GoT en die van je school.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
simpelste oplossing:

naar de netwerkbeheerder van je voeten gaan maken en "eisen" dat het voor jou wel in orde wordt gebracht dat je hun netwerk voor zoiets kunt misbruiken terwijl 't reglement dat wrs niet toelaat.

om vervolgens zefs de toegang tot dat netwerk kwijt te spelen.

mss nog makkelijker:
wifi kaartje kopen en hopen dat er een buurman is die zijn ap of router niet of slecht heeft beveiligd ...

aanvulling:

ps: zoals je merkt: tja als 't school alle moeite doet om zoiets te blokkeren is er wrs wel een reden toe eh,
en dan gaan wij je echt niet helpen om dat alsnog te kunnen doen hoor.

dus oftewel doe je dat niet via hun netwerk, en voorzie je andere manieren
(interne ftp-servers of uitwisselen via externe hd of gebrande dvd's ofzo)

oftewel ga je naar een andere school waar je de zelfde richting hebt maar wel de mogelijkheid hun netwerk voor zoiets te misbruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door soulrider op 10-09-2006 22:05 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 22:28
Even voor de duidelijkheid; TS _woont_ op de campus en moet daar dus ook het netwerk gebruiken. Het is niet zo dat hij speciaal ernaartoe gaat om hun dikke pijp te misbruiken.

Ivanhoe, shieldsup hierboven is je beste gok, in ieder geval voor bittorrent. Limewire weet ik niet wat daar de vereisten voor zijn.

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

cryforhelp schreef op maandag 11 september 2006 @ 03:14:
Even voor de duidelijkheid; TS _woont_ op de campus en moet daar dus ook het netwerk gebruiken. Het is niet zo dat hij speciaal ernaartoe gaat om hun dikke pijp te misbruiken.

Ivanhoe, shieldsup hierboven is je beste gok, in ieder geval voor bittorrent. Limewire weet ik niet wat daar de vereisten voor zijn.
Omdat je daar woont moet het kunnen? Hij maakt nog steeds gebruik van het netwerk dat door de systeembeheerders van de school geregeld wordt. Als 'ie nou zelf een internetabonnementje bij een ISP aanschaft, dan zou het toch anders zijn?

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:12
Je gebruikt toch geen schoolnetwerk omdat vervolgens te misbruiken voor het downloaden van al je illegale crap? :s

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

uit de FAQ:
Hoe omzeil ik de policy van het netwerk waar ik in zit?

Aan het omzeilen van policies, zoals bijvoorbeeld het niet kunnen MSN'en op scholen, werken wij niet mee. Deze policies zijn er immers niet voor niets. Eventueel kan je contact opnemen met de beheerder om één en ander in goed overleg mogelijk te maken.
Wat is daar niet duidelijk aan :?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.